[XP MCE2005] Klok loopt langzaam onder zware belasting*

Pagina: 1
Acties:

• Tim_R
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-11-2025
Ik zit met een beetje een vreemd probleem, mijn klok in Windows gaat onder erg zware belasting (WinRar die uitpakt, Quickpar die repareert enz.) langzamer lopen.. als ik muziek aan heb staan hapert die ook en bijv. WinRar geeft aan, uitgepakt in 5 minuten terwijl het er in werkelijkheid 9 waren. Het complete systeem slaat dus onder zware belasting schoksgewijs aan het haperen. Waar zou dit eventueel aan kunnen liggen?

Bedankt alvast!

• BlackWhizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13-02 23:20
Specs?

Heb je chipset drivers geinstalleerd?

• motormuisje
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-03-2024
Timmyboy_ schreef op maandag 18 februari 2008 @ 17:22:
Ik zit met een beetje een vreemd probleem, mijn klok in Windows gaat onder erg zware belasting (WinRar die uitpakt, Quickpar die repareert enz.) langzamer lopen.. als ik muziek aan heb staan hapert die ook en bijv. WinRar geeft aan, uitgepakt in 5 minuten terwijl het er in werkelijkheid 9 waren. Het complete systeem slaat dus onder zware belasting schoksgewijs aan het haperen. Waar zou dit eventueel aan kunnen liggen?

Bedankt alvast!
Dit is een bekende bug in Windows 95, hier kan je niets aan veranderen.

• Tim_R
Specs, sorry, die was ik vergeten ;)

Ik draai een:
Asus A8N-SLI
AMD Athlon64 3500+
1 gig DDR400
met Windows XP Media Center 2005

Ik heb het probleem met deze computer nooit eerder ervaren, maar ik ben recent weer begonnen met het branden van wat films vandaar dat het nu ineens erg opvalt.

Chipset drivers en dergelijke zijn netjes geinstalleerd inderdaad :)

[ Voor 10% gewijzigd door Tim_R op 18-02-2008 18:26 ]

• GG85
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:15

GG85

.......

Loopt de klok ook echt langzamer of klopt de geschatte tijd die bijv WinRAR aangeeft gewoon niet?

• Tim_R
GG85 schreef op maandag 18 februari 2008 @ 18:27:
Loopt de klok ook echt langzamer of klopt de geschatte tijd die bijv WinRAR aangeeft gewoon niet?
Nee de klok loopt echt langzamer, ik ben wat aan het uitpakken geweest net (o.a 2 bestanden van 8 GB) en de klok staat nu op 18:11 terwijl het 18.29 is.. vreemd :p

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13:45
Niet toevallig iets onder VMware draaien o.i.d. ?

• Tim_R
DukeBox schreef op maandag 18 februari 2008 @ 18:32:
Niet toevallig iets onder VMware draaien o.i.d. ?
Nee, geen VMware.. ik vind het maar vreemd.. :)

Verwijderd

kijk eens bij apparaat beheer naar je ide of sata controller of die wel op udma lopen ipv pio
want als je in pio mode loopt gebruikt je de processor bij hardeschijf activie tijd

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Timmyboy_ schreef op maandag 18 februari 2008 @ 18:26:
Specs, sorry, die was ik vergeten ;)
En die zijn heel belangrijk :)
Ik draai een:
Asus A8N-SLI
AMD Athlon64 3500+
Is die processor een dualcore toevallig?

Er is namelijk een bekende issue bij Windows Servers waar het verschil tussen de twee cores ervoor zorgt dat de klok niet gelijk loopt.
Mogelijk heb je hier dus ook last van als je Winrar actie maar op één core draait :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Tim_R
Ik heb het allemaal gecheckt, maar alle IDE kanalen lopen in UDMA mode, en nee mijn processor is een singlecore Winchester exemplaar.. maar ik heb dit probleem vroeger (~2 jaar gelden) met dezelfde pc niet gehad..

Verwijderd

Hoe oud is je windows instalatie dan?of heb je windows update gedraaid (al vage dingen meegemaakt met windows update)
Ik zie dat je de a8n sli heb heb je wel de nieuwste drivers voor nforce 4 want met de oude waren nogal probleemen met de ide drivers.
Ik heb a8n sli premium en de drivers die al een heletijd op de nvidia site staan doen het perfect,
eerder ook veel problemen gehad met de ide drivers van nvidia.
Soms starten me pc wel en de andere keer bleeft hij hangen in windows bootscreen,een reset en dan starte de pc wel op dat soort probleemen krijg je dan,zorg daarom dat je altijd de drivers bij de fabrikant van je chipset download en niet bij je mobo fabriekant zie vaak het daar niet uptodate is

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14:18
ik herken het probleem, bij zware belasting loopt mijn systeem klok al snel achter.

heb het opgelost door iedere 15 minuten te synchroniseren met een timeserver
Pagina: 1