Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TricTrac
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-08 18:42
Afgelopen week heb ik een olympus camera aangeschaft (mju 840). Hier werd bij mijn verbazing een xD - MicroSD adapter bijgeleverd. Opzich een gigantisch voordeel lijkt mij aangezien microSD kaartjes stukken goedkoper zijn als de xD kaartjes.

Maar nu de vraag of er mensen zijn die hier al ervaring mee hebben? Ik kan me voorstellen dat zo'n adapter ten koste gaat van de snelheid. En, kan elk microSD kaartje gewoon in die adapter?

Google levert weinig op behalve dan een japanse site met een compatibility lijst: http://www.olympus.co.jp/...amera/compati/microsd.cfm
In hoeverre is zo'n lijst ook echt een lijst waar aan gehouden moet worden? Een microSD kaartje is toch gewoon een microSD kaartje? :?

Het dubio: Een microSD kaartje aanschaffen voor veel minder en die via de adapter gebruiken. Of een xD kaartje kopen voor veel meer.

[ Voor 8% gewijzigd door TricTrac op 18-02-2008 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 20:30
MicroSD kopen voor veel minder en testen of het werkt? :?

Meestal doet zo'n adapter niet veel meer dan wat contactjes doorverbinden, meestal zit er geen electronica in. Dus snelheid zal er niet door beperkt worden, denk ik.

Dat linkje toont wel wat vreemde dingen...
Om te beginnen staat je camera er al niet tussen :P

[ Voor 17% gewijzigd door Fire69 op 18-02-2008 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TricTrac
Die lijst is inderdaad vreemd.. Maar het is een *.co.jp domein dus ik kan me voorstellen dat in japan? deze camera niet leverbaar is..
http://www.olympus.nl/con...40_box_contents_18582.htm hier staat dat er een MASD-1 adapter meegeleverd wordt.

Ik vind het alleen raar dat er helemaal niks (behalve de site in de OP) te vinden is over compatibiliteit, snelheid, functieverlies (panorama bijvoorbeeld) te vinden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyBijster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 02-09 21:45

RoyBijster

Rocket Scientist

TricTrac schreef op maandag 18 februari 2008 @ 13:52:
Die lijst is inderdaad vreemd.. Maar het is een *.co.jp domein dus ik kan me voorstellen dat in japan? deze camera niet leverbaar is..
http://www.olympus.nl/con...40_box_contents_18582.htm hier staat dat er een MASD-1 adapter meegeleverd wordt.

Ik vind het alleen raar dat er helemaal niks (behalve de site in de OP) te vinden is over compatibiliteit, snelheid, functieverlies (panorama bijvoorbeeld) te vinden is.
Functieverlies door een ander type geheugenkaart? :p

Ik zou zeggen gewoon een kaartje kopen en proberen. Meen dat ze tegenwoordig nog geen tientje kosten, en bij een goede winkel doen ze er ook niet moeilijk over als je vraagt of je het even in de winkel kan testen of het binnen x dagen terugbrengt als het niet blijkt te werken.

I make things.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dysmael
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-08-2019
RoyBijster schreef op maandag 18 februari 2008 @ 23:07:
[...]

Functieverlies door een ander type geheugenkaart? :p
Yupz, Olympus heeft speciale Panorama kaartjes.
Daar zit een stukje ID in waaraan de camera je 'speciale' kaartje herkent en de Panorama functie vrijgeeft.
Zijn verder gewoon dezelfde kaartjes want opslag = opslag.
Alleen bij gebruik van een normale xD Picture Card schakelt de camera de Panorama functie uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TricTrac
Vandaag maar even zo'n kaartje halen dan.. :)

update 20/2:
Kaartje werkt perfect!

[ Voor 32% gewijzigd door TricTrac op 20-02-2008 09:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G64
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 29-08 16:58

G64

Ik heb ook een Olympus camera, maar de xD kaart die erin zit werkt niet goed (of het ligt aan de camera). Op Ebay staan die kaartjes ook los voor een paar centen. Ik zie dat er een soort extra puntje (of palletje) op zo`n adaptertje zit. Heeft iemand dat wel eens geprobeerd eraf te halen om te kijken of het ook in niet-compatible apparaten werkt?

Iemand ervaring?

If you`re not first, you`re last .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ G64; geen idee....

Ik heb ook zo'n microkaartje én een Olykaartje waarbij de panoramafunctie wel geactiveerd wordt.
Mijn ervaring is dat op het microkaartje de foto's regelmatig niet meer vertoond worden (bij het terugbladeren) en dat dit niet gebeurt met het andere kaartje.
Ik gebruik 'm dan ook niet meer, heb het als back-upje in de tas zitten.

Edit; zie nu pas hoe oud dit topic eigenlijk is.... :+ (muv de bovenstaande reactie that is...)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2010 17:58 ]

Pagina: 1