Toon posts:

[SQL 2005] Maintenance error.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Bij het maken van een Maintenance Plan voor het backuppen van de db´s van mijn SQL 2005 SE SP1 server gaat er iets mis.

Op het moment dat ik de db´s handmatig wil selecteren staan er een aantal niet in de lijst om ze te selecteren. Als ik de optie "All User Databases" kies dan geeft hij een error in de log van het Maintenance Plan met als melding:
Error number: 0
Error message: Database 'db_name' is not valid to be included in the maintenance plan.

De databases die wel goed zijn zijn de db's die ook in de lijst staan als ik de te backuppen db's wil selecteren.

- Handmatig backuppen van die db's gaat wel gewoon goed.
- De rechten op alle db's zijn identiek.
- Handmatig maintenance plan opstarten vannuit jobs lukt dus ligt ook niet aan de rechten v/d SQL Server Agent user.

Heeft iemand enig idee waar ik het moet zoeken?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2008 14:35 ]

Verwijderd

Topicstarter
Even nog het een en ander getest.

De back-ups lopen nu wel omdat ik via een maintenance plan een T-sql draai en daarmee de db's back-up (dit werkt dus gewoon goed), maar ideaal is dit niet.

Database gedetached en opnieuw geattached dit heeft ook geen resultaat.

Nieuwe database aangemaakt dan is hij gewoon de backuppen via een maintenance plan maar zodra ik de database restore met de data van de oorspronkelijke database dan is hij weer niet te backuppen met een via een maintenance plan. Het zou dan toch in de database zelf liggen alleen deze databases zijn afkomstig van een andere identieke SQL 2005 server waar het wel gewoon mogelijk was om ze normaal via een maintenance plan te backuppen.

Heeft iemand een idee?

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:45

lier

MikroTik nerd

Welke rechten heeft de back up user ?

Eerst het probleem, dan de oplossing

• Fiander
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-01 11:00
Error message: Database 'db_name' is not valid to be included in the maintenance plan.
Is dit de letterlijke foutmelding die je krijgt of heb je de echte database naam verandert in db_name tbv je vraag ?

Deze sig is een manueel virus!! Als je dit leest heb je het. Mail dit bericht naar iedereen die je kent, en verwijder alle bestanden van je computer.

Verwijderd

Topicstarter
lier schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 16:34:
Welke rechten heeft de back up user ?
De backup user is gewoon administrator dus een rechten verhaal kan het echt niet zijn.... ook met meerdere tests uitgesloten.

Verwijderd

Topicstarter
Fiander schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 16:36:
[...]

Is dit de letterlijke foutmelding die je krijgt of heb je de echte database naam verandert in db_name tbv je vraag ?
Ja dit heb ik zelf aangepast.... het lukt ook bij meerdere databases niet en bij een aantal ook wel.

Verwijderd

Topicstarter
Probleem is opgelost...... het probleem was dat de databases in de SQl 7.0 modus draaiden :? en daarom niet met een maintenance plan gebackupt konden worden. Wel vreemd op zich voor db's die nooit op een SQL 7.0 gedraaid hebben die ontwikkelaars ook altijd (om maar een anders de schuld te geven :) )

Soms is de oplossing zo simpel.
Pagina: 1