Inloggen 98SE op domein met wireless

Pagina: 1
Acties:

• Fioravanti
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22:20

Fioravanti

Fioravantastisch!

Topicstarter
Over het algemeen maken we 'gewoon' gebruik van vaste verbindingen in ons netwerk. Nu is er echter 1 pc (Win 98 SE) die we in willen laten loggen op ons domein. Iets wat natuurlijk eenvoudig is, maarrrr.. Deze pc gebruikt een wifi verbinding (Sweex PCI kaart).

Bij het opstarten kan er dus niet ingelogd worden op het domein, volgens mij omdat de draadloze verbinding pas geinitialiseerd wordt zodra je in windows aankomt. Wat ik nu doe ik gewoon de gegevens invoeren, wachten op de melding dat 'er geen domeinserver is om mijn wachtwoord te controleren.' Daar OK zodat ie doorgaat naar windows. De domeinmappen zijn dan wel beschikbaar. Maar dit alles duurt natuurlijk langer, en het moet makkelijker kunnen... :>

Dus de kwestie is; hoe krijg ik de draadloze verbinding aan de gang, voordat ik probeer in te loggen op het domein?

Ik weet van bijvoorbeeld VNC dat je deze kan registreren als system service, miss kan dat hier ook?

• battler
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-06-2025
Misschien erg omslachtig, maar ik weet dat het kan als je je sessie laat authenticeren via een radius server.

Lux.Architectuur | Van Dromen tot Wonen | www.Lux-a.nl

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Je meot even in de Optie's kijken van die kaart.

mijn interne laptop draadloze kaart van intel heeft via intel Prowireles de optie om Connecte before login.
Dan zou het wel te doen moeten zijn. Mischien kan je anders de Wifi App als service starten
dat die voor de login online gaat.

• GenetiX
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-03 14:41
Je kan eventueel de wireless applicatie als service laten starten. Deze dan automatisch laten opstarten. Dit wil nog wel eens werken.

• Fioravanti

Fioravanti

Fioravantastisch!

Topicstarter
GenetiX schreef op maandag 18 februari 2008 @ 13:44:
Je kan eventueel de wireless applicatie als service laten starten. Deze dan automatisch laten opstarten. Dit wil nog wel eens werken.
ik heb hier even op zitten googlelen, kan even niet iets vinden waarmee ik hem als service kan laten runnen. heb het idee dat ik dit toch in het register moet doen.

kan je me uitleggen hoe je dit zou doen?

edit: hmm, ik kom opeens een programma van $40 (exe to service) wat het voor je zou doen, dat moet ook gratis kunnen ;) trouwens wel belachelijk dat ze er zoveel voor vragen. daarnaast is het niet voor 98SE... net als andere programma's die ik tegenkom

[ Voor 22% gewijzigd door Fioravanti op 18-02-2008 14:47 ]

• GenetiX
Dat kan met een tooltje out de resource kit; srvany.

Zie voor omschrijving/download http://www.tacktech.com/display.cfm?ttid=197

• Fioravanti

Fioravanti

Fioravantastisch!

Topicstarter
GenetiX schreef op maandag 18 februari 2008 @ 14:47:
Dat kan met een tooltje out de resource kit; srvany.

Zie voor omschrijving/download http://www.tacktech.com/display.cfm?ttid=197
aha, die kwam ik ook al tegen, al liet ik me afschrikken door dit zinnetje: Create your own user-defined services Windows NT/2000/XP/2003.

maar ik ga het gewoon proberen...

edit: helaas, geen resultaat. krijg een foutmelding, waarschijnlijk vanwege het besturingssysteem; error 120 from OpenSCManager in line 348.

edit 2: hmm, de volgorde is nu wel goed. eerst wordt het programma van de draadloze verbinding opgestart, en dan kan ik inloggen. alleen heb ik nu weer een probleem dat ie niet altijd een goed DHCP adres krijgt... maar goed. bovenstaande vraag is iig opgelost!

de oplossing was een simpele registry key aan te maken in de RunServices map.

nu maar eens uitvogelen waarom het DHCP gebeuren niet goed werkt...

[ Voor 40% gewijzigd door Fioravanti op 18-02-2008 15:40 ]

• GenetiX
Meestal duurt alles onder windows 98 wat langer. Misschien lost iets langer wachten je probleem al op?

• Fioravanti

Fioravanti

Fioravantastisch!

Topicstarter
GenetiX schreef op maandag 18 februari 2008 @ 20:18:
Meestal duurt alles onder windows 98 wat langer. Misschien lost iets langer wachten je probleem al op?
Het vreemde is juist dat af en toe het door DHCP toegewezen adres wegvalt... Maar goed, het werkt voorlopig okay
Pagina: 1