Toon posts:

Goed beeld?

Pagina: 1
Acties:
  • 948 views

Verwijderd

Topicstarter
Hey

Ik heb een Samsung 2032MW scherm. Als ik hierop een HD-video bekijk krijg ik bij donkere stukken zulk beeld :
Afbeeldingslocatie: http://img229.imageshack.us/img229/6231/13099944qf6.jpg
Ik heb stukjes duidelijk gemaakt, waar je het goed ziet

Dus een beetje, ehm, weet niet hoe je het noemt, maar lijkt alsof het niet helemaal scherp ofzo is?
Derest vind ik wel goed. Bij NIET donkere stukken.

Heb ook al wat andere 'problemen' gehad met dit scherm, dus misschien ligt het aan dit scherm en moet ik maar mn garantie gebruiken?

Kan iemand die ook een Samsung 2032MW scherm heeft ook even kijken als je de resolutie op bijv. 1280x800 zet, gaat het beeld dan ook buiten het scherm en dat je dit dan weer zelf goed moet zetten met auto adjustment?

Bvd

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2008 17:58 ]

Verwijderd

Ligt het niet aan je videokaart ofzo, omdat je er een screenshot van kan maken?
Ik heb een 2232Bw, ligt verwand aan jouw scherm, en ik heb hoef nooit autoadjust te doen.

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2008 17:59 ]

• Boel-Shit
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 07:19
Dat ligt niet aan je scherm maar eerder aan het feit dat de kwaliteit van de HD film in de donkere stukken ondermaats is...

Als je em via DVI aansluit ben je ook van dat auto correctie probleem af trouwens.

[ Voor 25% gewijzigd door Boel-Shit op 18-02-2008 17:59 ]

Verwijderd

Topicstarter
Geen idee, kheb een goeie videokaart waarmee ik zware games etc kan spelen.
Zien jullie dan niet iets raars op jouw scherm?

Ik wil liever mn scherm wisselen, als dr iets mis mee is hoor :p

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2008 18:24 ]

• Tomfish
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18-10-2025
Verwijderd schreef op maandag 18 februari 2008 @ 17:59:
Geen idee, kheb een goeie videokaart waarmee ik zware games etc kan spelen.
Zien jullie dan niet iets raars op jouw scherm?
Mooie opschrijving van je videokaart, dat wel.. 8)7
Afin, nuh, ik zie hier verder niets raars op mijn scherm.
Ik wil liever mn scherm wisselen, als dr iets mis mee is hoor :p
Test het op een andere computer., of pak een andere monitor.

Verwijderd

Topicstarter
Kan iemand met een 2032mw kijken aub :X

• roy-t
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 29-04 15:02
Dit is meer een codec probleem, veel codecs doen dat bij donkere stukken, ook HD video is gecodeerd en kan last hebben van dit zelfde probleem.

Dit heeft zo te zien niets te maken met je beeldscherm (Want: het is op een printscreen ook te zien)

Ook je videokaart lijkt me stug, maar je zou is kunnen kijken of je videokaart HDvideo verbeterende functies heeft. (of dat je die van uit je Dvd/HD programma kunt benaderen)

verder: niets aan de hand!

~ Mijn prog blog!

Verwijderd

Topicstarter
Ah oke,
en dat van de resolutie veranderen, dat het beeld buiten het scherm komt?
Kheb btw : MSI videokaart : Nvidea GeForce 8600 GT

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2008 18:40 ]

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11:22
Verwijderd schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 18:38:
Ah oke,
en dat van de resolutie veranderen, dat het beeld buiten het scherm komt?
Kheb btw : MSI videokaart : Nvidea GeForce 8600 GT
scherm aansluiten via DVI lost alles op

Verwijderd

Topicstarter
Oke, maar ligt het nou aan mijn beeldscherm of niet wil ik eigelijk weten :p

Als ik gewoon DVI aansluit, loop ik eigelijk om het probleem heen, als er iets mis is met mijn beeldscherm, dan wil ik dat liever weten :p

• Emiel1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10:41

Emiel1984

Made in NL

Ik zie het probleem eigenlijk niet. Ik zie geen rare dingen in de afbeelding\screenshot. Tja het is wat donker waardoor je op de aangegeven punten geen objecten\kleurverschillen\lijnen ziet maar dat ligt volgens mij gewoon aan de film. Ik heb overigens wel een 17" CRT IIYAMA scherm van 8 jaar oud.

[ Voor 4% gewijzigd door Emiel1984 op 20-02-2008 14:55 ]

[LTS][MTS][HTS]

Verwijderd

Topicstarter
Oke, dus het ligt wel aan mijn beeldscherm?

Als ik gewoon DVI aansluit, loop ik eigelijk om het probleem heen, als er iets mis is met mijn beeldscherm, dan wil ik dat liever weten :p

• BlackWhizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14-04 11:21
Het ligt aan de kabel. VGA is annaloog. DVI is digitaal.

VGA kabel is bedoeld voor resoluties tot 1280x1024. DVI kan veel hoger omdat er ook HD signalen door kunnen.

Verwijderd

Topicstarter
Maar sommige nog hogere resoluties werken wel.
En 1280x800 is toch lager dan 1280x1024 :p

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-05 11:08

Haan

dotnetter

BlackWhizz schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 15:35:
Het ligt aan de kabel. VGA is annaloog. DVI is digitaal.

VGA kabel is bedoeld voor resoluties tot 1280x1024. DVI kan veel hoger omdat er ook HD signalen door kunnen.
Klinkklare nonsens :X

@hieronder: wat hij zegt slaat dus nergens op ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Haan op 20-02-2008 16:32 ]

Kater? Eerst water, de rest komt later

Verwijderd

Topicstarter
? :p

Kijk ik heb nu een resolutie 1680x1050 met een VGA kabel deze resolutie zie ik wel gewoon goed.
En BlackWhizz zei : "VGA kabel is bedoeld voor resoluties tot 1280x1024", dus moet 1280x800 wel gewoon goed werken toch?

@hierboven : ah oke :D

Als ik btw deze monitor aansluit op een andere pc, met andere videokaart, kan heb ik hetzelfde probleem als ik de resolutie verander, dus ligt het dan aan de monitor of kan het nog aan iets anders liggen?

Ik moet gewoon weten of het normaal is bij een syncmaster 2032mw als je de resolutie veranderd naar 1280x800 dat het beeld dan buiten het scherm komt.

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2008 19:44 ]

• SirNobax
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 15-04 09:59
Hahahaha, je zeg dat je beeldscherm niet goed is, je maak een screenshot van de 'fout', en dan nog denk je dat het het scherm is.

Je snap toch ook wel dat zodra je een screenshot maak, en dat het beeld op een ander scherm precies hetzelfde eruit ziet, dat het niet aan het scherm ligt. 8)7

Anyways, je scherm is prima, D-SUB is een 'dode aansluiting' nu we vrijwel allemaal over digitaal beeld beschikken (TFT'tjes) en onze videokaart een digitale video-output (DVI) heeft.
D-SUB was alleen in het leven geroepen om de 'Analoge' CRT monitoren aan te sturen, met alle narigheden, zoals het gebrek aan goede 'auto-adjust', van dien. Dat Samsung dus met een half oog kijkt naar de "analoge prestaties" moet niet een rede zijn om je scherm terug te brengen, als het aan hun lag zat er helemaal geen A-D converters in, zodat de productieprijs stukken lager kan zijn.

Btw, ik ben benieuwd wat de bron is, aangezien HD-materiaal waar je je geld voor uitgeef nooit zo slecht kan/mag zijn. Het ziet er namelijk uit als het baggerslechte ge-encodeerde spul wat op torrentsites beschikbaar is. :X

Pentaxiaan

Verwijderd

Topicstarter
Lol, oke bedankt xD

Edit :
offtopic eigelijk :X

M'n kabel die uit het stopcontact in het scherm gaat, als die n beetje beweegt, dan gaat het scherm uit.
Dus elke keer als ik m aansluit moet ik de kabel op n bepaalde manier zetten dat hij aan blijft.
Ik neem aan dat dit niet zo hoort ?:p

Als ik hiermee naar de winkel ga, geven ze me dan n nieuw scherm mee, of sturen ze het dan naar een reparatiedienst ofzo, want dan moet ik weer wachten denk ik?

BVD

[ Voor 92% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2008 14:54 ]

Verwijderd

Topicstarter
Iemand, pls, anders moet ik het morgen gaan wisselen, vrijdag, dan is de winkel tot 9 uur open (A)

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-05 11:08

Haan

dotnetter

Ik zou eerst even kijken of je het met een andere voedingskabel ook hebt.

Kater? Eerst water, de rest komt later

Verwijderd

Topicstarter
Met andere kabel ook niet goed? :(

Verwijderd

Topicstarter
Offtopic eigelijk :X

M'n kabel die uit het stopcontact in het scherm gaat, als die n beetje beweegt, dan gaat het scherm uit.
Dus elke keer als ik m aansluit moet ik de kabel op n bepaalde manier zetten dat hij aan blijft.
Ik neem aan dat dit niet zo hoort ?:p

Als ik hiermee naar de winkel ga, geven ze me dan n nieuw scherm mee, of sturen ze het dan naar een reparatiedienst ofzo, want dan moet ik weer wachten denk ik?

BVD

Iemand pls ?:X

[ Voor 93% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2008 23:01 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Niet alleen offtopic, ook herhaaldelijk te snel (<24u) geschopt. Niet echt sociaal...

Als je denkt dat een antwoord te lang duurt is het ipv te schoppen meestal zinniger om te kijken of je je vraagstelling kunt verbeteren, meer info kunt geven, of misschien je vraag op een heel andere plek kunt stellen. Als je alsnog schopt en ook nog eens offtopic in eigen topic post kun je een slotje verwachten :o

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.