GeForce 7800GT (SLI) Freezed na een paar minuten

Pagina: 1
Acties:

• Allubz
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 17-02 22:08
Beste Tweakers,

Ik heb sinds gisteren twee EVGA 7800GT's ontvangen en deze werken in 2D aardig OK (1x vastgelopen in XP, kweet niet zeker of dat XP bugje was of een videokaarfout). In 3D crashen beide kaarten nogal snel!! Op single card of SLI, kaart 1 in slot 1 en andersom maakt allemaal niets uit, (dus het is iig geen hardware-probleem) UT3 crasht al vrij snel in de Campaign intro-film en AoE3 wil ook niet al te lang mee (10-30 minuten)...

Wat heb ik gedaan:
Videodrivers: Uninstall + nieuwe drivers = freeze
Videodrivers: Uninstall + NGHQ drivers = freeze
Audiodrivers: Uninstall + Realtek drivers = freeze

Setup:
ASUS A8N-SLI SE
AMD Athlon 64 3200+ @ 2.5GHz
2* 512MB Corsair VRAM DDR 3200 CL2.5
2* WD HDD 250GB
2* EVGA GeForce 7800GT 256MB
PSU: Sharkoon Silent Storm 535W (SHA535-9A) (+3,3V 32 A +5V 32 A +5Vsb 2.5 A -12V 0.8 A +12V 34 A)
Windows XP Service Pack 2 Professional

Dit systeem werkte perfect met mijn 2*6600GT kaarten!?!?!?

Bvd,

- Al

Interesse in een custom build workstation, voor gaming, wetenschappelijke toepassingen, of puur om de stijl? Contact @ https://vogd.design

• bokkow
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 19:05
Hoe warm worden de kaartjes?

M3P - M3LR - 6320Wp

• catfish
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-02 00:45
loopt 3Dmark stabiel?
(of een andere test zonder geluid, of is er een andere reden waarom je de audiodrivers verdenkt?)

lopen ze ook vast als er maar 1 kaart in de pc zit? (2 kaarten, en dan single lijkt mij toch iets anders)

en zoals bokkow zegt, met 2 kaartjes zal het wel warm worden, voldoende warmte afvoer?

• Allubz
Bedankt voor de replies!!

De kaarten zijn idle 35/43 dus ik heb geen reden om ze te verdenken (zonder OC) van overheating in 3D modus.

Vooral niet na een minuut of twee (in UT3 intro movie v/d campaign)

De kaartjes zitten er nu beiden in maar:
Kaart 1 = freeze
Kaart 2 = freeze
Kaart 1+2 SLI = freeze
Kaart 2+1 SLI = freeze

de eerstgenoemde kaart zit dus oko in het eerste PCI-E slot.

Zoals gezegd, eerst deden de 6600GTs (zij het met v900 cu Zalman koelers welke ik nog niet over kan monteren) het perfect.

Andere stats:
CPUv: 1.5v
HDD1 Temp: 44
HDD2 Temp: 58 (wordt max. 64 graden ongeveer...ouder model ook HDD WD 250AAKS)
GPU1: 36 (idle)
GPU2: 42 (idle)
CPU diode: 36
CPU: 33
Mobo (NB denk ik): 50

De reden dat ik de geluidskaart verdacht is omdat ik eerst AoE3 speelde en die freezde, na wat googlen gaf dat het resultaat dat MOGELIJK de geluidskaart drivers slecht waren dus heb ik de NV drivers gedeinstalleerd (zoals ik btw bij de 6600GTs ook had) en de Realtek AC'97 geinstalleerd.
Maar er was dus geen verschil.

De temps vertrouw ik dus, even bij voorbaat. Vooral omdat het over zo een korte duur gaat. Ik heb gewoon voor de test ook een overclock geprobeerd (weet hoet het moet ed.) en dit gaf in principe hetzelfde resultaat. Ik verdenk zelf een software probleem maar wil me er niet op vastpinnen.

Groeten :)

EDIT:
3DMark06 zonder OC: 5655
3DMark06 met OC (450/1150): 5766

EDIT2:

Alle tests zijn ook al uitgevoerd met Fan speed (via Rivatuner, hoorde het verschil) op 100% zodat ik er zeker van was dat er geen overheat-problemen zouden ontstaan.

[ Voor 7% gewijzigd door Allubz op 18-02-2008 01:21 ]

Interesse in een custom build workstation, voor gaming, wetenschappelijke toepassingen, of puur om de stijl? Contact @ https://vogd.design

• StormRider
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 28-02 09:39
Doe allebij de kaarten er single in en test ze full load en kijk wel moeilijk doet ;), en anderes zou het moederbord kunne zijn. Voeding zou het ook kunne zijn. Omdat je een oud systeem hebt heeft de voeding zijn tijd gehad.
gr,

• Crijnn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 25-10-2025
Lijkt me niet dat je psu niet voloende power levert voor dit systeem.
Al zou het 450W zijn, zou ook wel voldoende wezen.

Het kan zijn dat door de jaren heen je psu flink is verslechterd, probeer
eens een andere. Maar dit lijkt me niet het geval.

Ik had a8n sli met 2 x 7800 met x2 en 4 hd's op een vrij oude 350W EnLight voeding
en die voeding is sowieso al gaar maar het werkte wel.

Heb je in je bios wel ingesteld dat je 2 kaarten gebruikt?
Als ik dit niet deed op mijn a8n sli premium liep de boel ook vast tijdens 3d apps.

[ Voor 62% gewijzigd door Crijnn op 19-02-2008 01:07 ]

• Allubz
Single cards hebben hetzelfde probleem.

Moederbord zou OK moeten zijn, trok ook 6600GTs in SLI.

Voeding is volgens mij ook OK, tis een high-end voeding met middelmatige capaciteit.

Ik snap niet zo goed wat de mogelijke oorzaak kan zijn, draai hier een zo goed als cleane XP SP2.

Heb ook de drivers van Laptopdrivers2go geprobeerd, ook geen succes..

Het vreemde is dus dat 3DMark06 vlekkeloos draait maar UT3 Intro v/d Campaign heel snel de PC laat hangen (en het geluid ook laat hangen, lekker lawaaiig) en AoE3 na verloop van tijd ook stopt. Dus temperaturen kunnen het niet zijn, want 3DMarkt06 loopt als een trein.
Ik heb sowieso een goede airflow.

Pagina: 1