PC hangt met USB apparaat, extra USB kaartje oplossing?

Pagina: 1
Acties:

• F4T4L_3RR0R
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-07-2021
Wanneer ik bijvoorbeeld een iPod, USB naar RS232 converter of een Bluetooth-stickje in een willekeurige USB poort van mijn computer heb aangesloten, of via een hubje, dan start mijn PC niet door. De PC blijft dan hangen in het begin van de POST.

Is met alle iPods en Bluetoothstickjes zo. Koppel ik het apparaat los en herstart ik de PC, dan gaat alles goed. Als het opstarten door de POST is, kan ik het apparaat wel aansluiten.

Lijkt me een moederbordprobleem. (Gigabyte GA-8SXGP)

Heb alle mogelijke instellingen in de BIOS geprobeerd, maar niks helpt. Heb me al overgegeven aan het probleem, valt niks aan te doen.

Het liefst heb ik sommige apparaten continu met de computer verbonden, maar dit gaat dus niet werken.

Heb laatst bij iemand met een oude computer een USB 2.0 kaartje van maar 10 euro bijgeprikt, en bedacht me net:

Kan een los USB (PCI) kaartje het opstartprobleem van mij oplossen?

[ Voor 8% gewijzigd door F4T4L_3RR0R op 18-02-2008 00:39 ]

Verwijderd

Misschien eens naar je boot instelling kijken op je MoBo, misschien staat, als je die optie hebt, de boot sequence wel met USB aan, of staat die eerder dan je harde schijf in de boot. Dat kan je probleem veroorzaken, aangezien die dan een besturing tegenkomt waar je pc niets mee kan.

Ben het wel vaker tegen gekomen, met name op MSI MoBo's, daar staat auto als eerste de USB hub als boot aan. Plug je er iets in met besturing software erop dan boot de pc niet :)

Misschien kun je ook kijken voor een MoBo firmware of update van USB drivers, of een vernieuwde .inf versie van je MoBo.

• F4T4L_3RR0R
Heb echt ALLES al geprobeerd, opstartinstellingen en USB instellingen, nieuwste BIOS update enz.

Had destijds ook een walktrough filmpje van mijn BIOS settings gemaakt:
http://www.xs4all.nl/~remonv/temp/bios.wmv

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06-02 20:22

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Ik heb soms hetzelfde met mijn Asus P5K-E...

In het bios kon ik de max usb delay time (zoiets..) instellen... deze heb ik omlaag gezet, zodat de pc na enkele seconden toch gewoon doorstart. Misschien heb jij ook zo`n optie?

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Verwijderd

Er zijn al meerdere topics over geweest, zonder echte oplossingen.

Ik heb hetzelfde probleem met een externe schijf - niet met andere USB-apparaten. MSI moederbord.

• AvanCade
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-01 21:25
Een jaar of 2-3 geleden heb ik een USB kaart gekocht voor een PC zonder USB. In de handleiding stond dat dit kaartje niet werkte in een PC met USB. Nu elke PC USB heeft, zou dat kaartje niet werken. Helaas heb ik niet de ontwikkeling van deze gevolgd en kan ik je ook niet garanderen dat mijn uitspraak tegenwoordig ook nog klopt, maar dan weet je wel waar je alvast naar moet kijken.

En is zo'n USB bracket niks? Die je standaard bij de meeste mobo's krijgt?

• F4T4L_3RR0R
Heb vanavond een Sitecom USB kaartje van een tientje in mijn PC geprikt.

Het probleem is hiermee opgelost. Apparaten die problemen opleveren met de USB poorten van het moederbord, starten wel probleemloos door via het Sitecom USB kaartje.
Pagina: 1