1212M geluidskaart heeft last van pops en clicks constant i

Pagina: 1
Acties:

• Sn0wblind
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 31-12-2025
Sinds vorige week heb ik een EMU 1212M geluidskaart in me pc hangen voor opnamens en professionele audio playback en sequencing.

Ik had er een vista installatie opstaan waar ik de kaart in geinstalleerd had maar en toen had ik dus last van allerlei clicks in eht geluid. TOen had ik zoiets zal wel aan de oude isntallatie liggen en ging ik een clean XP installatie erop zetten en daarin de kaart installeren. Nogsteeds hetzelfde probleem dus.

Hoe kom ik hiervan af?

hardware:
CPU: Intel core2duo 2550
Ram: 2048MB DDR2 800mhz
Chipset: Intel P35
moederbord: MSI neo2 platinum p35

acties die ik al geprobeert heb:
clean install
van pci slot verwisselen
bios resetten
rommelen met de latency's enzo in FLstudio
verschillende driver versies

edit: kan een mod eventueel topic titel aanpassen? het viel me opeens op dat niet de hele topic titel er stond

[ Voor 7% gewijzigd door Sn0wblind op 18-02-2008 00:55 ]

• NitSuA
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-12-2025
Ik weet precies wat je bedoelt, en we gaan vanaf nu samen een oplossing vinden!! :*)
Eindelijk iemand met hetzelfde probleem !!

Ik heb alleen iets andere hardware:

Wel een p35 chipset, maar gigabyte p35ds3r moederbord
2 gig kingston geheugen
core2duo e6750 processor

Wat jij hebt geprobeert heb ik ook gedaan.

Kun je allereerst eens het volgende testen:
Wanneer je in Media center een cd afspeeld (of iets van de harde schijf), zie je dan de seconden teller in beeld af en toe hangen? (slaat hij wel eens een seconde over of doet hij er een seconde te lang over?

En draai je heel toevallig een raid 0 of 1 configuratie??

[ Voor 5% gewijzigd door NitSuA op 18-02-2008 17:28 ]

• Sn0wblind
ik heb geen media center op mijn pc,

Ook geen raid setup. maar ik had wel soort van last van irq conflicten, nou ja die bestaat neit echt meer maar er zaten wel meerdere apparaten op 1 irq, toen heb ik de kaart in een ander slot gedaan en toen werd die nog alleen gedeelt met de netwerkkaart, deze heb ik gedisabled in het bios maar nogsteeds hetzelfde probleem.

belachelijk dat dit kan op hedendaagse high end systemen

• NitSuA
bij mij is het volgende.
wanneer ik mijn schijven op de ICH9R aansluit zonder raid of ahci doet de kaart het perfect. Ook met delen van irq's.

Wanneer ik de schijf op raid/ahci zet, ontstaat het gekraak...
misschien kun je daar eens naar kijken.( ahci uitzetten..)

• Sn0wblind
nope dat staat ook niet aan

Verwijderd

Ik las dit op het EMU forum.
SATA drives in conjunction with the Silicon Image Sil 3112 and others sata controllers on the mobo are known to cause problems with audio.
Verder
Als je upgrade van een gewone soundblaster (creative...eigenaar van EMU) naar deze kaart moet je er voor zorgen dat je eerst de soundblaster driver volledig de-installeert; want de emu1212m heeft ongeveer dezelfde driverbenamingen en outputs etc. en het zou voor enorm veel problemen kunnen zorgen als je nog ergens een spoortje hebt staan van je oude soundblaster op je PC.
Daarna installeer altijd ASIO4ALL drivers op het laatst.

Trouwens lees nu dat jullie niet de enige zijn met problemen met de p35 chipset en de emu1212m. Er is waarschijnlijk een bug dat de emu een pci 2.1 kaart is en de p35 2.3 is. Maar dat blijkt bij vele door een bios update opgelost te zijn en bij sommige niet. Vaage zooi.
Dit is wat Creative (EMU) op antwoord
"We have no PCI v2.3 PC's for testing at this time. Engineering tells us it is not compatible since the E-MU PCI card requires 5V. So while it may be possible, we would have no support for problems using PCI v2.3 motherboard. It could also be that some motherboards are backward
compatible and provide the necessary 5v for the PCI bus"

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2008 00:21 ]

• Sn0wblind
jemig dat zou wel heel klote zijn want dat betekent dat veel systemen met een p35 chipset te nieuw zijn?

edit: ik lees net op de msi site dat mijn pci slot gewoon backwards compatible zou moeten zijn naar 5volt.

ik weet dus echt neit wat ik met die emu kaart aanmoet :S

[ Voor 46% gewijzigd door Sn0wblind op 20-02-2008 03:29 ]

• NitSuA
@Mauce, bedankt voor de info.. van welk emu forum heb je dit?

• NitSuA
ik ben er eindelijk achter waardoor mijn 1212m getik en geknetter in het geluid heeft. Het blijkt uiteindelijk mijn nvidia 8500gt te zijn die voor de storing zorgt.
Wanneer in de nvidia drivers (169.25) uninstall heb ik perfect geluid. Wanneer ik de nieuwste drivers installeer, krijg ik gekraak.

Op de site van de fabrikant (MSI) staat nog een oudere versie (162.18), en versie 158.18.
162.18 geeft ook krakend geluid. Bij 158.18 is het geluid helemaal perfect.

Weet iemand of er ergens een versimpeld overzicht is van de changelog van de nvidia drivers. Ik ben heel erg benieuwd of ik nu bepaalde functionaliteit van mijn kaart mis door de oudere driver..

• Sn0wblind
ik heb mijn 1212m vervangen voor een 0404USB. De USB EMU doet het wel naar behoren.

Ik heb het getik nooit op kunnen lossen, ik had trouwens een ati 3850 videokaart.
Pagina: 1