Toon posts:

ocz pc8500 reaper / asus p5k

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey mijn probleem met mijn cpu is het volgende
als ik wil booten draaien enkel mijn fans en licht mijn dvd drive op enzo maar bios post niet
ik heb nu oplossing gevonden door mijn vorig ram erin te steken ocz pc6400 maar bij mijn ocz reaper pc 8500 werkt dit blijkbaar niet (enkel met 1 latje geprobeerd)
is deze compatibel met de asus p5k ?
mss moet ik mijn volt in bios aanpassen en de frequency waarop deze draaid? 1066 en 2.0-2.1 volt want nu staat frequency op auto en de voltage ook
graag wat hulp
mvg
Mathieu
ps: laaste bios geinstalleerd 1006

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2008 00:25 ]

• -whodini-
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-07-2024
ik zou zeggen probeer het eens.
Bij mij werkt ocz altijd wel (mss geluk) maar met corsair heb ik een keer peoblemen gehad.

iRacing Profiel

• Jedi_Pimp
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 07-11-2025
Hoeveel geheugen gebruik je? Als je 4GB PC8500 geheugen gebruikt zou het zo zijn dat je geheugencontroller het niet meer kan bijbenen. Altijd handig om zoveel mogelijk specs te vermelden ;). Ook zou het makkelijker lezen zijn als je interpunctie gebruikt.

"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990

Verwijderd

Topicstarter
Hey het werkt met frequency op 1066 mhz te doen en voltage 2.1 te gebruiken maar nu heb ik het volgende probleem hdd waarop windows staat word niet detecteerd in bios.
reboot en select proper boot device
terwijl als ik mijn vinger erop leg ik hem voel trillen nochtans.

[ Voor 71% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2008 09:05 ]

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 03-03 14:45

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Verwijderd schreef op maandag 18 februari 2008 @ 09:01:
Hey het werkt met frequency op 1066 mhz te doen en voltage 2.1 te gebruiken maar nu heb ik het volgende probleem hdd waarop windows staat word niet detecteerd in bios.
reboot en select proper boot device
terwijl als ik mijn vinger erop leg ik hem voel trillen nochtans.
Heb je toevallig een keer de BIOS gereset of een Overclocking Failed melding gehad?

Vaak verandert de Boot priority en andere instellingen van je onboard RAID etc ook.

Heb je hier al voor gekeken?

Wat namelijk vaak voorkomt is dat mensen de RAID controller op S-ata mode zetten en hier vervolgens een gewone schijf aan hangen.
Maar na dit euvel springt de BIOS dus terug op RAID en word de schijf niet herkent.
Even instelling terug zetten, desnoods ook de boot priority en het werkt dan weer.

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

Verwijderd

Topicstarter
hey ik heb overclocking failed idd al gekregen net voor insert boot device en ik heb ook al bios clear gedaan
wat precies moet ik nu veranderen in bios?

• Rafarion
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07-03 18:57
Waarschijnlijk moet je als je geen RAID draait hem weer terug zetten naar IDE.
Er zal nu RAID of AHCI staan.
Dit kan je veranderen onder SATA configuration.
Dan iets van Configure SATA as IDE
En daarna kan je de boot priority goed zetten en zal die je schijf wel vinden.

"The two most common elements in the universe are hydrogen and stupidity."

Verwijderd

Het fenomeen van niet booten heb ik hier ook met een maximus formula van asus. In combo met hetzelfde geheugen. Ik heb speciaal 1 reepje pc-6400 noname erbij gehaald voor dit soort grapjes. Procedure bij mij is;

1. reepjes wisselen met noname ddr2
2. voltage in bios op minimum zetten wat nodig is voor de reapers
3. geheugen op 800mhz zetten
4. booten tot in windows
5. netjes afsluiten en uitschakelen
6. reapers terugzetten en weer helemaal booten tot in windows
7. afsluiten en klokinstellingen terug zetten in bios

Lekker handig he :)

• R-O-Y
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-06-2025

R-O-Y

Ik maak mijn zinnen nooit

P5K borden zijn heel erg kieskeurig met geheugen is mijn ervaring. Met kingston hyper-x werken mijn P5K deluxe en de P5K pro van m'n broertje wel. Met Corsair valueram en Infenion Ram starten de borden niet. Dat geheugen werkt prima op auto settings normaal gesproken. Op een P5B deluxe werkt het ook prima. Dus mijn conclusie, zoek even op internet als je een P5K+ram gaat kopen.

Sommige reepjes werken gewoon veel makkelijker dan andere. Voor het geld hoef je het niet eens te doen, het is toch allemaal goedkoop.

Youtube Download ubersnel.nl

Verwijderd

Topicstarter
hey mijn sata stond op IDE naar raid veranderd maar blijft zelfde :/
mijn raid is nu zelf offline

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2008 13:21 ]

• Da_maniaC

Da_maniaC

Als je geen schijven in RAID hebt staan dan zal je dit ook niet moeten doen.
Dan zal de RAID controller gewoon op SATA of IDE mode moeten staan.
(Dus Configure Sata as RAID zal dan op IDE moeten staan zoals iemand anders al zei).

Maar als ik deze reactie zo lees....

Heb je al gekeken of je boot priority wel goed stond?
Staat je harde schijf op de eerste plaats?

Als dit allemaal goed staat is er ook nog zoiets als AHCI mode.
(Advanced Host Controller Interface).
Maar waarschijnlijk zal dit geen invloed hebben op het wel of niet vinden van de schijf.
Alleen of Windows wel of niet op wil starten.
(Afhankelijk van of deze optie geactiveerd was of niet tijdens het installeren).

[ Voor 6% gewijzigd door Da_maniaC op 18-02-2008 13:49 ]

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

Verwijderd

Topicstarter
hey de boot priority staat op die array raid en die array staat op eerste plaats bij hdd anders niks
doordat em geen andere detecteerd

• Da_maniaC

Da_maniaC

Je hebt dus de SATA controller op RAID mode staan.
Maar heb je ook daadwerkelijk 2 of meer schijven in RAID?

Of gebruik je een enkele schijf?

Er kunnen nu namelijk nog maar een paar dingen aan de hand zijn.
1. Je HDD hangt aan de Sata controller die zowel RAID als IDE kan en deze staat op RAID mode ipv IDE waardoor de schijf niet gezien word.

2. Je hebt een losse RAID controller op je moederbord naast de standaard Intel I/O controller van de chipset. Hierdoor ziet de BIOS 2 boot devices zowel 1 HDD (Die van jou) als een RAID array die niet word gebruikt.
Dat wil zeggen dat voordat je het menu 'Boot Priority' in gaat bij het tabblad Boot eerst moet kiezen voor Harddrives of Harddisk Drives en daar worden 2 boot devices gezien, namelijk de RAID array die niet word gebruikt en je eigen HDD.
Deze volgorde zal je eerst moeten veranderen voordat je in het menu 'Boot Priority' kiest voor de HDD.

3. Als dit nog niet werkt moet je eens kijken of er op het allereerste scherm dat je te zien krijgt in de BIOS uberhaupt een harde schijf word weergegeven?
(Normaal zie je een lijst van alle harde schijven en ev. branders of floppy drives).
Als dit niet het geval is, is er tijdens het verwisselen van het geheugen een datakabel van de schijf losgeraakt of scheef komen te zitten waardoor hij wel draait maar niet herkent word.

Verwijderd

Topicstarter
Hey ik heb naast de gewone controller JMICRON controller sata ook nog eens pci kaart voor raid namelijk fasttrak TX4310. Op die gewone controller staat hij nu momenteel op IDE
Die raid controller TX4310 ziet de raid niet staat offline en daar hangen 4 HDD aan
De schijf met windows zit met sata vast op moederbord.
En ook bij harddrives staat maar 1 hdd die array namelijk

• Da_maniaC

Da_maniaC

DJ_The_SP schreef op maandag 18 februari 2008 @ 14:16:
Er kunnen nu namelijk nog maar een paar dingen aan de hand zijn.
1. Je HDD hangt aan de Sata controller die zowel RAID als IDE kan en deze staat op RAID mode ipv IDE waardoor de schijf niet gezien word.

2. Je hebt een losse RAID controller op je moederbord naast de standaard Intel I/O controller van de chipset. Hierdoor ziet de BIOS 2 boot devices zowel 1 HDD (Die van jou) als een RAID array die niet word gebruikt.
Dat wil zeggen dat voordat je het menu 'Boot Priority' in gaat bij het tabblad Boot eerst moet kiezen voor Harddrives of Harddisk Drives en daar worden 2 boot devices gezien, namelijk de RAID array die niet word gebruikt en je eigen HDD.
Deze volgorde zal je eerst moeten veranderen voordat je in het menu 'Boot Priority' kiest voor de HDD.

3. Als dit nog niet werkt moet je eens kijken of er op het allereerste scherm dat je te zien krijgt in de BIOS uberhaupt een harde schijf word weergegeven?
(Normaal zie je een lijst van alle harde schijven en ev. branders of floppy drives).
Als dit niet het geval is, is er tijdens het verwisselen van het geheugen een datakabel van de schijf losgeraakt of scheef komen te zitten waardoor hij wel draait maar niet herkent word.

Verwijderd

Topicstarter
mmm dan zal het mss een kabel zijn die scheef zit of niet in zit
k'zal eens de kabels controleren
enkel power en sata é?

• Rafarion
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07-03 18:57
Als die opspinned bij boot zit de power waarschijnlijk wel goed.
Spint die helemaal niet op dan moet je zeker even de power controleren.

spinned die op maar ziet hij em niet check even de sata kabels( jou probleem)
maar je kan gewoon alles ff nalopen

Je kan ook na het checken van de kabels misschien nog kabel even kort verwisselen om kabelbreuken uit te sluiten.

"The two most common elements in the universe are hydrogen and stupidity."

• Da_maniaC

Da_maniaC

Verwijderd schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 00:57:
mmm dan zal het mss een kabel zijn die scheef zit of niet in zit
k'zal eens de kabels controleren
enkel power en sata é?
Dat is nu al de 2de of 3de keer dat ik je een complete lijst met punten geef die je na kan lopen en je praat telkens maar over 1 punt.
Dat schiet niet op he. ;)

Pagina: 1