[JS + FLASH]GetURL() function call in included js werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wboard
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 04-04-2022

wboard

-=<wboard>=-

Topicstarter
Ik heb een probleem waar ik niet uit kom en dat is de volgende:

Als ik vanuit FLASH een javascript functie wil aanroepen via GetURL(); geeft dit
in firefox totaal geen problemen. Echter in IE geeft hij de melding "Object wordt verwacht", wat dus betekent dat hij die functie niet kan vinden. (Deze javascript functie bevindt zich overigens in een included javascript file). Als ik vervolgens die functie gewoon in mijn <head> sectie plak, dan zijn de problemen over!.

Het probleem is alleen dat ik dat dus niet wil, ik wil gewoon alle javascript functies aanroepen, ook al staan ze in een included file (<script type="text/javascript" src="global_functions.php"></script>)

iemand een idee? bedankt

A smooth sea never made a skilled sailor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

(<script type="text/javascript" src="global_functions.php"></script>)

moet dat niet iets zijn als

(<script type="text/javascript" src="js/global_functions.js"></script>)

zet je javascript functies in een .js bestand en niet in een .php bestand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H004
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 28-05 19:55
Ik neem aan dat er gewoon javascript-headers meegestuurd worden. Zoiets zou eigenlijk niet het probleem moeten zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het .php bestand wordt op server niveau aangeroepen en niet op client niveau.
Dus als er staat

<?php

echo "function()";

?>

dan wordt DAT in gelezen en niet het function(); gedeelte.
Als het php bestand op een server staat kan het misschien zo zijn dat deze neit benaderbaar is omdat je alleen lokale bestanden mag requesten. Dit werkt in iedergeval zo bij een XMLHTTPrequest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H004
Als je gewoon JavaScript-headers meestuurt is javascript.php een gewoon js-bestand. Flash is clientside, en kan geen ongeparste php-bestanden op een server inzien. Flash ziet gewoon het geparste php-bestand, dus gewoon "function(); ".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wboard
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 04-04-2022

wboard

-=<wboard>=-

Topicstarter
nee ik stuur wel javascript headers mee, daarom snap ik niet waarom hij het niet doet. ik zal vanavond is even proberen om het gehele verhaal toch in een gewoon javascript bestand te zetten!.

het probleem is alleen aanwezig vanuit FLASH, vanuit mijn html kan ik gewoon alles aanroepen, geen probleem!

A smooth sea never made a skilled sailor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H004
staat "allowScriptAccess" wel op "always" of "SameDomain"?
Pagina: 1