Toon posts:

DirectX 10 onder XP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo beste tweakers,

Ik heb zo eens voor de grap goed rond gekeken voor directx10 onder windows XP. Ik zat zo gisteren eens Crysis te spelen en vroeg mij af hoe ik die instellingen op " very high" kreeg. En dat geldt nnatuurlijk ook voor de rest van de games die DirectX10 kunnen ondersteunen.

Ik vond zelf deze site : http://www.technospot.net...ows-xp-from-alky-project/

Het leek mij erg facinerend alleen vroeg ik mij tegelijkertijd af, werkt dit nu wel goed en werkt dit nu ook echt in Games?

Heeft iemand hier ervaring mee of heeft iemand antwoord op mijn vragen? Nogmaals mij gaat het erom om in XP directX10 te gaan draaien en ben dus niet van plan Win Vista aan te schaffen of te gaan gebruiken. Ik heb een Directx 10 kaart (Nvidia 8800GT).

• JohnStaakke
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 26-01 10:11
Ik heb wel wat ervaringen van andere mensen gehoord, schijnt nog wel een beetje buggy te zijn. Kweet niet of dat betrouwbaar is.

Verwijderd

Ik heb gehoord dat het draaien van DirectX10 niet mogelijk is onder xp. Daarnaast kwam er een tijdje terug op de frontpage van Tweakers een artikeltje dat het een stel hackers gelukt was DirectX10 onder xp te draaien. Al werkte het nog niet 100% goed was het zeker wel een 'Proof of Concept'..

Dit is nu al weer ~6maanden geleden, ik weet niet hoever de hackers er inmiddels mee zijn, ik zou een diep gaan graven met google en hier je bevindingen delen ;)

• ODF
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-01 22:48

ODF

Ik zou zeggen probeer het eens uit. Maak wel eerst een system restore point zodat je terug kunt switchen als het echt te buggy blijkt te zijn.

Klaverjassen op je Pocket PC?! Klik hier!

Verwijderd

Topicstarter
Als ik vanavond tijd heb ga ik het eens uit proberen.

Het artikel van Tweakers is hier te vinden:
http://tweakers.net/nieuw...ta-te-kunnen-draaien.html

Ik vindt Vista gewoon helemaal niks en wil gewoon onder XP (zoals wel vele meer) DirectX10 draaien. Ik zal ook even meer gaan opzoeken over dit DirectX10 grapje.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2008 12:10 ]

Verwijderd

Als je serieus denkt dat je winst kunt behalen met DX10(.1) dan moet je (helaas) toch aan de Vista. Onder XP hoort het niet en de hacks zijn verre van ideaal.

Je kunt natuurlijk een dualboot maken voor je games. Verder hoef je ook geen donder met Vista te doen natuurlijk.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2008 12:11 ]

• Kurios
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Waarom zo moeilijk doen? Crysis op very high loopt toch voor geen meter. Daarnaast ben je een knappe jongen als je tijdens het spelen veel verschil ziet tussen DX9 en DX10.

Verwijderd

Topicstarter
Is dat verschil nu echt niet zo groot joh? Ik ben gewoon benieuwd hoor :)

• Kurios
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 18 februari 2008 @ 12:15:
Is dat verschil nu echt niet zo groot joh? Ik ben gewoon benieuwd hoor :)
Als je screens gaat vergelijken zal je zeker verschillen kunnen ontdekken. Ik heb Crysis op XP en op Vista gespeeld en ik kan je vertellen: tijdens het spelen zag ik het verschil niet. Als je aan het spelen bent dan ga ik ook niet op zonnestralen, details van bomen/bladeren letten, dan let ik op de kogels die om je oren vliegen :)
Daarnaast vond ik dat veel spellen veel slechter liepen onder Vista. Daarom nu gewoon weer onder XP. En waarom zo moeilijk doen voor 1 spel wat helemaal niet soepel loopt onder die instellingen en wat je binnen een paar uurtjes hebt uitgespeeld.

[ Voor 13% gewijzigd door Kurios op 18-02-2008 12:19 ]

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03-2025

_the_crow_

Rare vogel

Anders probeer je gewoon de 'dx9 very high config tweaks'. Je draait dan geen dx10, maar in Crysis zie je niet of nauwelijks verschil. Dit alles buiten het feit of je videokaart het leuk gaat vinden natuurlijk. :)

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

• Kurios
  • Niet online
_the_crow_ schreef op maandag 18 februari 2008 @ 12:19:
Anders probeer je gewoon de 'dx9 very high config tweaks'. Je draait dan geen dx10, maar in Crysis zie je niet of nauwelijks verschil. Dit alles buiten het feit of je videokaart het leuk gaat vinden natuurlijk. :)
Dat werkte volgens mij alleen voor de demo.

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03-2025

_the_crow_

Rare vogel

Kurios schreef op maandag 18 februari 2008 @ 12:20:
Dat werkte volgens mij alleen voor de demo.
Ik zou zweren dat het ook voor de hele versie was. Maar met een 7900GS heb ik het natuurlijk niet zelf geprobeerd. In ieder geval kan je heel wat aanpassen in de config. ;)

[ Voor 9% gewijzigd door _the_crow_ op 18-02-2008 12:54 ]

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

Verwijderd

Topicstarter
Nou ja het gaat mij natuurlijk niet alleen om Crysis ;) het was maar een voorbeeld. Er komen steeds meer games uit met de DirectX10 functie erin verwerkt, en ja vandaar dit topic. Die Crysis tweak ga ik thuis meteen uitproberen ;)

Verwijderd

Kurios schreef op maandag 18 februari 2008 @ 12:18:
Als je aan het spelen bent dan ga ik ook niet op zonnestralen, details van bomen/bladeren letten, dan let ik op de kogels die om je oren vliegen :)
Nou. Wel dus. Ik wel iig. Ik speel spellen meer uit een soort van fascinatie voor de physics en virtuele werelden dan wat anders. Schietspellen, racespellen.
Pagina: 1