Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Vista/Office 2007] Foutmelding bij afsluiten Word 2007

Pagina: 1
Acties:

• Haaglander
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Telkens als ik een Word-document (Word 2007) afsluit popt er de volgende foutmelding op:

Microsoft visual basic
Automatiseringsfout
DLL-bestand is niet geregistreerd (noot:er staat niet bij welke)

Als ik op OK klik dan verdwijnt het pop-up scherm en is het Word-bestand gewoon 'gesaved'.
Maar het is wel irritant.

De foutmelding is gekomen nadat ik eergisteren SP1 van Vista heb geïnstalleerd.

Bij toeval heb ik ontdekt dat de foutmelding achterwege blijft als ik UAC (Vista) heb ingeschakeld. Zodra ik UAC heb uitgeschakeld, verschijnt de foutmelding weer. 8)7
UAC is bij mij standaard UIT. En dat wil ik graag zo houden

Een uur googelen heeft mij niks opgeleverd.
Office 2007 deinstalleren en opnieuw installeren haalde niks uit.

Thoughts, any? :)

[ Voor 6% gewijzigd door Haaglander op 18-02-2008 09:20 ]

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Welke addins en/of welke macro's heb je draaien? Zie ook Alt-F11.
Bij toeval heb ik ontdekt dat de foutmelding achterwege blijft als ik UAC (Vista) heb ingeschakeld. Zodra ik UAC heb uitgeschakeld, verschijnt de foutmelding weer. 8)7
UAC is bij mij standaard UIT. En dat wil ik graag zo houden
Zeg je nu dat je dus geen probleem heb?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Haaglander
  • Niet online
F_J_K schreef op maandag 18 februari 2008 @ 12:23:
Welke addins en/of welke macro's heb je draaien? Zie ook Alt-F11.

[...]

Zeg je nu dat je dus geen probleem heb?
Nee, ik heb dus een probleem. Ik wil UAC NIET ingeschakeld hebben omdat ik anders problemen heb met andere apps. Even aanzetten zou niet zo erg zijn ware het niet dat ik dan eerst de PC opnieuw moet starten.

[ Voor 12% gewijzigd door Haaglander op 18-02-2008 13:52 ]

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:48

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Je hebt wel de officiele release van SP1 geinstalleerd, en niet een wanabee van een of andere vage downloadsite?

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• Haaglander
  • Niet online
Question Mark schreef op maandag 18 februari 2008 @ 13:52:
Je hebt wel de officiele release van SP1 geinstalleerd, en niet een wanabee van een of andere vage downloadsite?
De officiële release.

De foutmelding heeft dus alleen betrekking op Word, niet op de andere programma's van Office 2007 (Excell, Powerpoint Publisher, Outlook)

Update:
De Help-functie geeft dit aan:

Automatiseringsfout (Fout 440)

Als u toegang probeert te krijgen tot automatiseringsobjecten kunnen specifieke fouten optreden. Voor deze fout zijn de volgende oorzaak en oplossing mogelijk:

Er is een fout opgetreden tijdens de uitvoering van een methode of bij het ophalen of instellen van een eigenschap van een objectvariabele. De fout is gemeld door de toepassing die het object heeft gemaakt.
Controleer de eigenschappen van het object Err om de bron en de aard van de fout te bepalen. Probeer ook eerst de instructie On Error Resume Next gebruiken vóórdat u de toegangsinstructie uitvoert. Controleer vervolgens onmiddellijk na de toegangsinstructie op fouten.

Selecteer voor aanvullende informatie het desbetreffende item en druk op F1 (in Windows) of op HELP (op de Macintosh).

[ Voor 72% gewijzigd door Haaglander op 18-02-2008 14:25 ]

Verwijderd

Da's een vrij algemene foutmelding zo te zien als je op `automation' en `error 440' zoekt. Net even getest op Vista SP1 en ik krijg de foutmelding niet. Zit er iets van VB in die word documenten? Heb je office al eens opnieuw geinstalleerd?

• Haaglander
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 18 februari 2008 @ 19:32:
Da's een vrij algemene foutmelding zo te zien als je op `automation' en `error 440' zoekt. Net even getest op Vista SP1 en ik krijg de foutmelding niet. Zit er iets van VB in die word documenten? Heb je office al eens opnieuw geinstalleerd?
Het gekke is dat ik het op mijn laptop ook niet heb.

In mijn OP had ik al aangegeven dat herinstalleren van Office niet helpt.

Naar mijn weten zit er niks van VB in die documenten. Het zijn gewone huis-tuin-en-keuken briefjes.

Update:

Probleem opgelost. Het was een plug-in voor PDF-conversie in Word die het probleem veroorzaakte. Ik heb het verwijderd en de foutmelding blijft achterwege.

Alleen krankzinnig dat UAC ook een rol speelt in dit geheel. En vreemd dat ik voor de installatie van SP1/Vista geen probleem had.

[ Voor 20% gewijzigd door Haaglander op 18-02-2008 23:23 ]

Pagina: 1