Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[Sql Server 2005] Data Type numeric, aantal decimalen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een veld met date type numeric(18,10) aangemaakt.

Wanneer ik nu iets in het veld van de database plaats wordt dit toch afgerond.

Zo wordt 0,750036 afgerond op 0,7500400000.

Hoe kan ik dit oplossen?

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Waar vindt die afronding plaats? Ik vermoed dat je een float gebruikt in je app?
Als ik een test-tabel maak met een Numeric(18,10) geeft de Table browser én de query browser netjes 0.7500360000 terug.

Verder vind ik dit topic eigenlijk wel een quickfix; kijk even in onze Programming Beleid Quickstart hoe we hier graag een topic zien. Zoals je zelf ook zult lezen mis ik nogal het 1 en ander in je topicstart en je kunt van ons niet verwachten in onze glazen bollen te kijken voor je oplossing.

[ Voor 100% gewijzigd door RobIII op 18-02-2008 15:35 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 02:33
Hoe zet je dit in je database? Werkt hier probleemloos namelijk, misschien zit het probleem in het programma dat je gebruikt?

Roomba E5 te koop

Verwijderd

Topicstarter
Het vreemde is dat ik het even 'met de hand' heb toegevoegd in de database d.m.v. microsoft sql server management. Ik heb mssm even opnieuw gestart en nu werkt het wel. Vreemd, maar gelukkig opgelost.

• giMoz
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-11 16:38

giMoz

iets met meester...

Heb je niet per ongeluk in de aanroepende stored procedure of Query een datatype 18,5 staan? Die zou nml wel afronden...als je dat zo geconfigureerd hebt natuurlijk...

[ Voor 16% gewijzigd door giMoz op 19-02-2008 13:58 ]

Of niet natuurlijk...