Toon posts:

KVM switch voor ASUSTek P5K-E

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

ik heb onlangs 1 van mijn 2 PC's vervangen en de KVM switch die ik gebruikte (Belkin Switch2), werkt niet op de nieuwe PC, ik krijg heel even een begin van een opstartscherm en daarna gaat ie op zwart.

Volgend de supportman van Belkin kan de switch niet communiceren met de chipset van het moederbord en dan dient zich dus de vraag aan: welke switch doet het wél op de P5K-E. Ik hoop dat iemand hier het weet, want het lijkt me vrij zinloos om op de gok switches te gaan uitproberen, zoals de Belkinman voorstelde.

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 18 februari 2008 @ 10:30:
Volgend de supportman van Belkin kan de switch niet communiceren met de chipset van het moederbord en dan dient zich dus de vraag aan: welke switch doet het wél op de P5K-E. Ik hoop dat iemand hier het weet, want het lijkt me vrij zinloos om op de gok switches te gaan uitproberen, zoals de Belkinman voorstelde.
Niet kunnen communiceren met het chipset lijkt mij onzin. :?
Kan je KVM switch de resolutie wel aan en je beeldscherm ook. :)
Dus meer info AUB over de resolutie ien je PC. ;)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 18 februari 2008 @ 11:20:

Dus meer info AUB over de resolutie in je PC. ;)
Ik dacht dat ik alles wist *ahem*, maar dit dus niet..... }:O Mijn beeldscherm staat op 1280 X 1024 (met de oude PC ook) en er zit een Geforce 8600 GT videokaart in. Is dat wat je bedoelt?

Ik had zelf het idee dat de videokaart misschien teveel van het goede was voor deze switch, want dat is eigenlijk het enige waar ik echt een heel fikse sprong voorwaarts mee heb gemaakt. Maar volgens Belkinman was dat niet het geval.

• IEF
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-02 22:34

IEF

Why so serious?

Sinds wanneer communiceert een KVM switch met je chipset :)

Zo'n ding krijgt data van je Keyboard, Video en Muis..

Kan hooguit zijn dat hij niet met je videoresolutie kan omgaan.

Verwijderd

Topicstarter
Lekkere helpdesk dan 8)7 ....ik vond het ook al een beetje een raar verhaal.

Waarschijnlijk moet ik dus constateren dat ik met mijn nieuwe systeem de lat een beetje te hoog heb gelegd voor mijn switch en dus idd op zoek gaan naar een andere. Heeft iemand een suggestie voor een switch die het waarschijnlijk wel gaat doen? (liefst een beetje betaalbaar, 't is gewoon voor thuisgebruik en er hoeven maar 2 PC's aan).

Verwijderd

Ik heb even op de Belkin site gekeken wat de maximale resolutie is en die is dus Tot 2048x1536 bij 65 Hz. Dat zou dus makkelijk moeten kunnen. Maar wat voor refresh rate gebruik je misschien een lagere proberen.
Je zou het eens op 640 bij 480 en 60Hz kunnen proberen en kijken als er dan wel beeld komt. :9

• sjongenelen
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17:05
waarom wil je nog kvm switch? remote desktop werkt tegenwoordig prima dacht ik zo (tenzij het voor gaming is ed :) )

misschien kun je softwarematig ook uit de voeten (er is een hoop open source)

edit:

maar ik zou eerst proberen deze aan het werk te krijgen

[ Voor 15% gewijzigd door sjongenelen op 18-02-2008 16:59 ]

you had me at EHLO

Pagina: 1