• dimane
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 04-12-2025
over 2 maanden ik ga van werkgever veranderen, Ik werk in de detachering en ik heb een lease auto ( met stickers van mijn huidige werkgever op de zijkant ).
Nou heel fijn allemaal maar nu heb ik een leasecontract ondertekend van ing carlease. omdat ik mijn leaseauto toegewezen heb gekregen 4 maanden geleden is dat niet zo makkelijk om die even kwijt te schelden. nou heb ik 2 keuzes. keuze 1 is dat ik de lease auto over laat nemen door mijn nieuwe werkgever. dit is geen probleem maar dan moet ik hem 4 jaar afrijden. en aan gezien de specs van de auto doe ik dat liever niet.
optie 2 is dat ik hem voor 3 maanden betaal ( ong. 500 euri per maand. ) maar zegt mijn huidige werkgever. dan moet hij wel voor de deur blijven staan bij ons en mag je er niet in rijden.
klopt dit? of sta ik in mijn recht als ik dan zeg dat ik die auto dan die 3 maanden kan blijven rijden?

mvg ruben

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11:34

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Wat staat er in je leasecontract/arbeidsvoorwaarden?

Het is vrij normaal dat er een bepaalde boeteclausule afgesproken wordt bij voortijdig vertrek van de werknemer.

Of, en welke regeling voor jou geld, zul je zelf beter kunnen beantwoorden :)

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• Wish
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11:23

Wish

ingwell

Wat staat er in je contract / lease overeenkomst / "huisregels" van je werkgever? Daar zal je het antwoord wel kunnen vinden lijkt mij.

Op basis van niks anders dan mijn gevoel zeg ik: als ik 3 maanden betaal voor iets, mag ik het ook 3 maanden gebruiken. Maar zonder iets op papier wordt het verder lastig gissen voor jou.

Grrr@Question Mark

[ Voor 5% gewijzigd door Wish op 18-02-2008 14:37 ]

No drama

• Roman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-01 15:39

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Wat raar eigenlijk.

Voor jou komt toch iemand anders in het bedrijf (neem ik dan aan) en die zal (kan) dan toch die auto nemen (als hij die wil hebben). De wagen blijft toch bij het bedrijf?

Als ik dit nu hoor zal ik toch maar geen lease bak nemen (wie wil er ook in een Polo rijden :+ )

NOW INTERACTIVE! Joystick controls Fry's left ear.

• dimane
Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/img34/1203341957-810.jpg

hier een stuk over het voortijdig beeindigen. maar er staat verder niks over dat ik die auto niet mag rijden dan ofzo.. of is dit heel stom gedacht ?

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09:30

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
danmaarniet schreef op maandag 18 februari 2008 @ 14:36:
Op basis van niks anders dan mijn gevoel zeg ik: als ik 3 maanden betaal voor iets, mag ik het ook 3 maanden gebruiken. Maar zonder iets op papier wordt het verder lastig gissen voor jou.
Laat ik dit dan doortrekken: jij tekenen voor vier jaar, jij blijven voor vier jaar. Maar de TS gaat er vandoor, wat zijn goed recht is, maar alleen daaruit blijkt al dat je zoiets niet zomaar kunt doortrekken.

Buiten het feit dat de TS in de voorwaarden moet gaan kijken want anders valt er niks zinnigs over te zeggen (wat al gezegd is in dit topic), lijkt mij die afkoopsom van 3 maanden betalen en niet rijden best iets normaals als dat zo is overeengekomen.

Verwijderd

dimane schreef op maandag 18 februari 2008 @ 14:42:
[afbeelding]

hier een stuk over het voortijdig beeindigen. maar er staat verder niks over dat ik die auto niet mag rijden dan ofzo.. of is dit heel stom gedacht ?
Tip: laat de nieuwe werkgever die 3x500 euro betalen. Dit gebeurt best vaak.

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-01 13:59
Euh, een leasecontract is normaliter een contract tussen de lease maatschappij en je werkgever, dan is het absoluut niet jouw probleem dat ze voor 4 jaar aan een contract vastzitten. In dat contract staat dat je 'inspanning' moet doen om je contract over te laten nemen. Dus:

Jij: "Ik heb nog een leasecontract bij m'n vorige werkgever, willen jullie dat overnemen?"
Zij: "Nee sorry"
Jij: "Okay"

Genoeg inspanning lijkt me.

[ Voor 40% gewijzigd door Hydra op 18-02-2008 14:49 ]

https://niels.nu

• knutsel smurf
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-01 19:22

knutsel smurf

Grote Smurf zijn we er bijna ?

Maar je hebt de wagen Toegewezen gekregen? Je hebt er dus niet zelf voor gekozen om die auto te rijden?

Het lijkt mij onredelijk dat de werkgever zegt "hee hier heb je een auto je mag er in rijden" en dan als je weg gaat moet je er ineens voor betalen.

Als je zelf de wagen hebt uitgekozen en zelf de beslissing hebt genomen er dus de komende 4 jaar in te rijden dan ligt het wat anders. Dan zou ik dus je lease contract na kijken hoeveel je moet betalen of mee nemen naar je nieuwe werkgever.

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11:34

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

De optie die je werkgever je voorlegd wordt niet eens genoemd in je contract, dus daar hoef je niet mee akkoord te gaan. Volgens het contract zijn er de volgende keuzes:
  • Auto overkopen van de lease-mij
  • Zorgen dat de auto "meegenomen" wordt naar je nieuwe werkgever
  • Het verschil tussen boek- en handelswaarde als "boete" betalen.
Als je van die auto af wilt, zul je dus voor de laatste optie moeten kiezen, maar ik heb het vermoeden dat deze optie duurder is dan de reeds aangeboden optie.
Hydra schreef op maandag 18 februari 2008 @ 14:47:
Euh, een leasecontract is normaliter een contract tussen de lease maatschappij en je werkgever,
Klopt, maar de bepaling staat volgens mij echter in het arbeidscontract en niet in de leaseovereenkomst tussen werkgever en leasemij. Toch is de optie mbt "inspanning" wel een aardige....

[ Voor 27% gewijzigd door Question Mark op 18-02-2008 14:52 ]

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• dimane
Verwijderd schreef op maandag 18 februari 2008 @ 14:46:
[...]

Ze betalen me studieschuld als dus ik denk niet dat ze dit ook nog doen.
maar wat zouden jullie doen ? een auto rijden voor 4 jaar die je eigenlijk niet wil rijden ( daarbij bij mijn nieuwe werkgever een veel mooiere uit mag kiezen ) of 1500 euri betalen?

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11:00

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Verwijderd schreef op maandag 18 februari 2008 @ 14:46:
[...]

Inderdaad, zoek maar op tekengeld / mobiliteitsvergoeding.

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08-01 11:17

disjfa

be

Volgendekeer van te voren denken voor je een contract voor een lease auto ondertekend dus. Je weet dat je gedetacheerd bent. Je weet dat je niet lang blijft.

Of is het alleen omdat je nieuwe werkgever gewoon weer iets anders voor je heeft en jij gewoon iets nieuws wilt. (aan je laatste reactie te lezen)

[ Voor 32% gewijzigd door disjfa op 18-02-2008 14:51 ]

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-01 13:59
dimane schreef op maandag 18 februari 2008 @ 14:48:
Ze betalen me studieschuld als dus ik denk niet dat ze dit ook nog doen.
maar wat zouden jullie doen ? een auto rijden voor 4 jaar die je eigenlijk niet wil rijden ( daarbij bij mijn nieuwe werkgever een veel mooiere uit mag kiezen ) of 1500 euri betalen?
Wat dacht je van eens bij een rechtswinkel langsgaan om te kijken of ze je uberhaupt kunnen dwingen die auto te houden?

Ik vind het een enorm kromme clausule en snap niet dat je dat getekend hebt eigenlijk, maargoed.

https://niels.nu

• Wish
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11:23

Wish

ingwell

@ You are Borg: Dat ben ik het met je eens. De vraag van TS is echter of het klopt.

De voorwaarden laten zien dat de genoemde optie niet beschreven is in het contract. Dus is het een additionele regeling, waarbij de TS bij zich zelf te rade moet gaan of hij dit wil of niet.

Kijk, als het alternatief is dat (indien de wagen niet terug kan de pool in) de TS het restant van het contract moet betalen (het verschil tussen boekwaarde en handelswaarde)....
Dit kan redelijk in de papieren lopen is zal wel boven de 1500 Euro uitkomen. En dan is het alternatieve bod een mooie uitweg.

No drama

• L-VIS
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11:33
dimane schreef op maandag 18 februari 2008 @ 14:33:
dit is geen probleem maar dan moet ik hem 4 jaar afrijden. en aan gezien de specs van de auto doe ik dat liever niet.
Waarom heb je uberhaubt voor de leaseauto gekozen :?

• Roman

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

L-VIS schreef op maandag 18 februari 2008 @ 15:02:
[...]

Waarom heb je uberhaubt voor de leaseauto gekozen :?
Das meestal zo'n trekker van "kom bij ons en je krijgt ook een auto" Hebben ze bij mij ook geprobeerd. Maar ik heb al een auto :D

• T-8one
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-01 15:21

T-8one

take it easy, take a sisi

Moet je niet gewoon de lease kosten per maand betalen exclusief brandstof?

GP 32 the most powerfull handheld in the world :P

• dimane
nee zo is dat niet bij mij gegaan want ik heb nog een auto op de stoep staan van mezelf... maar omdat dit tog vrij goedkoop was had ik dit gedaan.

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08-01 11:17

disjfa

be

Als je het dan toch goedkoop geregeld hebt. Waarom hoest je dan niet gewoon die 1500 euro even op. Dan ben je er gewoon vanaf. Als dat goedkoop was moet dat geen probleem zijn natuurlijk :)

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Waarom wil je je huidige auto niet gewoon doorrijden? Dan is het toch ook opgelost?
Hebben ze je ooit gedwongen deze te nemen ofzo?

Money for nothin' and your chicks for free

• Valderrama
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22-01 21:15
Stel dat:

De auto geen keuze was maar nodig was voor het werk en dat er ook geen keuze gemaakt kon worden uit welke auto er gereden kon worden, dat er dus 1 type beschikbaar is en ook nog eens bestickerd?

Je krijgt gewoon een leaseauto van het bedrijf zelf waar jij dan 1 keer voor hebt getekend om je werkt te kunnen doen....

Kan het bedrijf niet gewoon de auto innemen en het contract aan iemand anders bieden?

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:18

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Natuurlijk kan het bedrijf dat wel. Maar elk zichzelf respecterend detacheringsbedrijf perst elke citroen uit tot er geen sap meer in zit. En in TS zit nog lease-boete-sap.

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-01 09:41
dimane schreef op maandag 18 februari 2008 @ 14:33:

optie 2 is dat ik hem voor 3 maanden betaal ( ong. 500 euri per maand. ) maar zegt mijn huidige werkgever. dan moet hij wel voor de deur blijven staan bij ons en mag je er niet in rijden.
klopt dit? of sta ik in mijn recht als ik dan zeg dat ik die auto dan die 3 maanden kan blijven rijden?
Dit klinkt als een boete van 1500 euro i.v.m. vroege beeindiging van het contract. Kennelijk krijg je de mogelijkheid om de boete in 3 termijnen te betalen; imho betekent dat niet dat je ook nog drie maanden gebruik mag maken van de auto.

• dimane
t_captain schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 08:23:
[...]

Dit klinkt als een boete van 1500 euro i.v.m. vroege beeindiging van het contract. Kennelijk krijg je de mogelijkheid om de boete in 3 termijnen te betalen; imho betekent dat niet dat je ook nog drie maanden gebruik mag maken van de auto.
me detacheringsbureau belde gister op en voor 500 kan ik hem nu kwijtschelden dus dat vind ik wel een mooie deal!

• DeeJee
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

dimane schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 09:00:
[...]

me detacheringsbureau belde gister op en voor 500 kan ik hem nu kwijtschelden dus dat vind ik wel een mooie deal!
Inderdaad meteen doen. Waarschijnlijk hebben ze er iemand anders voor gevonden :)

Money for nothin' and your chicks for free

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
[...]

Zorg er wel voor dat je hiervan een schriftelijke bevestiging krijgt, zodat ze niet alsnog later een 'boete' gaan claimen.

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

• Silver7
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-11-2025
[...]

Hoe is het tot stand gekomen?

• Roman

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Mag ik even vragen bij welke Detacheerder jij werkt? Of beter gewerkt hebt.

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Roman schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 09:28:
Mag ik even vragen bij welke Detacheerder jij werkt? Of beter gewerkt hebt.
Dat staat gewoon in het stukje van zijn contract :P

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-01 21:49
Zorg wel dat het 500 euro bruto wordt he...

• JaymzHetfield
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-04-2025
Wat je ook had kunnen proberen: Zoek een collega die jouw lease contract over zou willen nemen en betaal die uit eigen zak een paar honderd euro als bedankje/stimulans. Dan ben je wellicht nog iets goedkoper uit.

Metal up your ass

• Roman

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

megatronics schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 09:44:
[...]

Dat staat gewoon in het stukje van zijn contract :P
|:( :z

Ben nog niet wakker. Let er wel bij je nieuwe baan op wat er staat voordat je gaat tekenen. En desnoods maak afspraken dat je daar niet accord mee gaat, en laat die op papier zetten. Met goed onderhandelen kun je aardig wat berijken voordat je tekend!

• WooK
  • Laatst online: 11:09

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

Roman schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 10:16:
[...]
Met goed onderhandelen kun je aardig wat berijken voordat je tekend!
Met goed onderwijs kan je ook heel wat bereiken voordat je tekent 8)7

en een accord is een auto volgens mij :P

[ Voor 7% gewijzigd door WooK op 19-02-2008 10:21 ]

I'm not as think as you stoned I am

• dimane
ik ga van inwork naar sogeti.. en collega's van mij werken daar al reeds en die hebben tot nu toe nog niet geklaagd..
maargoed ik ga inderdaad vragen dat ze dit schriftelijk willen bevestigen dat ik onder dat contract uit ben als ik die 500 euro heb betaald.
btw net gebeld en het is 500 netto sturen een ondertekende brief op met de afspraak

[ Voor 14% gewijzigd door dimane op 19-02-2008 12:19 ]

• Roman

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

WooK schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 10:20:
[...]

Met goed onderwijs kan je ook heel wat bereiken voordat je tekent 8)7

en een accord is een auto volgens mij :P
Achja ben 3 taalig opgegroeid. Soms gooi ik wat door elkaar :+

Pagina: 1