Maximus Formula, blijft hangen VGA Bios

Pagina: 1
Acties:

• BlueSpore
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 10:41
Heb sinds enkele dagen mijn nieuwe pc in elkaar zitten. Ik zal voor de duidelijkheid even vertellen welke onderdelen erin zitten:

Processor: C2D E8400
Moederbord: Maximus Formula (bios: 0907)
Geheugen: Corsair Twin2x4096-6400c5 (2x 2gb)
Videokaarten: 2x Asus EAH3870
Schijven: 4x hitachi 160gb raid0, 1x WD 500gb, 1x seagate 250gb ide
Voeding: Gigabyte Odin Pro 800 watt

Het probleem:

Wanneer ik mijn videokaart (EAH3870) heb aangesloten en de pc opstart dan pakt hij de videokaart in het primaire pci-e slot niet. De voltminder led's branden allemaal (groen, oranje, rood) en de LCD Poster geeft het bericht VGA Bios weer en blijft hier op hangen. Na enkele seconden boot het systeem gewoon door, maar is er geen beeld. Als de tweede videokaart is aangesloten op het secundaire pci-e slot dan krijg je daar wel beeld mee.
Voor zover ik weet ligt het probleem niet bij het moederbord, als ik mijn oude x800gto2 in het primaire pci-e slot steek dan pakt hij deze wel.
Ik heb de afgelopen dagen al aardig wat dingen getest en weet op het moment niet echt een oplossing meer, vandaar deze post. Dingen die ik onder andere al geprobeerd heb: gecontroleerd of alles goed aangesloten zat, zo kaal mogelijk opstarten, met 1 geheugenbankje getest in verschillende slots, moederbord bios geupdate naar de laatste versie en verschillende opties in de bios getest (denk hierbij aan opties zoals PEG/PCI en PCI/PEG). Bios update van de videokaart heb ik nog niet gedaan, en vraag me ook af of dat er effect op zal hebben. Aangezien ik eerst reacties op deze post wil afwachten in de hoop dat iemand hier een oplossing of advies voor mij heeft.

Alvast bedankt voor de reacties,

Jasper.

• roy-t
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 29-04 15:02
Dus beide 3870's doen het ook los in slot 1 niet?

Dan weet je zeker dat het de videokaart niet is (kans is erg klein dat beide videokaarten out of the box kapot zijn)

Tsja, heb je je videokaarten wel met 1x 6 of 2x4 aangesloten? (power)

En ben je er een beetje zeker van dat je psu goed werkt (800W zou prima genoeg moeten zijn iig).

verder denk ik dat dit niet verholpen zou worden door een vidkaart update.

Btw is je moederbord PCI-E1.1 of 2.0? dan kan misschien verschil maken aangezien een HD3870 PCI-E2.0 is (hoewel dat backwardscomp. is met 1.1)

~ Mijn prog blog!

• BlueSpore
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 10:41
Beide 3870's getest in slot 1, deze werken dan geen van beide. In slot 2 werken ze allebei. Zoals eerder genoemd werkt mijn Sapphire x800gto2 wel in het 1e slot.
Ja, alle kabels zijn goed aangesloten (2x 6pins).
Het moederbord is PCI-e 2.0.
Voeding fuctioneerd denk ik naar behoren, en lijkt mij niet het probleem hier.

Bedankt voor de reactie.