Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twazerty
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 08:31

Twazerty

AVCHDCoder developer

Topicstarter
Heb de laatse dagen weer verschillende problemen met vista. Dit is er een van:

Ik heb een pc met windows XP. Daar is een Epson Stylus Photo 925 via USB op aangesloten. De printer is gedeeld en werkt ook perfect op andere computers. Nu wil ik met mijn 2e pc een netwerkprinter toevoegen. De printer word gevonden maar dan begint het. Wel te verstaan onder Vista Business 64 bit. Alleen vista begint te zeuren. Ik citeer:
Het juiste stuurprogramma is niet op de server voor printer 'EPSON Stylus Photo 925' geinstalleerd. Klik op OK als u het juiste stuurprogramma wilt zoeken. Klik anders op Annuleren en neem contact op met de netwerkbeheerder of de fabrikant voor het juiste printerstuurprogramma.
Ook al sluit de de printer rechtstreeks aan op de pc dan word de driver niet gevonden. Voorheen heeft het wel gewerkt op een Vista Ultimate 32 bit. Volgens mij ook op een Vista Ultimate 64 bit maar dat kan ik niet met zekerheid zeggen. De website van epson zegt mij ook dat de driver aanwezig is op vista. Heb al geprobeerd om de driver te vinden op mijn pc maar zonder resultaat. Mijn vraag: hoe krijg ik nu de juiste driver gevonden? Want dit is vreslijk irritant.

Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twazerty

Twazerty

AVCHDCoder developer

Topicstarter
niemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Je probeert nu vanaf de XP machine waar de printer op gedeeld wordt de driver te installeren (dat werkt automatisch - de 'client' download de printerdriver van de 'server').

Wat je kan proberen:
Bindt een printerpoort aan de shared printer (net use lpt2: \\xpmachine\epsonprinter ) en installeer vervolgens handmatig een lokale printer.
Dan kan namelijk de meegeleverde Vista driver ook gebruikt worden.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twazerty

Twazerty

AVCHDCoder developer

Topicstarter
maar als ik de printer rechtstreeks via usb aansluit op vista dan vind vista de driver nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-09 23:39

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Staat de driver misschien online (optie -Online zoeken bij installatie) ?

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twazerty

Twazerty

AVCHDCoder developer

Topicstarter
als ik de printer nu aansluit op de vista pc word de driver gewoon geinstalleerd. (was blijkbaar een fout van de printer dat deze het daarvoor niet deed)

Nu moet ik dus weten waar de driver opgeslagen staat in vista zodat ik deze handmatig aan de netwerkprinter kan toewijzen.
@ alt-92
dus als ik het goed begrijp kan ik dan de printer via de usb en de paralle port gebruiken?
alleen 2 problemen. Heb geen lange printerkabel. Printer dichter bij de pc is niet mogelijk ivm CISS

@Michael Knight
deze optie staat er niet bij

[ Voor 30% gewijzigd door Twazerty op 20-02-2008 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Twazerty schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 22:23:
Nu moet ik dus weten waar de driver opgeslagen staat in vista zodat ik deze handmatig aan de netwerkprinter kan toewijzen.
Normaal gesproken gewoon in %windir%\system32\spool\drivers\3\nogwattes ergens.
Maar je moet 'm eigenlijk al tussen de aanwezige drivers zien staan dan.
Helemaal naar die lokatie toe bladeren is eigenlijk niet nodig.
@ alt-92
dus als ik het goed begrijp kan ik dan de printer via de usb en de paralle port gebruiken?
Euh.. nee, er wordt geen echte paralelle poort gebruikt, dus heb je ook geen kabel nodig.
je maakt met die opdracht een 'virtuele' printerpoort aan, die verwijst naar de gedeelde printer op de XP machine.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twazerty

Twazerty

AVCHDCoder developer

Topicstarter
"net use lpt2: \\xpmachine\epsonprinter" uitgevoerd in de uitvoeren optie. Ik dacht er gebeurd niks. Toen printer handmatig toegevoeg (lokaal). Daarna LTP2 gekozen. Driver geselecteerd uit de lijst. En het werkt. Jippie.

Pagina: 1