Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben al een tijdje aan het zoeken, maar ik kom er niet uit. De vraag is: kun je zonder 'dure' oplossingen wireless inloggen met een XPsp2 werkstation (laptop) op een 2k3 server? Wat ik tot nu toe gevonden heb is dat eea werkt, maar dat je dan via VeriSign tamelijk dure SSL/WLAN sleutels moet aanschaffen, dat je IAS(Radius) moet draaien op je 2k3bak en nog meer ingewikkelde ongein.
Wat tot nu toe wel steeds lukt is de eerste keer aanmelden van een werkstation (lokaal is er dan immers al wel een verbinding met je AP), maar bij herstart/logon loop ik er weer tegenaan dat ws de wireless verbinding nog niet actief is....
Iemand een zinvolle bijdrage/uitleg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Policysetting "always wait for the network at logon" ingeschakeld in de computer gpo?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 18 februari 2008 @ 13:28:
Ik ben al een tijdje aan het zoeken, maar ik kom er niet uit. De vraag is: kun je zonder 'dure' oplossingen wireless inloggen met een XPsp2 werkstation (laptop) op een 2k3 server?
Zolang je dat met cached logons doet wel.
Technet Magazine had begin vorig jaar een artikel lopen hoe je zoiets kan regelen maar het grootste vraagstuk waar je met XP tegenaanloopt is dat tijdens de verwerking van je credentials niet altijd je verbinding al tot stand is gebracht.
Wat ik tot nu toe gevonden heb is dat eea werkt, maar dat je dan via VeriSign tamelijk dure SSL/WLAN sleutels moet aanschaffen
Self signed certificaten werken ook als test hoor.
dat je IAS(Radius) moet draaien op je 2k3bak en nog meer ingewikkelde ongein.
Nou is dat niet eens zo ingewikkeld.
Wat tot nu toe wel steeds lukt is de eerste keer aanmelden van een werkstation (lokaal is er dan immers al wel een verbinding met je AP), maar bij herstart/logon loop ik er weer tegenaan dat ws de wireless verbinding nog niet actief is....
Daarom is dat laatste artikel over Wireless Single Signon wel interessant - daar wordt ook verwezen naar machine certificaten.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device