Toon posts:

Intel740/MPG Bestandjes probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 109 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hi

Ik heb een intel740 kaartje, en als ik nou een MPG bestandje af wilt spelen, dan krijgt ik allemaal rare kleuren erdoorheen, rood en groen vooral, het filmpje zelf is bijna niet herkenbaar meer.

In de winhoos database (help), zit wel een tijdelijke oplossing (YUV-spiegelen uitschakelen), maar dan hou ik nog steeds rood over, wel minder, maar nog steeds ergerlijk..

Weet iemand hoe dit probleem opgelost kan worden? Ik gebruik de drivers "PV4.0 with video capture).. Videocapture zit er niet op, daar staat ook een ! bij ..

Gasbrandertje

Verwijderd

DUH

Verwijderd

Topicstarter
Nou, da's een lekkere slimme reply |:(

als je niets te zeggen hebt, doe dat dan
ook niet

en trouwens, die video capture is apart gedetecteerd, en die staat gedisabled.

Verwijderd

Als je de I740 8 mb hebt uit '97 (of '98, weet het niet meer), kan het zijn dat het één uit een slechte serie is.

Ik had er toen ook één gekocht en m'n scherm veranderde van geel naar rood naar groen.
Heel vaag.

Ben ik terug gegaan naar de winkel en zij vertelden mij dat er een chip op de kaart zat waar een getal op moest staan. En had je een kaart waar het getal op die ene chip vier nullen was, dan had je een slechte kaart.

Waar die chip zit weet ik niet meer. Maar het is een hele goeie kaart en heb 'm nog steeds. (Je moet er alleen geen hoge grafische spellen op spelen.) :)

• Theguide
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 26-06-2025
Probeer eens driver 3.x ipv 4.x
Ik had ook problemen met de 4.x driver. Ben netjes teruggegaan naar 3.2 (dacht ik) en problemen waren over. Driver 4 is alleen goed voor vid. capture dacht ik.

Fuck me if I'm wrong, but isn't your name Gretchen?

Verwijderd

Heb je de laatste bios, 2.39, al geflashed? Als je een goedkope kaart zonder flash-chip hebt, kun je ook de 2.39-TSR in je autoexec.bat opnemen die ik in elkaar heb gezet: die laadt dan de 2.39 bios in het geheugen bij het opstarten.

Zie ook de links op mijn homepage. Als er links zijn die het niet meer doen, moet je maar even mailen, want dit spul is al erg oud (Intel zal de site ondertussen al wel 10x hebben omgegooid...)

En ik neem aan dat je zowel 16 als 24 bit al hebt geprobeerd?
Pagina: 1