• nrg
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14:39
Ik heb een 4 jaar oude Toshiba Satellite M30-604 laptop (Centrino). Afgezien van dingen die wat gammeler worden doet ie het eigenlijk al die tijd al helemaal prima.

Van de week zette ik m'n laptop aan nadat ie helemaal uit is geweest (meestal hibernate ik alleen) en herkende m'n laptop een nieuw PCI Modem. Ik had helemaal geen nieuw PCI Modem, maar goed, het is Windows, dus af en toe heb je dat soort vreemde dingen. Echter bleek toen ik Winamp aanzette dat m'n geluidskaart ineens ook spoorloos was.

Ik heb de (SigmaTel AC'97) drivers opnieuw van de Toshiba website gedownload en met wat moeite geinstalleerd. Weet niet meer precies wat ik gedaan heb maar op een gegeven moment had ik weer een mooi speakertje in m'n system tray rechtsonderin en deed ie het weer.

Diezelfde avond dat de boel weer werkte ging m'n geluid ineens vertragen. Terwijl de rest van m'n laptop nog gewoon soepel doorliep, ging m'n muziek op de helft (ofzoiets) van de snelheid :? Heel vreemd en ik had ook geen idee wat ik er aan moest doen. Na een tijdje deed ie het dan ineens weer, daarna weer niet en toen ben ik maar gaan slapen.

Dat probleem had ik de afgelopen dagen nog steeds en ik had geen idee wat ik er mee moest. Net ontdekte ik dat het opgelost is als ik m'n laptop even een klap verkoop. Dus hij gaat vertragen, ik mep ff naast m'n touchpad en hij doet het weer prima. Doe het nu al een paar uur om de 20 minuten en elke keer werkt het weer.

Wat zou dit kunnen zijn? Ik snap er echt helemaal niks van, maar het lijkt mij iets hardwarematigs?

Alvast bedankt!

• Giant87
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15:31
Lijkt me een los iets, dus een los contactje/stekkertje ofzo..

Links van de touchpad zit echter de hardeschijf meen ik, dus het lijkt me niet heel verstandig om daar op te meppen.

• nrg
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14:39
Giant87 schreef op zondag 17 februari 2008 @ 23:47:
Lijkt me een los iets, dus een los contactje/stekkertje ofzo..

Links van de touchpad zit echter de hardeschijf meen ik, dus het lijkt me niet heel verstandig om daar op te meppen.
Harddisk zit inderdaad rechts, dus ik tik aan de andere kant. Nog steeds niet goed voor de harddisk maar ja..

Kan 'm morgen wel open schroeven maar ik denk niet dat ik veel kan zien.