Datacenter Google in België?

Pagina: 1
Acties:

• Asgaro
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23:44
Mijn vraag is simpel: Weet de wereld al dat dit eraan gaat komen? 8)

EDIT:
Nog wat info:
- In Wallonië -> Henegouwen -> Saint-Ghislain.
- Het project opereert onder de schuilnaam "Crystal Computing", hun site: http://www.cryscomp.com/ :P
- Kostprijs: zo'n 250 miljoen euro.
- Goed voor 120 nieuwe banen.

EDIT2:
Iemand heeft geprobeerd enkele foto's te maken van het terrein, al is er niet echt iets verrassends op te zien. :X
http://www.ibert.be/2007/...-to-googleplex-under.html

[ Voor 90% gewijzigd door Asgaro op 18-02-2008 20:32 ]

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 01-12 21:04
Eh, interessant man.

• CoolGamer
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 29-11 08:50

CoolGamer

What is it? Dragons?

Asgaro schreef op zondag 17 februari 2008 @ 22:50:
Mijn vraag is simpel: Weet de wereld al dat dit gaat eraan gaat komen? 8)
Ze hebben over de hele wereld datacenters, wat is er zo bijzonder aan dat er in België ook een datacenter komt? Lijkt me niet dat de wereld zich hierover gaat verbazen.

¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-11 12:59

LauPro

Prof Mierenneuke®

Google zet overal datacenters neer omdat hoe korter de afstand hoe goedkoper de traffic is.

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

TheCoolGamer schreef op zondag 17 februari 2008 @ 22:55:
[...]

Ze hebben over de hele wereld datacenters, wat is er zo bijzonder aan dat er in België ook een datacenter komt? Lijkt me niet dat de wereld zich hierover gaat verbazen.
Denk dat de wereld eerder verbaasd is over het feit dat er zoiets is als Belgie..

Ey!! Macarena \o/

• Scotix
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07:32
Denk niet echt dat het rendabel is. Er staat al genoeg in nederland.

• Tofu
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 05-10-2024
Asgaro schreef op zondag 17 februari 2008 @ 22:50:
Mijn vraag is simpel: Weet de wereld al dat dit gaat eraan gaat komen? 8)
Gemeente Stad?

• Asgaro
In Henegouwen, meerbepaald Saint-Ghislain.

Er staan echter al meer berichten hierover op internet, maar niet zo veel...

• BasKrie
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 30-11 07:32
Waarom bekruipt me het gevoel dat je bericht mee bedoeld is om de genoemde site te noemen dan het nieuws zelf.
Van een bedrijf met een dergelijke site kan ik me niet voorstellen dat Google daar mee in zee gaat.

• MuddyMagical
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-12 11:30
Even wat meer info via Google:
Belgeoblog.be heeft een interview
Whois info van Crystal Computing
Trends.be heeft het via zakenkrant L'Echo

En als laatste een leuke Google Search

[ Voor 42% gewijzigd door MuddyMagical op 18-02-2008 20:09 . Reden: Linkjes toegevoegd ]

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 01-12 21:04
Jezus wat een website :X Welkom terug in het web1.0 tijdperk... Zo'n website zou ik niet eens online durven zetten uit angst dat mensen me uit zouden lachen :')

• Asgaro
Ja, die site is eigelijk dus gewoon een soort van dekmantel. Ik persoonlijk zou er toch niet direct Google me associëren! :p

En zoals MuddyMagical al aantoont: er zijn al enkele sites die wat info gepost hebben, wat nog altijd vrij weinig is voor zo'n nieuws.
Waarschijnlijk omdat Google dit nog niet officieel heeft bekendgemaakt in een persbericht. :)

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Waarom plaatsen ze zo'n gebouw in een 3dewereldsgewest als Wallonie?

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• Asgaro
Snake schreef op maandag 18 februari 2008 @ 20:29:
Waarom plaatsen ze zo'n gebouw in een 3dewereldsgewest als Wallonie?
Lees maar eens het interview dat hierboven is gepost. ;)

Maar hier is hun antwoord:

‘We hebben rekening gehouden met verschillende selectiecriteria. Eén daarvan is de toegang tot water, omdat dit datacenter met water gekoeld zal worden (de computerservers in datacenters produceren zoveel warmte dat er traditioneel erg dure airconditioningsystemen nodig zijn, red). Hier hadden we het voordeel dat we water uit een kanaal mochten putten. Ook een betrouwbare toegang tot elektriciteit en tot glasvezelnetwerken zijn belangrijke criteria.’

‘België heeft ook het onmiskenbare voordeel van zijn geografische ligging, in het hart van Europa. want het doel van dit datacenter is om gebruikers in heel Europa te bedienen. We zijn hier zo’n 18 maanden geleden beginnen rondkijken, en de goede kwaliteit van de infrastructuur sprong er meteen uit als een pluspunt.’

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Asgaro schreef op maandag 18 februari 2008 @ 20:36:
[...]

Lees maar eens het interview dat hierboven is gepost. ;)

Maar hier is hun antwoord:

‘We hebben rekening gehouden met verschillende selectiecriteria. Eén daarvan is de toegang tot water, omdat dit datacenter met water gekoeld zal worden (de computerservers in datacenters produceren zoveel warmte dat er traditioneel erg dure airconditioningsystemen nodig zijn, red). Hier hadden we het voordeel dat we water uit een kanaal mochten putten. Ook een betrouwbare toegang tot elektriciteit en tot glasvezelnetwerken zijn belangrijke criteria.’

‘België heeft ook het onmiskenbare voordeel van zijn geografische ligging, in het hart van Europa. want het doel van dit datacenter is om gebruikers in heel Europa te bedienen. We zijn hier zo’n 18 maanden geleden beginnen rondkijken, en de goede kwaliteit van de infrastructuur sprong er meteen uit als een pluspunt.’
Kanalen zijn er ook in Vlaanderen, en daar zijn veel meer hooggeschoolden. In Wallonie veel minder.

En glasvezel hebben we hier ook.

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Verwijderd

Asgaro schreef op maandag 18 februari 2008 @ 20:36:
... en de goede kwaliteit van de infrastructuur sprong er meteen uit als een pluspunt.’
Ze hadden het er duidelijk niet over de wegen ;)
Pagina: 1