Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[crystal report] Geen zelfde resultaten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een verslag gemaakt uit verschillende tabellen met verschillende velden. Het probleem is dat ik om een bepaalde rede af en toe 2 keer dezelfde records tevoorschijn krijg. Omdat deze records worden opgeteld aan het einde van het rapport wordt het totaalbedrag onterecht hoger. Nu wil ik iets toepassen waarop ik zeg dat dat veld nooit hetzelfde kan zijn.

Bijv :

factuurnummer excl btw incl btw
1001 10 12
1002 15 18
1002 15 18 -> 1 zo een regel wil ik verwijderen

Kan iemand mij vertellen hoe ik dit automatisch kan doen met behulp van bijv een formule waarin ik aangeef dat factuurnummer nooit hetzelfde kan zijn?

• Niemand_Anders
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-07-2024

Niemand_Anders

Dat was ik niet..

Waarom voer je geen distinct query uit? Je kunt ook proberen om te achterhalen waarom je af en toe 2 dezelfde record terug krijgt?

If it isn't broken, fix it until it is..

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Kijk eens naar Hoe werkt dat GROUP BY nu eigenlijk? en Hoe kom ik van dubbele resultaten in mijn query af?

Je kunt trouwens in CR ook een "group by" definieeren; waar/hoe dat ook weer precies zat weet ik zo 1 2 3 niet meer, maar het is een kwestie van even de manual in duiken met de juiste keywords ;)

[ Voor 62% gewijzigd door RobIII op 18-02-2008 15:15 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• treslem
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 21:18
Als je zeker weet dat het geen dubbele records in de tabellen zijn, en je niet op zoek wilt gaan naar de oorzaak van de dubbele records in je rapport, zou je nog een een conditional suppress kunnen doen.

La dolce vita - non farmi ridere

Verwijderd

Topicstarter
Niemand_Anders schreef op maandag 18 februari 2008 @ 15:09:
Waarom voer je geen distinct query uit? Je kunt ook proberen om te achterhalen waarom je af en toe 2 dezelfde record terug krijgt?
Ik krijg 2 dezelfde records als een debiteur van ons een factuur in 2 delen betaald. Dit gebeurt dus met betalingsverschillen/fouten . Aangezien de vertegenwoordiger provisie krijgt over de netto factuurbedragen heb ik het dus moeten koppelen. Ik kan dus niet zorgen dat ik gewoon 1 goede record terug krijg, dit gaat niet, tenzij ik iets over het hoofd zie. Enige oplossing is dus om later nog 1 keer te filteren op factuurnummer.

distinct Query ga ik verder opzoeken, bedankt.

Verwijderd

Topicstarter
Distinct Query heeft het opgelost. Ik kon bij opties dat aanvinken en nu pakt hij niet dezelfde data. Bedankt.
Pagina: 1