Versterker keuze (welk merk)

Pagina: 1
Acties:
  • 874 views

• Roderiktweaker
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 00:01
De opstelling die ik nu heb is

- 2X JAMO COMPACT 90 90Watt 8 Ohm
- 2X 6442 ( Merk onbekent) Ongeveer 50Watt
Dat allemaal op een Monarch SA-450 (denk 20/30jaar oud, omdat deze Din stekkers heeft voor de input gelukkig heb ik daar wel een verloopje bij). Subliem geluid veel beter dan ik met mijn All in wan versterker had (Kanwood - 402). Alleen deze versterker is wel versleten na 30Jaar. De potmeters zijn door en er komt een Brom uit alle luidsprekers (op allen stopcontacten in het huis) dus de aarding moet wel goed zijn. Weet iemand een versterker die rond de 150/200Euro zit en liefst 4 kanalen kan aansturen (nu per kanaal 2 luidsprekers). Nu kon ik voor 200euro een AMC (3025)versterker kopen (maar met 2 kanalen 35watter). Is dat een beetje een goed merk en zou 35watt Versterker voldoende zijn ?

Zelf dacht ik aan merken zoals

-AMC
-B&W
-Demon

Na een zoektocht in het dorp kwam ik ook merken zoals :

- JVC
- Sony

Vragen

1. heeft iemand ervaring met deze merken ?
2. Zou ik niet een Hifi set kunnen kopen Bijvoorbeeld van Philips ?
3. Maakt wattage echt veel uit ?

[ Voor 18% gewijzigd door Roderiktweaker op 18-02-2008 20:59 ]

• Tha Ra
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 03:29
Zoek eerst zelf eens wat uit! Je kan trouwens niet zomaar 2 sets speakers aan 1 set aansluitingen hangen, de versterker moet echt 2 sets aansluitingen hebben en dan moet je ook nog letten op de impedantie. Dit bedoel je waarschijnlijk met 4 kanalen. Maar 4 kanalen is heel wat anders, je zoekt een stereo versterker met 2 sets speakeruitgangen. En o ja, DIN zit tegenwoordig niet meer op versterkers maar je kan je pluggen van de speaker er afknippen.

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05:38

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

"is dat een beetje een goed merk" en "wat moet ik kopen"...

We willen je graag verder helpen, maar wellicht kan je eerst zelf even wat specs bij elkaar zoeken? En, een lijstje maken en gaan luisteren?

Wise enough to play the fool

• Roderiktweaker
teacher schreef op maandag 18 februari 2008 @ 20:42:
"is dat een beetje een goed merk" en "wat moet ik kopen"...

We willen je graag verder helpen, maar wellicht kan je eerst zelf even wat specs bij elkaar zoeken? En, een lijstje maken en gaan luisteren?
Die kan ik inderdaad zo even zoeken. Alleen ik zoek het liefst Ervaringen van personen met bepaalde merken. Aanraders en af raders... Ik krijg de indruk netzo als bij computers (Mhz/TFT Panel's) dat Specs bij versterkers niet zo veel zeggen ....

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online
Klopt maar computers kun je benchmarken en meten. Een superpi score en een 3DMark score zeggen al erg veel, helemaal als je gewoon FPS gaat meten. Dat moet een videokaart namelijk doen, zo fatsoenlijk mogelijk beeld maken.

Bij audio ligt dit wat anders. Elke versterker klinkt anders en de een vind een bepaalde Rotel prachtig klinken terwijl een andere liever een NAD, Cambridge of Atoll hoort. Speakers zelfde verhaal. Zelf ben ik erg gecharmeerd van Tannoy terwijl KEF mij enorm tegenviel (over Bose zal ik maar niet beginnen, waarom ze zoveel geld vragen voor die rotzooi is mij een raadsel). Anyway, bij audio geldt niet welk spul sneller/beter is maar hangt het gewoon erg af van smaak. Al zit er natuurlijk nog altijd verschil in prijsklassen. Stel dus gewoon een budget vast en ga luisteren. Een fatsoenlijke audiozaak neemt je serieus, sluit rustig de spulletjes aan die je wilt horen, of beter, hebben een luisterruimte met schakelpaneeltje zodat je perfect kunt vergelijken. Eigen CD'tje mee, kopje koffie erbij en neem er eens rustig de tijd voor. Dat is en blijft de enige manier :)

Verwijderd

Als je dezelfde Jamo Compact 90's hebt als ik (3 drivers boven elkaar, niet de serie met mid en tweeter naast elkaar) dan volstaat een JVC RX50x2 serie voor de hele set. Wil je een wat strakker geluid (minder ruis op hoge volumes met name) dan laat je de JVC staan en ga je voor een leuke 2e hands a-merk (Onkyo, Yamaha, H.K etc).
Als je je speakers ook gaat vervangen: have fun bij de audioboer, dan gaat er een wereld open ;)

• TheIbex
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-02 18:17
een leuke tweedehands Marantz of Denon kopen moet voor 200 euro ook wel lukken en zijn vaak prima versterkers(mensen stappen over op surround)

Interpolis, glashelder!

• Roderiktweaker
bedankt hier heb ik echt wat aan. Ik ga morgen rustig bij hifiteam zeist luisteren. bij zaken zoals BCC moet je gewoon kopen. dus om te orienteren lijkt mij een audiozaak wel handig. ik vind dat ik nu al prachtig geluid heb (alleen die versterker. die is goed alleen versleten). maar als het echt zoveel uitmaakt ben ik bereid mijn computer even uit te stellen en 1000euro beschikbaar te stellen.

zelf zit ik veel in tweedehans spullen. soms erg tevreden over. ik heb nu een set (Jamo + monary + 2ander luidsprekers) in stukken kunen kopen voor totaal 10euro (sommige dingen heb ik bij het grofvuil vandaan geplukt) en het luistert erg goed. Als het niet zo veel uitmaakt (alles nieuw) dan houd ik het zo.

als die AMC 3025 zo goed is als de verkoper door de telefoon zij... dan lijkt mij 199euro niet echt veel !!!

bedankt alvast

Ps. ik heb de Jamo's met 3 drivers mid en tweeter naast elkaar ? zit daar nog verschil in ?

[ Voor 5% gewijzigd door Roderiktweaker op 18-02-2008 22:24 ]

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online
En als je je speakers wilt houden, meenemen en daar op verschillende versterkers aansluiten. Horen welke het beste klinkt :)

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:13

voodooless

Sound is no voodoo!

Dat laatste is precies wat je moet doen. Iedereen gaat nu toch weer wat anders roepen over speakers en merken versterkers. Iedereen heeft natuurlijk zijn eigen (en vooral andere) mening, maar uiteindelijk is er maar een mening die telt, en dat is je eigen mening! Dus ga gewoon zelf de verschillen beluisteren in een serieuze zaak (dus niet de BCC op de hoek). Slechte spullen worden er eigenlijk al niet meer gemaakt in een redelijke prijsklasse, dus daar hoef je je geen zorgen over te maken. Ga er gewoon op af wat jij mooi vind klinken.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.