[V&A] Onvriendelijke onderhandelingen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Topicstarter
Dag allemaal, ik zat me eens af te vragen naar aanleiding van V&A aangeboden: Club3D HD 3870 Overclocked Edition wat er gedaan kan worden tegenover zeer onbeleefde antwoorden op emails.

Ik zal mezelf maar even quoten:
User,

Ik ben geïnteresseerd in je videokaart, alleen niet zo in de prijs. Even zien, hij is anderhalve maand oud en wordt nu derdehands. En je vraagt er 95% van de nieuwprijs voor? Die begrijp ik niet, als je het me uit kan leggen graag. 135 euro (~70% van de nieuwprijs) lijkt me een beter idee, imho.

Ik hoor van je, ik denk dat we er wel uitkomen.

Groetjes,

Jejking
Blaat. Krijg ik de volgende reactie terug:
135,-? dream on
Als je het er niet mee eens bent, kan je dat ook op een normale manier duidelijk maken imho. Daarom zeg ik er ook bij: ''ik denk dat we er wel uitkomen''.

Nu valt het me op dat er nog wel meer users zijn die zich zo opstellen. Ooit heb ik eens een User Feedback geschreven naar aanleiding van zo'n negatieve actie per email. Na anderhalf jaar kreeg ik van Tweakers het bericht terug dat ze hier toch niet zo content mee waren (waarmee? het stond er niet eens bij 8)7 Gelukkig wist ik nog waar het om ging, beetje raar vond ik het wel :? ).

Vaak staat er bij User Feedback dat de persoon in kwestie ''snel handelde, netjes antwoordde, en met fatsoenlijk taalgebruik, beschaafde indruk''. Graag wil ik dit probleem dan ook onder de aandacht brengen, want imho mogen ook negatieve uitingen geplaatst worden ter beoordeling van de users.

Edit: ik krijg net een reply terug van user, dit ziet er al een stuk beleefder uit na mijn zinnetje dat ik een normaal antwoord op mijn voorstel toch wel op prijs stelde. Okee, dat probleem is dus de wereld uit, maar toch blijft het probleem van de onbeleefde users toch bestaan. Laten we ons daar op focussen :)

[ Voor 9% gewijzigd door Longbeard op 18-02-2008 07:55 . Reden: Nick is voor dit topic niet van belang. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurios
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Helaas mag je bij de feedback dit type gedrag niet aangeven als je geen uiteindelijke koper bent. Ik zou graag zien dat dit dus wel mag, waardoor je een feedback mag geven (Desnoods allemaal op +0) met je ervaringen mbt het contact met de verkoper/koper.

Als er niet gereageerd wordt vind ik persoonlijk minder erg dan dit soort mailtjes. Maargoed misschien vond de verkoper jou ook onbeschoft omdat je een lage prijs voorstelde.

[ Voor 11% gewijzigd door Kurios op 18-02-2008 00:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij (pin me er niet op vast) biedt T.Net alleen een faciliteit en geen bemiddeling. Je komt dus met elkaar in contact, maar alle verdere communicatie is geheel tussen jullie en daar heeft T.net ook niets mee van doen. En sja niet iedereen is even sociaal of taalvaardig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08-10 14:27

Meneer iCy

swarma

Je kan hem altijd nog -2 geven qua punten toch?

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurios
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
iCy schreef op maandag 18 februari 2008 @ 00:21:
Je kan hem altijd nog -2 geven qua punten toch?
Nee niet dus, alleen als je daadwerkelijk wat gekocht hebt kan je een feedback geven. Althans, je kan het wel geven, maar dan wordt deze verwijderd als je niets gekocht hebt

[ Voor 17% gewijzigd door Kurios op 18-02-2008 00:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Topicstarter
Ideetje van mijn kant: stel twee balkjes in, één over de afhandeling van de zaken als je een koper bent met extra tekst, en één over de communicatie die onderbouwd moet zijn met extra tekst. Daarbij de mogelijkheid dat een user in kennis wordt gesteld van feedback op zijn registratieadres (als dat er al niet is natuurlijk), dan weet die er ook meteen van.
Verwijderd schreef op maandag 18 februari 2008 @ 00:16:
Volgens mij (pin me er niet op vast) biedt T.Net alleen een faciliteit en geen bemiddeling. Je komt dus met elkaar in contact, maar alle verdere communicatie is geheel tussen jullie en daar heeft T.net ook niets mee van doen. En sja niet iedereen is even sociaal of taalvaardig.
Waar is de V&A Feedback zelf dan op gebaseerd? De communicatie tussen vrager en aanbieder is evengoed een onderdeel van de handeling en dus van Tweakers, omdat die ruimte heeft geschapen om iets te vragen of aan te bieden. Ik zeg niet dat modjes zich überdruk moeten gaan maken om mailtjes, maar wel dat er de mogelijkheid moet zijn om ongein te melden. Niet iedereen is even sociaal, tuurlijk, maar hoe redelijk is dat om buiten het zicht van iedereen in de V&A wel tijdens de mail te doen terwijl je wel normaal doet in je advertentie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yor
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 02-10 23:39

Yor

Yor1313#2571

Kom op zeg, dat hele feedback gebeuren is toch overrated? Als jij veel verkoopt, kun je niet iedereen gelukkig maken en een dikke -2 haalt je status zo weer naar beneden. Ik heb er eigenlijk zelf een beetje lak aan, dat feedback gebeuren, zie het meer als een kat- en muisspelletje.

De verkoper verkoopt het goed dat hij beloofd, anders weet ik de weg wel om bij hem aan te bellen en mijn geld terug te halen, simpel als wat.

http://yor.minitroopers.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Hij is tenminste wel duidelijk.....

Denk dat je dat mailtje gewoon moet verwijderen en verdergaan met je leven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

@ TS: als ik jouw berichtje naar hem toe lees zie ik daar anders ook een toon in die mij als verkoper niet zou bevallen. Dus als je 't mij vraagt krijg je gewoon waar je om vraagt... Botte vraagstelling, bot antwoord.

Het feit dat je volkomen gelijk zou hebben (hypothetisch want ik heb de aanbieding niet gecheckt) doet hier niet terzake. Het gaat erom hoe je je punt overbrengt. Jij struikelt over de manier dat hij dat doet, maar heb je er al bij stilgestaan dat hij nét hetzelfde had kunnen ervaren bij jouw berichtje en daardoor een gelijkaardige reactie terugstuurt?

Disclaimer: ik ben natuurlijk Belg en wij zijn niet zo'n fans van de rechttoe-rechtaan aanpak, dus...

[ Voor 9% gewijzigd door Borromini op 18-02-2008 02:31 ]

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Longbeard
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-09 21:18

Longbeard

Back in Black, hobby beëindigd

Jejking schreef op maandag 18 februari 2008 @ 00:08:
Dag allemaal, ik zat me eens af te vragen naar aanleiding van V&A aangeboden: Club3D HD 3870 Overclocked Edition wat er gedaan kan worden tegenover zeer onbeleefde antwoorden op emails.

Ik zal mezelf maar even quoten:

[...]

Blaat. Krijg ik de volgende reactie terug:

[...]

Als je het er niet mee eens bent, kan je dat ook op een normale manier duidelijk maken imho. Daarom zeg ik er ook bij: ''ik denk dat we er wel uitkomen''.
Tweakers.net neemt geen deel aan het onderhandelingstraject en aan de overeenkomst tussen koper en verkoper. Zoals HlpDsk al meld, Tweakers.net is daarnaast geen bemiddelingskantoor. Tweakers.net kan, wil en zal dus niet ingrijpen bij communicatie tussen koper en verkoper.
Nu valt het me op dat er nog wel meer users zijn die zich zo opstellen. Ooit heb ik eens een User Feedback geschreven naar aanleiding van zo'n negatieve actie per email. Na anderhalf jaar kreeg ik van Tweakers het bericht terug dat ze hier toch niet zo content mee waren (waarmee? het stond er niet eens bij 8)7 Gelukkig wist ik nog waar het om ging, beetje raar vond ik het wel :? ).
Zoals in de FAQ van Vraag en Aanbod staat vermeld:
Er is pas sprake van een transactie als er wederzijds akkoord is over prijs, methode en datum van levering van het product. Voorafgaande communicatie behoort dus niet tot de transactie.
Het is dus niet de bedoeling dat je een User Feedback plaatst over de communicatie.
Vaak staat er bij User Feedback dat de persoon in kwestie ''snel handelde, netjes antwoordde, en met fatsoenlijk taalgebruik, beschaafde indruk''. Graag wil ik dit probleem dan ook onder de aandacht brengen, want imho mogen ook negatieve uitingen geplaatst worden ter beoordeling van de users.
Dat mag dus uitsluitend wanneer er sprake is van een transactie.
Edit: ik krijg net een reply terug van user, dit ziet er al een stuk beleefder uit na mijn zinnetje dat ik een normaal antwoord op mijn voorstel toch wel op prijs stelde. Okee, dat probleem is dus de wereld uit, maar toch blijft het probleem van de onbeleefde users toch bestaan. Laten we ons daar op focussen :)
Onbeleefde mensen heb je overal, ook in V&A. Ik zie echter geen reden om daar via de User Feedback of vanuit Tweakers.net iets aan te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Topicstarter
Hmm... als het hier niet om de user gaat dan kan eigenlijk de link naar de add ook wel weg he :)

Het gaat me hier overigens niet om ''verdergaan met mijn leven'' of iets dergelijks, maar om de nogal irritante wijze waarmee sommige mensen met hun medemens omspringen. Kom op zeg Borromini, ik geef toch aan wat er imo mis is en dat hij daar op kan reageren en dat ik open sta voor commentaar, we komen er wel uit?

Maar goed, dit plan wordt dus afgeschoten, prima maar ik denk dat Tweakers toch ook een zeker niveau te bewaren heeft. De userfeedback is wat dat betreft nogal eenzijdig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Jejking schreef op maandag 18 februari 2008 @ 21:19:Kom op zeg Borromini, ik geef toch aan wat er imo mis is en dat hij daar op kan reageren en dat ik open sta voor commentaar, we komen er wel uit?
Inderdaad, en volkomen terecht. Alleen zou ik persoonlijk liever zoiets als "Kan je me vertellen hoe je tot deze prijszetting gekomen bent?" of "Lijkt de prijs niet een beetje hoog voor een al iets oudere kaart?" lezen. Maar zoals ik al zei: het is waarschijnlijk een cultuurverschil.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bszz
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:06
Borromini schreef op maandag 18 februari 2008 @ 21:23:
[...]

Inderdaad, en volkomen terecht. Alleen zou ik persoonlijk liever zoiets als "Kan je me vertellen hoe je tot deze prijszetting gekomen bent?" of "Lijkt de prijs niet een beetje hoog voor een al iets oudere kaart?" lezen. Maar zoals ik al zei: het is waarschijnlijk een cultuurverschil.
Nee hoor, is geen cultuurverschil. Ik kom uit het verre noorden van Nederland en denk er net zo over. In de eerste e-mail doe je nogal laatdunkend over de vraagprijs. Lijkt me geen nette manier om onderhandelingen te beginnen. Zeg gewoon wat je bereid bent te betalen, en dat mag je best onderbouwen, maar als verkoper zou ik het op prijs stellen niet op zo'n "popiejopie" manier te worden aangesproken door iemand die ik niet eens ken!
Pagina: 1