[Externe schijf] grote ISOs met CAB-files corrupt

Pagina: 1
Acties:

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-02 15:43
Ik heb de neiging om een aantal spelletjes als ISO op mijn externe schijf te zetten omdat je dan niet zo met je CDs/DVDs hoeft te klooien. Tot nu toe voor niks blijkt, want na een reinstall wilde ik een paar spellen terugzetten, maar van alle spellen op DVD met grote CAB-files zijn de bestanden corrupt.

Testje gedaan: van Oblivion had ik nog een ISO op een netwerkdrive staan (ipv. de draagbare schijf): geen probleem. Daarna de ISO naar de draagbare schijf gekopieerd en toen was ie corrupt, net als bij de andere probleemgevallen krijg ik een CRC-melding op de CAB-files.
Vreemd echter is dat als ik deze Oblivion-ISO weer naar een normale HD schijf zet hij wel weer werkt. Voor de andere games was dat niet zo.

Ik heb de schijf al gechecked maar geen errors gevonden, wat zou de oorzaak kunnen zijn?

Het is een Seagate HD van 250Gb (ST325082) met 1 partitie NTFS (dynamisch) in een AC Ryan case (USB2, eSATA aansluiting + IDE/SATA2 intern aansl.)

Het gaat me dus niet zozeer om de ISO's (die maak ik wel opnieuw, nu op een andere schijf + install van DVD) maar om het hardwareprobleem dat er lijkt te bestaan.

Of is een USB-schijf wat minder betrouwbaar? (dat zou testsoftware toch moeten uitwijzen dan)

NB. Een DVD-iso van 8Gb werkt wel zonder problemen.

[ Voor 4% gewijzigd door Stefke op 18-02-2008 18:10 ]