Playstation 3 op X-Fi via OPTICAL heeft vertraging in geluid

Pagina: 1
Acties:

• Mitch1987w
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22-01 17:48
Beste Tweaker,

Zoals het onderwerp al zegt...Loopt mijn geluid enkele milisecondes achter.....

met films lijkt het niet op te vallen..maar als ik een spel speel..neem bijvoorbeeld Guitar Hero III, dan valt het op als je een noot aanslaat(drukt) het geluid met enige vertraging komt....

Ik heb gezocht naar een Latency optie, maar zonder succes...

heeft iemand hier enige ervaring mee, of een oplossing ??

Alle beetjes worden gewaardeerd!!

Heel erg bedankt!

Mitch

Verwijderd

Hmm lastig.

Ik dj met behulp van mijn pc ... en omdat te laten samenwerken met mijn draaitafels (die dus aangesloten staan op de input) heb ik een fatsoenlijke soundcard nodig zodat ik geen vertraging krijg.

De WDM (windows driver model) drivers zijn over het algemeen langzaam, maar hoeven in princiepe niet voor problemen te zorgen. Maar het is dus wel mogelijk dat de vertraging gewoon te groot is en dat dat merkbaar is. Ik heb een onboard realtek HD chip op me mobo, en met WDM drivers (de standaard drivers dus eigenlijk) krijg ik latencys van ongeveer 30ms. Dit is volledig afhankelijk van je kaart en de drivers natuurlijk. De vraag is ook of je dit merkt tijdens het gamen, ik vermoed van wel.
Als ik aan me draaitafel zit dan beinvloed ik direct het geluid en dan hoor je meteen als er een vertraging inzit. Ik kan me voorstellen dat als je een FPS aan het spelen ben dat je hoort dat de knallen net achterlopen bij het beeld bijvoorbeeld.

Daarom heb ik dus een geluidskaart gekocht die ASIO ondersteunt, dit soort drivers hebben een veel lagere latency. In mijn geval kan ik die nieuwe geluidskaart op 3ms latency krijgen, gewoon geen vertraging dus eigenlijk.

Ik lees op google dat X-Fi ook asio ondersteund, maar dat dit nogal lastig aan de praat te krijgen is.

http://forum.doom9.org/archive/index.php/t-111125.html Hier staat dat je kan proberen om in de software de X-fi op audio creation modus te zetten. Ik zou dat iig proberen.

Als laatste red middel kan je ook aan de gang met de ASIO4all drivers. Dit is een driver die voor 99% van de geluidskaarten geinstalleerd kan worden en eigenlijk ASIO drivers min of meer emuleert. Dit kan een hoop schelen, want mijn realtek HD chipje ging hiermee van 30 naar +-7ms latency.

Het nadeel van deze driver is dat het een beetje omslachtig kan zijn, ik kan me voorstellen dat je liever met de standaard creative drivers wilt werken. Daarom noem ik hem ook als laaste redmiddel :+ -----> link: http://www.asio4all.com/

Veel succes, ik hoop dat iemand anders een X-fi heeft en hier wat meer over kan vertellen. Ik had er namelijk een maar die heb ik weggegooid. Was namelijk een ramp, ik had de Xtreme-audio gekocht en dat ding was een verschrikking. Constante brom door het geluid, en gewoon schrale geluidskwaliteit. Maargoed ik moet niet zeuren want dat ding koste helemaal niks en is eigenlijk geen native X-fi kaart.

Ik had nog ergens een progje dat de latency van je geluidskaart meet, maar ik kan hem nu even niet vinden. (Ik kan het wel zien via mijn dj programma maargoed daar moet je voor betalen).

Verwijderd

@Eén-3-3-zeuven , heb jij wel door dat het om de PS3 (PlayStation 3) gaat :? Sorry :>

Volgens mij is dit ook normaal.... Want ik heb namelijk ook een enkele miliseconden vertraging als ik TV kijk via m'n Digitale decoder, en vervolgens switch tussen het geluid van de versterker & TV zelf. De Versterker loopt dus in dit geval achter...

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 18 februari 2008 @ 14:37:
@Eén-3-3-zeuven , heb jij wel door dat het om de PS3 (PlayStation 3) gaat :? Sorry :>

Volgens mij is dit ook normaal.... Want ik heb namelijk ook een enkele miliseconden vertraging als ik TV kijk via m'n Digitale decoder, en vervolgens switch tussen het geluid van de versterker & TV zelf. De Versterker loopt dus in dit geval achter...
Ja je zal altijd een vertraging hebben, maar een goede geluidskaart kan de latency zo laag houden dat het niet meer te horen is. Normaal heb je er nooit zo'n last van, maar nu door die extra stap (de ps3 die eerst via de input van je geluidskaart erin moet en daarna weer eruit) kan dat best vervelend zijn.

De opties zijn nu eigenlijk dit:

- Via de creative drivers iets regelen (audio creation modus ?)

- Met alternatieve (bijvoorbeeld ASIO) drivers stoeien.

- Een andere geluidskaart kopen (waar je niet op zit te wachten denk ik)

• Mitch1987w
Hmm ik ga vanmiddag even proberen door het op die andere Modus te zetten...kijken of dat helpt...

en ff knoeien...

Ik ga nog GEEN nieuwe geluidskaart kopen nee....:) deze doet nog prima zijn werk, behalve dit dan ;)......

Bedankt voor de reacties zo ver!!! erg gewaardeerd!

• SmoothTweaker
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:46
Misschien loopt je beeld ipv je geluid wel niet goed daar al eens aan gedacht?.

Verwijderd

Voor de X-Fi (of andere kaarten zonder ASIO drivers) zou je ook 's ASIO4all kunnen proberen.

• Mitch1987w
Ik ga het vanmiddag even uitproberen...

bedankt voor alle hulp!

erg gewaardeerd!

Mitch
Pagina: 1