• Apoca
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-01 22:27

Apoca

Array Technology Industry

Topicstarter
Ik was afgelopen najaar in NY waar iemand met een soort van halve bol foto's aan met maken was. Het is dus een spiegelbol op een klein statiefje, wat je in dit geval op de grond kunt zetten en dan kun je daarmee dus foto's nemen voor een mega leuk effect.

Heeft iemand enig idee hoe je dit product heet, dan wel waar zoiets te krijgen is? Heb al flink wat webwinkels doorgespit maar ben het tot nu toe nog nergens tegen gekomen.

Asus C6E / Ryzen 9 5950X / AMD RX 6900 XT / G.Skill Flare X 32GB / Noctua NH-U12A / Corsair HX750i

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08:35

E-Vix

Nu met sneeuw!

Is dat niet zo'n geval om met één foto een 360 graden panoramische foto te maken? Heb het wel eens een keer ergens gezien, maar was erg duur. Geen idee waar ik het gezien had alleen...

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

• Keesk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 30-12-2025
Fisheye ?

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-01 01:08

job

Verwijderd

je kan ook een kerstbal gebruiken :D zoals ik hier gedaan had http://musback.blogspot.com/2008/01/modern-esher-mc.html

Afbeeldingslocatie: http://bp2.blogger.com/_ihqIxA7HWoY/R3-w7UTE48I/AAAAAAAABLE/6zuHPJ1lbng/s200/Close-up_1.jpg

Ook een geweldig effect, ik ga het zeker eens in de stad uitproberen!
een fisheye is erg duur heb ik me laten vertellen, maar het effect is wel beestig!

• Apoca

Apoca

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://www.observatorycentral.com/uploads/monthly_10_2007/post-16-1191459116.jpg

Dit is wat ik dus eigenlijk zoek :)

[ Voor 17% gewijzigd door Apoca op 18-02-2008 00:03 ]

Asus C6E / Ryzen 9 5950X / AMD RX 6900 XT / G.Skill Flare X 32GB / Noctua NH-U12A / Corsair HX750i

• StWesleyT
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 04-05-2025
dat is dus gewoon een barbeque deksel;)

dit is toch ook met een fish eye te bereiken?

[ Voor 39% gewijzigd door StWesleyT op 18-02-2008 00:07 ]

Qmotion MiniMaatPC2050. PSN: StWesleyT

• Apoca

Apoca

Topicstarter
StWesleyT schreef op maandag 18 februari 2008 @ 00:06:

Ja sure, alleen zou een BBQ deksel wel goedkoper zijn he :P

Ja maar ik ben nog nergens zoiets mooi glimmends / spiegel oppervlak tegen gekomen.

[ Voor 13% gewijzigd door Apoca op 18-02-2008 00:11 ]

Verwijderd

StWesleyT schreef op maandag 18 februari 2008 @ 00:06:

idd en bovendien heb je dan die lastige reflectie niet, om nog maar te zwijgen over het feit dat je een foto trekt van een bbqdeksel :) (lastig om te croppen zonder dat je ziet dat het een deksel is

Verwijderd

http://www.convexmirrorsi...gree-all-round-vision.php

Astu.

Oh en een Nederlandse shop:

http://www.bimex.nl/estore/

Klik in het menu op kogelspiegel.

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2008 00:18 ]

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09-01 16:05
Waarom zit er een briefje met focus op? Waarom halen ze dat niet even weg voordat ze de ontspanner aanslingeren..?

• xtra
  • Laatst online: 19-11-2025
E-Vix schreef op zondag 17 februari 2008 @ 23:51:
Is dat niet zo'n geval om met één foto een 360 graden panoramische foto te maken? Heb het wel eens een keer ergens gezien, maar was erg duur. Geen idee waar ik het gezien had alleen...
Zoiets?
http://www.bugeyedigital.com/product_main/036-0360d.html

• Apoca

Apoca

Topicstarter
@ Krusher

Nice find :) Ohh man zijn die dingen duur.. :/ Dan moet ik maar eens de local gamma in lopen op zoek naar iets van een bolvorm moet een mooi glad spiegeloppervlak voor wat te rotzooien. Erg jammer, dacht misschien hebben ze dat bij een fotoshop ook van een bepaald merk voor niet te veel geld. Maar dit is me iets te duur.

Verwijderd

Apoca schreef op maandag 18 februari 2008 @ 00:24:
... Erg jammer, dacht misschien hebben ze dat bij een fotoshop ook van een bepaald merk voor niet te veel geld. Maar dit is me iets te duur.
Het is in ieder geval wel goedkoper dan een nieuwe fisheye lens.
Anders struin je de diverse tweede hands sites af? Ik heb ze aangeboden gezien.

• benoni
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Zoek ook even op zogenaamde 'heksenbollen', die kun je bij tuincentra en trendy winkeltjes op de kop tikken.

Vroeger hingen ze die glazen spiegelbollen achter de vuurplaats zodat moeder de vrouw tijdens het koken goed zicht op de kinderen had, heb ik me in 't openluchtmuseum laten vertellen :)

@Vinnienerd: -1 fout me hoela :P Maar jouw uitleg klopt ook wel hoor. Veel kroonluchters hebben ook zo'n spiegelbol.

[ Voor 21% gewijzigd door benoni op 18-02-2008 19:33 ]

Verwijderd

'cloche' is misschien ook wel een goede zoekterm...

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:23
benoni schreef op maandag 18 februari 2008 @ 00:41:
Zoek ook even op zogenaamde 'heksenbollen', die kun je bij tuincentra en trendy winkeltjes op de kop tikken.

Vroeger hingen ze die glazen spiegelbollen achter de vuurplaats zodat moeder de vrouw tijdens het koken goed zicht op de kinderen had, heb ik me in 't openluchtmuseum laten vertellen :)
-1 fout

In een heksenbol zal een heks zichzelf altijd zien onder welke hoek dan ook, en daar kunnen ze niet zo tegen. :)

• Geckoo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:09

Geckoo

Good news, everyone!

Apoca schreef op maandag 18 februari 2008 @ 00:24:
@ Krusher

Nice find :) Ohh man zijn die dingen duur.. :/ Dan moet ik maar eens de local gamma in lopen op zoek naar iets van een bolvorm moet een mooi glad spiegeloppervlak voor wat te rotzooien. Erg jammer, dacht misschien hebben ze dat bij een fotoshop ook van een bepaald merk voor niet te veel geld. Maar dit is me iets te duur.
kijk voor de gein ook even in een winkel met horeca producten voor restaurants/hotels
je zou namelijk ook makkelijke (ipv een bbq deksel) ook een mooi show deksel kunnen gebruiken.
van die gevallen die gebruikt worden om een bord te transporteren en aan tafel te onthullen.

Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10:16
En kijk eens bij een leverancier voor winkelinrichting. Die dingen hangen vaak ook in winkels, in de hoeken van een zaak zodat de winkelier in die bol kan kijken en zo de zaak kan overzien.

Verwijderd

Één variant hierop heb ik gezien in een DIY projectje en kost je hooguit een paar euro. Misschien heb je zelfs alles al in huis (of bij moeder/grootmoeder op zolder).

Setup:
Afbeeldingslocatie: http://www.diyphotography.net/files/images/xmas_ball_02.jpg

Resultaat:
Afbeeldingslocatie: http://lh6.google.com/baksimon/R2UPehcarFI/AAAAAAAAATU/BejyAGfofzw/s144/DSCF9418.JPG

Edit: Ow, Musback had dit ook al voorgesteld.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2008 18:51 ]

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Nu online
Ik ben niet echt onder de indruk van foto's waar je eigen camera elke keer zo prominent in beeld komt. Krijg het gevoel van goedkoop is duurkoop.

Verwijderd

Ik denk niet dat dat gezegde hier opgaat want het kost met de kerstbal oplossing virtueel niets. Het enige waar ik me zorgen over zou maken is dat je een wandelende attractie bent met zo'n bal aan je lens.

Het is wel een orginele manier van een zelfportret. Vooral als je dit eens probeert op een bruisende plek als times square New York.

Verwijderd

Ik kan 2 redenen verzinnen:

1. Interactieve 360 graden x 180 graden panorama's maken.

2. HDR probe maken voor een lightdome in 3D programma's.

Een lightdome verlicht de 3D scene zoals een echte omgeving dat zou doen.
je kunt zo extreem realistische scenes maken.

Goede software hiervoor is HDR Shop : http://projects.ict.usc.edu/graphics/HDRShop/

De camera in beeld is geen punt: HDR shop haalt die weg nadat je de bol van verschillende kanten hebt gefotografeerd.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2008 20:14 ]

• ThomasW
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 25-01 19:06
Verwijderd schreef op maandag 18 februari 2008 @ 18:47:
Ik denk niet dat dat gezegde hier opgaat want het kost met de kerstbal oplossing virtueel niets. Het enige waar ik me zorgen over zou maken is dat je een wandelende attractie bent met zo'n bal aan je lens.

Het is wel een orginele manier van een zelfportret. Vooral als je dit eens probeert op een bruisende plek als times square New York.
Sorry, het ziet er gewoon niet uit, ook het resultaat niet... Groot deel van de bal wordt ingenomen door je camera, en laat dat nou net het minst interessante stukje zijn van je zelfportret op Times Square...

• WVL_KsZeN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 28-01 20:31
ThomasW schreef op maandag 18 februari 2008 @ 20:16:
[...]

Sorry, het ziet er gewoon niet uit, ook het resultaat niet... Groot deel van de bal wordt ingenomen door je camera, en laat dat nou net het minst interessante stukje zijn van je zelfportret op Times Square...
Idd... enige remedie is de bol verder van je camera te houden, en dan heb je dus automagisch ook een grotere bol nodig.. Hoeveel camera je ziet hangt dus af van de maximale grootte van de bol die je bereid bent mee te sjouwen :)

/me heeft eindelijk ook een icoontje.. woef.. boeien..

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Nu online
Verwijderd schreef op maandag 18 februari 2008 @ 18:47:

Zelfs gratis is nog te duur als het resultaat er niet uit ziet. Echt origineel kan ik het ook niet noemen. Het wijkt IMHO niet echt af van een shot in de spiegel. Het enige verschil is dat de spiegel het beeld vervormt.

Verwijderd

Herrick schreef op maandag 18 februari 2008 @ 21:27:
Zelfs gratis is nog te duur als het resultaat er niet uit ziet. Echt origineel kan ik het ook niet noemen. Het wijkt IMHO niet echt af van een shot in de spiegel. Het enige verschil is dat de spiegel het beeld vervormt.
Het blijft idd een gimmick, maar ik denk dat ik dit als snapshot best wel op mijn blog oid kwijt kan.

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-01 00:54

Floor-is

5.2

Ik wil eigenlijk iets als dit en dan een beetje lichtsterk graag ;)

Bericht hierboven

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-01 10:37

DeFeCt

je wéét toch

Floor-is schreef op maandag 18 februari 2008 @ 23:43:
Ik wil eigenlijk iets als dit en dan een beetje lichtsterk graag ;)
alstu :)

Flickr

Pagina: 1