Toon posts:

DRINGEND probleem in keuze maken Panasonic Plasma's !!!

Pagina: 1
Acties:
  • 1.037 views

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dringend jullie hulp nodig, want ik sta op het punt een keuze te maken (mijn geduld is op na vele weken prijzen en specificaties vergelijken, en winkels aflopen ;-)

Ik ben onder de indruk van de kennis die hier tentoon gespreid wordt, maar zelf ben ik maar een amateur wat dit onderwerp betreft. En daarom wil ik beroep doen op jullie expertise.

Met al die technische gegevens op papier weet ik nl. nog niet veel, want ik weet niet wat de meerwaarde is van het één of het ander in mijn dagdagelijkse praktijk. Wat doet het echt voor mij?

Ik heb hierover een aantal puntjes opgesteld, waarvan ik hoop dat jullie me jullie visie kunnen geven.

Ik ben ervoor gewonnen een Panasonic plasma te nemen van hetzij 106 hetzij 127 com doorsnee, maar kom nog van een crt breedbeeld toestel van JVC 70 cm diagonaal. Ik zie die 106 en 127 cm modellen wel staan in de winkels, maar kan het me niet echt inbeelden in mijn woonkamer hoe het zou overkomen om hierop een 2-3 uur durende film te zien. Ik denk dat 10 minuten kijken (vaak op HD signaal) in zo'n winkel bedrieglijk kan zijn?

Mijn prioriteiten zijn een prachtig beeld hebben, en die echte home cinema ervaring met groot scherm. Mijn kijkafstand is 3-4 meter, maar dat zou in de niet zo heel nabije toekomst kunnen vergroten. Eerlijk gezegd vrees ik ervoor dat een 42 ' (106 diagonaal) te klein zal zijn om die overrompelende cinema ervaring te krijgen, zelfs op korte afstand van 3,5 meter. Ik hou van avonturenfilms genre Lord of the Rings, Spiderman, King Kong etc. en die zouden indrukwekkend groot en helder met mooie kleuren weergegeven moeten worden.

Blu-ray optie is wel wenselijk in de toekomst. Vraag: als je een notebook van Sony koopt met ingebouwde Blu-Ray speler, dien je dan op je tv zowel een pc ingang als een HDMI ingang te hebben of slechts één van beide?

Ook heb ik problemen met de verschillende types. Van sommige is veel info te vinden via het internet, van andere met mondjesmaat of bijna niets, terwijl deze technisch beter uitgerust lijken dan de "populaire modellen", zoals met digitale kabel (PX) klopt dit?? Heb je dan geen digitale receiver voor anaologe kabelontvangst meer nodig en spaar je aldus 200-250 euro uit heb ik me laten vertellen? Maar je zou wel moeten inboeten wat de 100 Hz betreft, geen 100 Hz hierbij dus?

Als we ons beperken tot de 42' zijn er zo onder (veel) meer de:

TH42PX71EA (2 x HDMI, contrast 10000:1, tuner tnt integré, YUV connectique, vta/DSub interface, V-audio sound, V-real 2 beeld, PC ingang)

TH42PX7E (1 x HDMI, contrast 8000:1, tuner tnt integré, YUV connectique, vta/DSub interface, V-audio sound??, V-real 2 beeld??, PC ingang??)

TH-42PV7F (1 x HDMI, contrast 8000:1, teletekst 500 pag, scherm-in-scherm picture en text, kinderslot, 2048 gradaties, geen V-audio sound, wel V-real 2 beeld, geen PC ingang)

TH42PV70 (2 x HDMI, contrast 10000:1, teletekst 1000 pag, scherm-in-scherm picture en text = onbekend, geen kinderslot, 3072 gradaties, wel V-audio sound, ook V-real 2 beeld, wel PC ingang)

Wat betekent in de realiteit dat verschil tussen die 2048 en 3072 gradaties? Kan het menselijk oog dat waarnemen bij een 42 ' tv op 3,5 meter afstand en bij een HD-Ready TV?

Kunnen jullie je ervaringen delen?

• OutofFocus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 06-02 20:01
Kleine correctie : De 42PV70 heeft wel degelijk een PC aansluiting (i=VGA connector).
Hij heeft geen PIP mode, wel een kinderslot en het surround geluid is beter dan van de JVC
Die digitale tuner van de PX is waarschijnlijk alleen geschikt voor DVB-T oftewel Digitenne (en dus niet voor DVB-C, de digitale kabel)

Heb hiervoor een 70 cm JVC gehad maar de Panasonic bevalt toch beter

[ Voor 38% gewijzigd door OutofFocus op 18-02-2008 15:26 ]

Verwijderd

Als je echt een goede home cinema ervaring wilt, kun je beter een beamer nemen.

Ikzelf heb een 42PV70 en ben er echt blij mee. Films zien er prachtig uit (Blu-Ray/HD-DVD), maar wil nu toch nog een beamer erbij. Het kan niet groot genoeg ;)

• kakels
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19-07-2025
Als ik jou was zou ik voor de nieuwe Panasonic van 46 inch gaan. Komt in April uit en zal niet duur worden. Check het grote Panasonic 2007 topic op de laatste pagina voor de prijzen (al staat daar net de 46 inch niet tussen) en pagina 4 voor de specs...

[ Voor 15% gewijzigd door kakels op 18-02-2008 17:23 ]

Verwijderd

Ik weet niet of je het weet maar over 2 weken komen de nieuwe Panasonics uit. Als je slim bent wacht je dus nog even.

En al dat gelul over de specs maakt helemaal niks uit.

Zet een 42 "full HD naast een HD ready en speel een blu-ray af. Ga dan op je kijkafstand zitten. En je ziet totaal geen verschil. Wel als je er 20 cm voor gaat zitten, ik weet niet hoe jij TV kijkt, maar ik zit er meestal verder vanaf.

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2008 18:10 ]

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:07

spaceboy

Op grote hoogte

Verwijderd schreef op maandag 18 februari 2008 @ 18:06:
Ik weet niet of je het weet maar over 2 weken komen de nieuwe Panasonics uit. Als je slim bent wacht je dus nog even.

En al dat gelul over de specs maakt helemaal niks uit.

Zet een 42 "full HD naast een HD ready en speel een blu-ray af. Ga dan op je kijkafstand zitten. En je ziet totaal geen verschil. Wel als je er 20 cm voor gaat zitten, ik weet niet hoe jij TV kijkt, maar ik zit er meestal verder vanaf.
100% eens. Ik zit overigens sinds een week ongeveer 2 meter van een PV70 af. Bevalt me uitstekend. Enige minpuntje vind ik dat je de afstandbediening goed moet richten. Maar nu neuk ik mieren. Beeldje is heerlijk. Film kijken is nu echt beter! (en ik kom van een 81cm Loewe CRT af, was ook al niet verkeerd)

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Verwijderd

Hoe groot kan je kijkafstand worden in de nabije toekomst ? Voor de afstand die je nu geeft (3,5 meter) is de 42 inch zeer zeker een prima formaat, met best wel het overromplende effect. Zeker thuis, want in de "MediaMarkten" lijkt dat formaat wat weg te vallen tegen de grotere jongens, maar zodra het in je woonkamer staat valt pas op hoe groot 42 inch eigenlijk is.
Knip anders eens een stuk karton van dat formaat en plaats het waar je TV komt. Dan heb je al een indruk van de ruimte die het innneemt.....

HD kijken in de winkel is inderdaad bedriegelijk aangezien in de praktijk vaak gewoon (analoog of digitaal) tv wordt gekenen of DVD. Vraag je dus af wat voor een type kijker je bent, en of FullHD (bluray) al eerdaags bij je aanwezig is als mogelijkheid...

Dan de types... de PV7F is inderdaad een wat uitgekllede versie en heeft daardoor op papier mindere specs. In de praktijk wordt dit door sommige echter ook bevestigd, dus wellicht toch verstandiger om een wat 'volwaardiger' model te kiezen (zeker als je het al over HD/BR gaat hebben).

Tevens zie ik dat je types vanuit andere landen (frankrijk :? ) erbij hebt staan. Ik zou je willen adviseren het bij de nederlandse site en modellen te houden.

Zoals eerder gegezegd in dit topic zal je FullHD pas zijn voordeel gaan opleveren als je er relatief dicht bij zit (of een heel groot scherm hebt), anders kun je gewoon kiezen voor HDready. Voor het prijsverschil kan je wellicht dan kiezen voor een HDready met wat meer opties/mogelijkheden. En over een week of wat zijn de nieuwe Panasonic modellen er, welke relatief niet veel duurder in de markt worden gezet als de bestaande.

Zie ook [Plasma] Panasonic, de nieuwe tv-modellen van 2007 - deel 7 dus voor specs en de plek voor de juiste vraag over dit merk plasma...

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2008 08:43 ]

Verwijderd

Ik heb sinds 3 maanden ook een Panasonic plasma van 37 inch (Panasonic 37PV70), het kleinere broertje van de 42PV70. Gewoon HD ready, maar dat verschil zie je op mijn kijkafstand (3,5 meter) echt niet. 37 inch formaat is voor mij meer dan genoeg (wel op de juiste hoogte opgehangen). Ik zou goed oppassen met iets dat veel groter is, in de Mediamarkt lijken ze allemaal erg klein maar thuis...

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
ik heb zelf net een 32 inch lg 32lc51 gekocht. Ik zit zelf op een afstand van 2,5 meter en ik vind dat echt prima. Waarom zoveel geld uitgeven aan een scherm? Ik had het verschil gezien met een 37 inch. Tuurlijk het is groter maar om daar dan weer 250 euro meer voor uit te geven. Ik heb gewoon gedacht: ik besteed de 500 euro niet voor een groter scherm (bv 42 inch) maar ik koop over 4 jaar gewoon een groter scherm. Je moet wel opletten met de grootte van het scherm want daar verkijk je heel snel op. Gewoon heel rustig orienteren en zeker niet bij Mediamarkt. Alles wat je daar ziet is overal goedkoper. Waarom zou ik gek zijn om daar te kopen? Ik heb het nu al met zoveel producten gehad. Zelfs onderling zijn ze soms gewoon nog goedkoper. Laatst een krantje van Utrecht en Amsterdam. Dezelfde tv alleen zonder service was die in Utrecht 20 euro goedkoper. Tja service of niet maar 20 euro goedkoper vind ik niet kunnen. Ga rustig rond kijken.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

• Marc P
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-11-2024
Verwijderd schreef op maandag 18 februari 2008 @ 18:06:
Heb je hier wat meer info over? Type nummers of zo, zit namelijk in de situatie dat ik op zeer korte termijn (zodra de nieuwe meubels bezorgt zijn, mag vandaag bellen voor een afspraak) een beslissing nemen. Twijfels all over the place over LCD of toch plasma enz, enz, maar mijn vriendin wil zo snel mogelijk van de grote CRT af. Maar met goede argumenten kan ik het nog wel 2 weken rekken!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Het panasonic topic zoals deze al meerdere keren is vermeld. Geduld is een schone zaak dus die 2 weken moet maar gewoon. Ik wacht zelf nog een maandje want ik wacht de eerste reviews af van de nieuwe G11 panelen.

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:51

voodooless

Sound is no voodoo!

Je vraag kan prima in [Plasma] Panasonic, de nieuwe tv-modellen van 2007 - deel 7 gesteld worden (als dat al niet gedaan is. Verder komt je topic titel wel heel erg schreeuwerig over. Dingen zijn hier allemaal even dringend, en je bereikt er helemaal niets mee.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.