Triple Monitor AGP GeForce 6800 en Ati Radeo 7000 pci

Pagina: 1
Acties:

• Wizzing
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 24-02 10:53
Beste Tweakers,

Ik ben bezig met een tripple monitor setup.
Ik gebruik een AGP kaart met daarop aangesloten mijn TFT monitor en mijn LCD tv (met MCE 2005).
Verder wil ik nog mijn Radeon 7000 32MB pci kaartje gebruiken voor een extra monitor.

In de BIOS heb ik ingesteld dat de computer opstart met de pci kaart. In windows schakelt hij automatisch over naar mijn Geforce kaart. Mijn PCI kaart geeft dan wat vage grote pixels maar geen desktop. Maar als ik vervolgens in windows beeldscherminstellingen kom krijg ik driver issues. Ik krijg de volgende foutmelding:

"Het geselecteerde videostuurprogramma kan niet worden gebruikt. Het programma is geschreven voor een eerdere versie van Windows en is niet langer compatible met deze versie van Windows.
Het systeem is gestart met het standaard VGA-stuurprogramma.

Neem contact op met uw hardwarefabrikant voor een recenter stuurprogramma of kies een van de stuurprogramma's die door Microsoft beschikbaar zijn gesteld."

Ik kan mijn PCI kaart wel werkend krijgen maar dat is mbv van deze standaard interne vga driver op 800x600 pixels met weinig kleuren.

De beide kaarten wel afzonderlijk (met mijn huidige drivers). Dus als ik mijn geforce uitschakel in apparaatbeheer dan heb ik volledige functionaliteit van mijn Radeon 7000 kaart.

Heeft iemand tips voor mij?

Wat ik dus al gedaan heb:
- BIOS opstarten met AGP kaart / opstarten met PCI kaart.
- Meerdere ATI drivers geprobeerd
- Opstarten met ATI kaart.. Geforce uitschakelen en vervolgens herstarten. Geforce werkt prima maar vervolgens als ik de Geforce inschakel geeft deze hetzelfde probleem wat mijn ATI eerst gaf.

Verwijderd

ATI en NVIDIA kaart gaan niet samenwerken.
Je zal er een NVIDIA PCI kaartje of ATI AGP kaart in moeten zetten.

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 18 februari 2008 @ 12:02:
ik heb het wel werkend gekregen met een radeon 9800pro@xt en een simpel nvidia tnt2 16 mb kaartje. werkt super. ff ultramon installeren en voila

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-05 08:44
Verwijderd schreef op maandag 18 februari 2008 @ 12:02:
Bovenstaande is kul. Heb zelf notabene een 6600GT en een 7500 naast elkaar gebruikt.

Als ik de foutmelding in de topicstart lees constateer ik dat de driver die je gebruikt voor een van beide apparaten niet bedoeld is voor het OS dat je gebruikt. Zoiets van de driver voor XP gebruiken voor MCE2005. Dat hoeft niet te werken. Je zult dan ook op zoek moeten naar een driver die wel werkt onder MCE2005.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

• Tsjilp
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

Tsjilp

RS[I]ds

Ik zit met hetzelfde probleem (7600GT en een radeon7000)... onder xp64 & vista64 krijg ik ze niet tegelijkertijd aan de praat, het is of de een, of de ander. Ik vermoed dat de 7000 gewoon niet geschikt is voor een multi GPU setup. Met m'n 2mb S3 kaart krijg ik het namelijk wel werkend door in de BIOS PCI als primary te zetten.

Raar... Is zo gek nog niet

• kalizec
  • Laatst online: 13-05 08:44
Tsjilp schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 12:02:
Ik zit met hetzelfde probleem (7600GT en een radeon7000)... onder xp64 & vista64 krijg ik ze niet tegelijkertijd aan de praat
En wat voor foutmelding etc krijg jij, want het lijkt me stug dat je een MCE2005 driver gebruikt. Zou het wellicht kunnen dat de driver (die je voor Xp64 en Vista64) gewoon te 'nieuw' is voor een Radeon 7000. Vergeet niet dat drivers vaak niet meer de oudste kaarten ondersteunen. Als ik de nieuwste CCC en 8.x driver pak gaat alles van voor de 9800 ook niet meer.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

• dion_b
  • Laatst online: 10:59

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Trouble with Tripple? :+

Spelchecker in je browser gebruiken is misschien geen overbodige luxe, ik fix titel even:

"Tripple Monitor AGP GeForce 6800 en Ati Radeo 7000 pci" > "Triple Monitor AGP GeForce 6800 en Ati Radeo 7000 pci"

Oslik blyat! Oslik!

• Tsjilp
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

Tsjilp

RS[I]ds

Ik denk dat je oplossing hier staat http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/29637963

Raar... Is zo gek nog niet

• Wizzing
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 24-02 10:53
Klinkt goed Tsjilp, ga het vanavond proberen! Bedankt voor je reply iig

[Edit]
Super het werkt! Heb het ongeveer zoals jij opgelost. Ik heb gewoon gelijk een driver voor de Radeon Express 200 gedownload. Deze wilde niet installeren.
Toen ben ik handmatig naar apparaatbeheer gegaan om hem te installeren en toen heb ik de 'Radeon Express 200 series 2ndary' geselecteerd. Kreeg een foutmelding dat deze niet bedoeld is voor mijn videokaart maar deze heb ik genegeerd. Na de reboot even instellen en alles lijkt nu prima te werken.
Nogmaals super bedanktTsjilp.

Doe eens gebruik maken van de Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif knop als je zelf de laatste poster bent van de afgelopen 24 uur ;)

[ Voor 83% gewijzigd door Ultraman op 25-02-2008 00:08 ]

Pagina: 1