[Oud spel] Ben verdorie de naam kwijt...

Pagina: 1
Acties:
  • 497 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03-2023

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Topicstarter
Ik heb in het verleden veel lol gehad van een simpel space shootertje. Denk dat het rond '99 ergens is uitgekomen. Het spel begint als je "moederschip" een andere galaxy ingezogen word en de hoofdmotor gestolen wordt door aliens en in 5 stukken verdeeld wordt. Jij moet vervolgens met een klein scheepje jezelf en het moederschip gaan verbeteren zodat je n kans hebt tegen de aliens. Ik weet dat er 3 soorten van "resources" uit de asteroiden kwamen als je die kapot schoot, en dat je die met een "mining beam" moet opslurpen. De "mining beam" zorgde er ook voor dat die asteroiden stil kwamen te liggen.

Je moederschip verder had geloof ik 4 plaatsen voor kanonnen... was een rond blobje meer dan wat anders. Verder kwam je op de missies af en toe een groep "robots" tegen waar je nieuwe technologie van kreeg. Verder moest je in elk van de 5 galaxies ook wat crew redden die je met je mining beam ook in je schip kon zuigen.

Elke galaxy had uiteindelijk een "mining freighter" die je aan gort moest schieten om naar de "sector" van de eindbaas te kunnen komen. Als die eenmaal verslagen was begon de verslagen galaxy allemaal "draken" te spawnen die best moeilijk te verslaan zijn...

Enkele wapens die ik me herinner:
- Mining blaster
- Missiles (die je kon upgraden naar homing missiles en plasma missiles)
- Pods... geloof beam en missiles
- Verschillende "chassis" voor je schepen.
- Motor, reactor en alles was ook te upgraden, schild ook.

Eh. Ik heb gegoogled, op Home of the Underdogs gezocht maar geen resultaat... Kent iemand dit oude arcadeachtige space shootertje? Ik wordt er gek van dat ik de naam kwijt ben >.<

Forget your fears...
...and want to know more...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaPtAiNCaRnAgE
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 05-06 20:37

CaPtAiNCaRnAgE

conventies boven 3-laags Popla

homeworld?

i7 2600k | Z68A-GD65-G3 | 4 * 4 GB PC12800CL9 | MSI N470GTX Twin Frozr II | 2x Dell US 2007WFP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-10 23:35
Hiervoor hebben wij ook een speciaal topic:
[Centraal] Het 'Ik zoek de naam van een spel' topic - Deel 4
Misschien staat het spel dat je zoekt hier al tussen !

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03-2023

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Topicstarter
Nee, het is niet de homeworld series... dit was een simpel 2D ietsje. Ik copy het naar dat genoemde topic :)

Forget your fears...
...and want to know more...

Dit topic is gesloten.