• Z3R0
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 28-11-2024
Sinds ik mijn computer heb (juli 2007) heeft hij nogal rare kuren.
Soms dan start hij op en reboot hij na 5 sec, dit kon ik alleen onderbreken door 7 sec de powerknop in te drukken. Ik heb dit altijd opgelost door alle hardware opnieuw te installeren.
Ik ben laatst naar een LAN-party geweest en ik had weer hetzelfde probleem. Gelukkig heb ik een aantal vrienden die voor me konden uitzoeken waar het allemaal aan zou kunnen liggen. Dit deden zij door alle hardware eruit te halen en alles 1 voor 1 te testen. Zij kwamen tot de conclusie dat OF het moederbord kapot was OF dat de voeding instabiele voltages leverde. Tijdens die LAN ben ik naar huis gegaan om mijn Nintendo Wii en de stock koeler van mijn E6600 te halen. Terug op de LAN heb ik de stock koeler geïnstalleerd en mijn systeem draaide weer helemaal stabiel. Iedereen stond verbaast te kijken dat mijn systeem het weer deed.

Conclusie:
Blijkbaar lag het aan de Arctic Freezer 7 Pro maar nu wil ik graag weten waarom.
Iemand bekend met dit soort problemen?

Specs:
Mobo: Asus P5K P35
CPU: E6600 (icm. Arctic Freezer 7 Pro)
RAM: Kingston PC6400
VGA: Asus HD2900XT
HDD: 1x Maxtor 160gb, 1x maxtor 250gb, 1x samsung 500gb
Case: Antec NineHundred
PSU: CoolerMaster RealPower 650 watt

Ps.
Ik heb nu een Scythe Infinity besteld en hoop dat ik dit probleem niet nog een keer krijg.

If There's A Limit, I Mean To Reach And Then Overcome It

• FulmeN
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23:48
Was de vorige cooler wel goed installeerd ?

Teveel koelpasta ?

• 4ourty2
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Wat waren de temperaturen met de arctic cooler en wat zijn de temperaturen met de stock koeler?

• Rafarion
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21:31
Dit moet denk ik een montage probleem zijn geweest .
Of je hebt te veel koelpast erop gesmeerd bij het monteren .
of
alle pinnen ware niet goed ingedrukt geweest dus deel van de koeler zat niet vast.
Dit kan misschien gebeuren door het verplaatsen van de kast in een auto, en de goede nederlandse drempels. Maar dan zaten ze misschien in het begin al niet helemaal goed vast denk ik

Helemaal onlogisch zou kunnen zijn geweest dat de heat pipes van de koeler niet goed zouden zijn maar zou niet eens weten of dat zou kunnen

[ Voor 21% gewijzigd door Rafarion op 18-02-2008 15:48 ]

"The two most common elements in the universe are hydrogen and stupidity."

• Z3R0
FulmeN schreef op maandag 18 februari 2008 @ 15:43:
Was de vorige cooler wel goed installeerd ?

Teveel koelpasta ?
Op de LAN heeft een vriend van mij nieuwe en juiste hoeveelheid koelpasta er op gedaan en de koeler zat ook op de juiste manier vast. Hier waren we allemaal zeker van dat het goed was uitgevoerd.

• Z3R0
Rafarion schreef op maandag 18 februari 2008 @ 15:47:
Dit moet denk ik een montage probleem zijn geweest .
Of je hebt te veel koelpast erop gesmeerd bij het monteren .
of
alle pinnen ware niet goed ingedrukt geweest dus deel van de koeler zat niet vast.
Dit kan misschien gebeuren door het verplaatsen van de kast in een auto, en de goede nederlandse drempels. Maar dan zaten ze misschien in het begin al niet helemaal goed vast denk ik

Helemaal onlogisch zou kunnen zijn geweest dat de heat pipes van de koeler niet goed zouden zijn maar zou niet eens weten of dat zou kunnen
montage en koelpasta zijn het denk ik niet geweest want op de LAN hebben we dit allemaal nagekeken. Wat wel zou kunnen is dat de koeler niet genoeg contact maakt met de cpu ondanks dat de pinnetjes helemaal naar beneden zitten.
Nog even wat extra info wat betreft de reboot:
tijdens die cyclus dat hij om de 5 sec reboot springt mijn tft scherm (samsung syncmaster 730bf) NIET uit zijn standby, terwijl die meestal 1-1,5 sec gebeurt na het opstarten.

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 02:33
Beetje vreemd. Als je CPU te heet zou worden zou deze eigenlijk niet mogen rebooten maar in zijn thermische beveiliging vallen. Ofwel uitgeschakeld worden. Normaal gesproken zou hij dan niet eens meer meteen aangezet kunnen worden maar het komt wel vaker voor dat dat laatste niet naar behoren werkt.

• Z3R0
Ik heb net mijn zojuist ontvangen Scythe Infinity geïnstalleerd en deze werkt vlekkeloos!
Het installeren ging met veel moeite aangezien het een grote koeler is.
Ik moest het moederbord uit mijn kast halen om de koeler fatsoenlijk er op te zetten.
Toch vind ik die pinnetjes nog steeds een beetje onhandig, je moet ze eerst in je moederbord prikken, dan moet je ze op een bepaalde positie draaien en als laatst moet je ze naar beneden drukken totdat je een zacht *click*je hoort.
De Scythe Infinity icm Tuniq TX-2 koelpasta brengt mijn cpu stressed temp 15 graden naar beneden!
Alsnog snap ik niet wat er mis ging met mijn Arctic Freezer 7 Pro

Verwijderd

Maybe was het kabeltje gewoon verrot en maakte ie sluiting ofzo? Scythe infinity is iig een betere koeler dan de arctic freezer. Hier nog een linkje om de mounting van je scythe te veranderen als je die plastic dingetjes niet vertrouwt: Cartman! in "\[OC-775]Gigabyte P35 Series - Deel 2"

• Z3R0
Wat me trouwens nog opviel is dat de Infinity tegen een stuk van mijn moederbord wordt gedrukt.
Dat zwarte blokje net boven de socket.
.....................................|
.....................................|
....................................'\/
Afbeeldingslocatie: http://lapeceraonline.es/static/images/I00000037.jpg

• HendrikT
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19-01 20:06
Hee, ik heb dit probleem ook echter ik heb gewoon stock cooler nog geinstalleerd, heb niets overgeclocked of zo, soms start ie drie keer achter elkaar en doet ie het als nog, soms blijft ie maar doorgaan en moet ik echt de pc zelf uitzetten door knop in te houden of stekker er uit. Momenteel doet ie het wel en start ie in 1 keer op

Gigabyte p35ds-3r E6750 2 gig crucial ballistix

[ Voor 7% gewijzigd door HendrikT op 25-02-2008 22:33 ]

• Annihlator
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12-12-2025
lang niet genoeg info om te helpen,
kijk iig even of je geheugenvoltages goed staan, dat wil al helpen.

Mijn specs

• Z3R0
Annihlator schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 23:31:
lang niet genoeg info om te helpen,
kijk iig even of je geheugenvoltages goed staan, dat wil al helpen.
geheugenvoltages staan goed, anders zou die met de stockkoeler ook niet werken. (stockkoeler werkte gewoon wel zonder problemen)

• HendrikT
hoi, 25 februari had ik een reactie gegeven, inmiddels heb ik het probleem niet meer. Ik heb het voorgelegd aan een internetkennis, hij zei dat ik een bios update moest doen. Verder heb ik veel standaard drivers van de cd-rom geupdate met de nieuwste drivers. Indien je dit nog niet geprobeerd hebt kan je dus het beste ff een biosupdate doen.

• Z3R0
@ HendrikT
Ik had mijn bios al geupdate naar de nieuwste versie omdat hij mijn CPU niet goed ondersteunde.
En welke drivers zou ik moeten installeren? Ik had de bijgeleverde drivers van mijn moederbord en Ati Catalyst (meerdere versies geprobeerd) ook gewoon geïnstalleerd.
In ieder geval loopt alles nu gewoon vlekkeloos nu ik een Scythe Infinity heb.
Ik vind de laatste tijd trouwens wel meer van dit soort problemen op het internet.

• HendrikT
late reactie nog hier ... Maar ik ben dus naar de website van de fabrikant van mn moederbord gegaan, in mijn geval Gigabyte en heb daar gezocht naar drivers voor het model dat ik heb, daar vond ik verniewde drivers voor o.a. mijn netwerk interface en audio, ook chipsetdrivers. Dus bijna alles vernieuwd. Sinds al deze updates heb ik niet weer het probleem gehad dat mijn pc direct restart na hem te hebben aangezet (binnen 5 tot 10 seconden)

• _AuToMaTiC_
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
(overleden)
HendrikT schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 08:21:
late reactie nog hier ... Maar ik ben dus naar de website van de fabrikant van mn moederbord gegaan, in mijn geval Gigabyte en heb daar gezocht naar drivers voor het model dat ik heb, daar vond ik verniewde drivers voor o.a. mijn netwerk interface en audio, ook chipsetdrivers. Dus bijna alles vernieuwd. Sinds al deze updates heb ik niet weer het probleem gehad dat mijn pc direct restart na hem te hebben aangezet (binnen 5 tot 10 seconden)
Drivers hebben alleen niet zoveel te maken met het booten. Pas als je iets van je OS ziet verschijnen. Lopend balkje ofzo ben je Windows aan het booten (en dan spreekt hij pas drivers aan).Voor die tijd is de enige update die invloed kan hebben een update van je Bios.

• Z3R0
Heb het probleem weer gehad. Kreeg het systeem niet meer fatsoenlijk aan de praat. Het is me 1x gelukt om in het BIOS te komen en dacht dat het over was. Jammer genoeg was het valse hoop en lukte me het geen 2e keer.
Heb nu een Gigabyte GA-X38-DS4 en die werkt zonder problemen. Oude mobo is RMA.

Pagina: 1