Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[Hibernate] waarde in intersectie tabel

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik werk met hibernate en ik ben op een probleem gestoten. Ik heb in mijn domein model dit

activiteit
int id
Set Items

Item
int id
int aantal

en in mijn database heb ik

activiteit
* int id

item
* int id

item/activiteit
* itemId
* activiteitId
aantal

Het lukt dus om gewoon in de intersectietabel te schrijven maar ik weet niet goed waar ik het veld aantal moet mappen.
Ik heb al op google gezocht, hibernate fora en zelfs op IRC en nergens heb ik een antwoord gekregen of gevonden.

• Donderwolk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-01-2024
Wat voor functie heeft dat aantal? En waarom staat hij in je database in de koppel tabel terwijl hij in je domein model bij item staat?

Pwnd

Verwijderd

Topicstarter
Donderwolk schreef op maandag 18 februari 2008 @ 11:32:
Wat voor functie heeft dat aantal? En waarom staat hij in je database in de koppel tabel terwijl hij in je domein model bij item staat?
Dus het gaat over een aantal items die je kan reserveren, in de database staan de gewone items die je kan huren, maar in het domein model is het makkelijk om dat bij te houden in de klasse item. Je kan aantal niet opslaan in de tabel item omdat er per lening een ander aantal gereserveerd wordt

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 00:01

momania

iPhone 30! Bam!

Als je een intersectie tabel aan een object wil koppelen kan dat wel gewoon hoor. :)

Je 'key' wordt dan alleen ook weer een apart object met 2 members: activiteit en item.

Is iig genoeg over te vinden in de Hibernate docs. (Die zijn nml. zo enorm uitgebreid ;) )

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• Kwistnix
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-11 09:31
Ik begrijp de aanpak niet helemaal, werk je bottom-up (relationeel -> OO) of top-down (OO -> relationeel)? Uitgaand van de top-down aanpak, modelleer het domain model zonder rekening te houden met persistentie, voeg vervolgens de Hibernate meta-data toe en laat Hibernate zich druk maken over hoe het database schema er uit komt te zien.

Verwijderd

Topicstarter
ik werk top-down, maar ik heb het domein model aangepast terwijl ik het database model aan het opstellen was. Hoe kan je hibernate dat laten genereren en is dit wel verstandig?
Ik heb veel informatie opgezocht over hibernate maar door de moeilijke taal begrijp ik niet alle documentatie, maar ik heb nergens iets gevonden die mijn probleem oplost

• paulh
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 10-11 10:50
Kijk eens bij hibernate naar many-to-many mappings.

[ZwareMetalen.com] - [Kom in aktie tegen de CO2 maffia]

Pagina: 1