spellen van vroeger in een nieuw jasje?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinned123
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-10 14:57
Ik had vandaag ineens een gekke bui en probeerde een verbeterde versie van het oude Pax Imeria(1997) te vinden.
Ik had me hier vroeger kostelijk mee vermaakt ondanks de mindere reviews.

Nu heb ik een 5-tal titels die ik vroeger helemaal dood heb gespeeld maar waar nog steeds geen opvolger van is.

Zijn er mensen die misschien titels weten van recente games die erop lijken?

Jagged Aliance: turn based strat met merc's die je kan inhuren
Incubation: Turn based strat/rpg
Diablo1/2: hier zijn wel titels op gekomen, maar vond Hellgate:Londen en Titan Quest maar slappe afstreksels
Pax Imperia: Turn based? space/strat
Fallout 1/2: Turn Based RPG

Alle titels op diablo na, werden aanvankelijk niet eens erg goed ontvangen.
Maar ik vond ze toendertijd extreem orgineel.

Zijn er mensen die wellicht een titel kennen die erop lijkt?

Je mag zelf natuurlijk ook oude titels erbij plaatsen waarvan je zelf ook nog eens een opvolger zoekt.

9xLG335N Neon2 + P370 + Phase SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hugoy
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-10 20:21
Van Diablo zijn veel meer clones dan je denkt, Shadowflare is een Diablo 1 alternatief, en Sacred kwam na Diablo 2 dacht ik.

De andere spellen ken ik eigenlijk niet echt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Half-Life 1 komt een goede mod voor aan die het spel helemaal omzet naar de nieuwe Source engine. Je kan dan HL1 weer spelen alleen dan met HL2 graphics.

http://www.blackmesasource.com/

Geen idee hoe lang het nog gaat duren tot ie klaar is. Ze zijn al best lang bezig maar ik kijk er zeker naar uit. Lijkt me erg leuk om HL1 nog een keer te spelen maar dan met up tot date graphics.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

maar half life is totaaaaal niet wat hij zoekt :p

Al eens naar Heroes of Might and Magic gekeken? Dat is denk ik hetgeen je zoekt, aangezien je wel een TBS fanaat lijkt te zijn.

[ Voor 57% gewijzigd door boe2 op 17-02-2008 22:41 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fallout zijn ze nu met deel 3 bezig als ik het goed heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinned123
PilatuS schreef op zondag 17 februari 2008 @ 22:37:
Half-Life 1 komt een goede mod voor aan die het spel helemaal omzet naar de nieuwe Source engine. Je kan dan HL1 weer spelen alleen dan met HL2 graphics.

http://www.blackmesasource.com/

Geen idee hoe lang het nog gaat duren tot ie klaar is. Ze zijn al best lang bezig maar ik kijk er zeker naar uit. Lijkt me erg leuk om HL1 nog een keer te spelen maar dan met up tot date graphics.
Zoek je zelf een bepaald spel of was het enkel ter info?
Op zich wel erg gaaf HL1 in de HL2 engine, maar zoiets zoek ik dus voor de titels die ik hier opgeef :p
Boeboe schreef op zondag 17 februari 2008 @ 22:41:
maar half life is totaaaaal niet wat hij zoekt :p

Al eens naar Heroes of Might and Magic gekeken? Dat is denk ik hetgeen je zoekt, aangezien je wel een TBS fanaat lijkt te zijn.
Yup Heroes of Might and Magic 3 gaar gespeeld.
Maar vond zelf deel4 en 5 maar niks.
hugoy schreef op zondag 17 februari 2008 @ 22:31:
Van Diablo zijn veel meer clones dan je denkt, Shadowflare is een Diablo 1 alternatief, en Sacred kwam na Diablo 2 dacht ik.

De andere spellen ken ik eigenlijk niet echt :P
Ik kende beide spellen niet, al ziet shadowflare er wel erg goedkoop uit.
Maar ga ze beiden zeker proberen, bedankt voor de tip.
Verwijderd schreef op zondag 17 februari 2008 @ 22:41:
Fallout zijn ze nu met deel 3 bezig als ik het goed heb
Yup 2 verschillende versie's zelfs, een mmorpg en een single player versie die het meest moet lijken op deel1 en 2.
Beiden worden door verschillende software houses gemaakt.
Maar dat is alweer nieuws van ruim een jaar terug, 1 van die 2 had al klaar moeten zijn zou je denken.
Ben benieuwd wat de reden is waarom het zolang op zich laat wachten.
De setting was toendertijd echt geweldig, hopelijk kunnen ze dat evenaren.
Er zat ook zo ongelovelijk veel droge humor in.

[ Voor 18% gewijzigd door Sinned123 op 17-02-2008 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exitium
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06-10 20:12
Jagged Alliance, geweldige game. :D Ze zijn met deel drie bezig die geloof ik dit jaar uit moet komen, zijn al enkele screenshots van. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-10 15:20

IceStorm

This place is GoT-like!!!

DNS666 schreef op zondag 17 februari 2008 @ 23:01:
Toch even op inhaken. Zelf heb ik deel 3 ook gaar gespeeld (ik wil het aantal uren niet eens weten :X). Deel 4 vond ik niks, en deel 5 in eerste instantie ook niet. In 2e instantie ben ik echter zeer te spreken over HoMM V + uitbreidingen. Zeker omdat het eigenlijk exact deel 3 in een nieuw jasje is. De 2 uitbreidingen geven je naast 2 extra factions ook nog eens een sloot extra maps.
Misschien toch nog een keer proberen? Omdat er verder ook meteen geen TBS games zijn die nog iets van spelplezier hebben :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garathane
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 00:21

garathane

l'enfer, c'est les Autres

Jagged Alliance _/-\o_

Over deel 3 wordt al jaren gesproken....bijna net zolang als over Duke Nukem. Maar wie weet...

Incubation vond ik minder, overigens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g4wx3
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12-10 08:33
Gek ik had vandaag ook een geeke bui, ik wilde "Tertripz" spelen (tetris on drugs)
Helaas kreeg ik het niet degelijk aan te praat op XP.
Nu heb ik men tijd opgamaakt aan Pong plasma, ook wel psychedelisch. (Psychodellic)
Psychedelische arcade games, met veel plasma effecten enzo, zijn super verslavend.

http://www.softfocus.be/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikkuh84
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:57
Dungeon Siege (1 en 2) kun je zeker vergelijken met Diablo en zijn ook positief ontvangen door de pers enzo. Zeker vette spellen.

Ik heb pasgeleden Dungeon Siege 2 bij de Free Record Shop gekocht voor €5,-.

[ Voor 23% gewijzigd door Ikkuh84 op 18-02-2008 11:17 ]

Acer Aspire 8930G | Intel Core 2 Duo T4600 | 4GB DDR3 | GeForce 9600M GT |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Ik zoek eigenlijk ook een 4x4 free-roam spel. Vroeger had je 4x4 Evo 2 maar grafisch gezien is dat het net niet.

Iemand ideeen?

Heeft ook een computer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-10 22:32

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

@Fwnk: Ik ken eigenlijk alleen 1nsane van codemasters. Dit is eigenlijk het enige echte 4x4 freeroam spel wat ik ken (en wat overigens ook een meesterlijk multiplayer spel is). Deze is echter ook al weer redelijk oud (en misschien zelfs nog wel ouder dan EVO 4x4 2).

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cio
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13-05 12:05

Cio

DNS666 schreef op zondag 17 februari 2008 @ 22:06:
Jagged Aliance: turn based strat met merc's die je kan inhuren
Zijn zat JA2 mods om je nog jaren mee te vermaken en een expension pack. Na 4/5 jaar praten over een vervolg en 2 overnames van de developer en een van zowel de europese als amerikaanse uitgever denk ik niet dat er ooit nog iets uitkomt. (is al genoemd, maar even ter verduidelijking)

Probeer Sid Meijer's Pirates! zou ik zeggen.

Vette nieuwe game? Poepluiers zal je bedoelen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bangkirai
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13-10 22:27
Nouja vroeger had je ballblazer en nu heeft iemand iets soortgelijks uitgebracht, genaamd audiosurf.

Vond ballblazer toch iets leuker :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seraphus-Y
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 30-12-2024

Seraphus-Y

Scientific progress goes Boink

Voor Diablo zijn er toch best wel veel alternatieven/gelijkwaardige games uitgekomen:

Dungeon Siege 1 & 2
Divine Divinity
Beyond Divinity
Titan Quest (+ expansion pack)
Sacred
The Bard's Tale
Revenant
Nox
Baldur's Gate

en dan ben ik vast nog wel een heleboel vergeten...

Hier stond een lijstje met oude meuk... (toen was het nieuw en spannend).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:44
Een nog in ontwikkeling (closed beta) vergelijkbaar iets aan Diablo 1/2 is Mythos. Speelt wel leuk en ziet er best goed uit. En het mooiste is dat het gratis is en blijft. Volgens verwachting gaat Mythos in maart of april naar open beta nadat Zone 3 is geïmplementeerd in closed-beta en stabiel genoeg gebleken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sipio
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Battlezone (Activision) in een nieuw jasje zou ik super vinden!

[ Voor 15% gewijzigd door Sipio op 18-02-2008 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhoeniX-
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-10 07:57
Haay schreef op maandag 18 februari 2008 @ 14:08:
Een nog in ontwikkeling (closed beta) vergelijkbaar iets aan Diablo 1/2 is Mythos. Speelt wel leuk en ziet er best goed uit. En het mooiste is dat het gratis is en blijft. Volgens verwachting gaat Mythos in maart of april naar open beta nadat Zone 3 is geïmplementeerd in closed-beta en stabiel genoeg gebleken.
Daar moest ik ook direct aan denken toen ik deze thread las ;) Dat lijkt echt diablo in een iets ander jasje. Ik ben heel benieuwd naar die game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellknight
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14:51

hellknight

Medieval Nerd

Seraphus-Y schreef op maandag 18 februari 2008 @ 13:03:
Voor Diablo zijn er toch best wel veel alternatieven/gelijkwaardige games uitgekomen:
...
Baldur's Gate
...
Sorry hoor, maar Baldur's Gate vergelijkbaar met Diablo?? Het zijn beidde RPG's, maar daar houd volgens mij zo'n beetje alle gelijkenis op. Diablo is vooral hack&slash gericht, terwijl bij BG een stuk meer praten en puzzles komen kijken naast het vechten, vooral in BG2. Ook trek je in Diablo (dacht ik) voornamelijk in je eentje op, terwijl bij BG je party zeer belangrijk is

Your lack of planning is not my emergency

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roel17
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08-10 15:00
Outspark.com

Fiesta is ook wel leuk spelletje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17:43

Zeror

Ik Henk 'm!

roel17 schreef op maandag 18 februari 2008 @ 19:26:
Outspark.com

Fiesta is ook wel leuk spelletje!
En waar is dat een remake van?? :S

Enniewee, ik heb ooit eens getracht te zoeken naar een nieuw jasje van het vroegere Eggerland/Adventures of Lolo. :p
Best een grappig spelletje als je van puzzelgames houd. Heb wel deze gevonden, maar daar was ik dus snel op uitgekeken.
Omdat ik samen met een vriend toen helemaal gek was van dat spel en wel een beetje handig waren met Multimedia Fusion (clickteam). Besloten we om die game editor zelf een eigen versie gebaseerd op het principe van Eggerland te bouwen. We hadden dan de levels al gemaakt dmv de Eggerland 2000 level editor al in elkaar gezet en moesten dus alleen nog de game engine + graphics ontwikkelen. Verder als een concept van de spelwereld en een werkend speelfiguurtje die ook blokken kon verschuiven zijn we niet gekomen :+
Maargoed. Het was erg leuk om er mee bezig te zijn :D

Edit: Het gaat hier dus om baldur's gate achtige spellen. :+

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier moet ik toch even op schieten hoor...
Seraphus-Y schreef op maandag 18 februari 2008 @ 13:03:

Dungeon Siege 1 & 2
Divine Divinity
Beyond Divinity
Titan Quest (+ expansion pack)
Sacred
The Bard's Tale
Revenant
Nox
Baldur's Gate

en dan ben ik vast nog wel een heleboel vergeten...
Nox heeft wel wat van Diablo weg qua gameplay, Sacred is gewoon een regelrechts kloon, en Revenant ken ik niet. De rest van die lijst lijkt in niets op Diablo volgens mij...

The Bards Tale is volgens mij zelf een remake: dat spel had ik al eens op m'n 286 of 386 en was zo'n poging-tot 3D adventure, een vroege variant op Eye of the Beholder en nóg lelijker. Aangezien je die vast en zeker niet bedoelt zul je het wel over een door mij gemiste remake hebben :)

Het feit dat iets een point en click adventure is maakt het geen Diablo-achtige. Maniac Mansion en Day of the Tentacle zijn bijvoorbeeld prima point-and click adventures maar geen Diablo achtigen, net als Baldur's Gate. Icewind dale is ook voornamelijk hack-n-slash maar die staat niet op je lijst helaas. Die had er het dichtst bij gekomen.
Neverwinter Nights heeft dan nog wel iets weg van Diablo maar met een verhaal, maar Diablo is een rondhuppel-en-neerknuppel spel terwijl de games die ik hier noem adventures zijn, waar het verhaal iets moet betekenen, iets toevoegt aan het spel en de verhaallijn invloed heeft op hoe je spel verloopt.

Als je Fallout leuk vond dan is trouwens Baldur's Gate wél een leuke reeks om je op je gemak doorheen te gamen... evenals The Witcher. Het zijn geen remakes maar wel spellen die binnen hetzelfde genre passen, misschien is dat met adventures ook wel beter ('t wordt zo snel saai anders heh :) )

Voor de turn-based strategy games von ik M.A.X. en M.A.X.2. absoluut geweldig, misschien is dat wat. Niet bepaald super nieuw (MAX wou op een 486 nog prima lopen :) )maar wel leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seraphus-Y
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 30-12-2024

Seraphus-Y

Scientific progress goes Boink

Schiet gaten in wat je wilt, sommige games liggen er dichterbij dan anderen.
Op zich snap ik wel dat men Baldur's Gate dan niet mee wilt nemen en over The Bard's Tale valt te discussieren, maar je kan moeilijk ontkennen dat Dungeon Siege en Titan Quest geen Diablo klonen zijn. Divinity spellen net zo... maar goed... wat je wil.

En dat ik Icewind Dale heb gemist, nou poeh... ik zei toch al dat het lijstje niet compleet was. ;)

Hier stond een lijstje met oude meuk... (toen was het nieuw en spannend).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinned123
Voor de duidelijkheid.
Ja ik heb Titan Quest gespeeld en hoewel het er erg op lijkt, is het het toch net niet.
Skill systeem is goed uitgewerkt, maar het speelt gewoon minder soepel weg dan diablo.

The Witcher ben ik momenteel mee bezig en hoewel geen kloon zit het wel in ongeveer hetzelfde genre als Fallout, The Witcher verraste me heel erg in postieve zin moet ik zeggen.

Ik heb Dungeon Siege overgins ook gespeeld, ook erg goed uitgewerkt.
Maar toch anders dan diablo.

Icewind Dale heb ik als ik eerlijk moet bekennen nooit echt een eerlijke kans gegeven, misschien moet ik dat toch maar weer eens doen.

Van alle klonen die worden aangeven vond ik Titan Quest nog het meest op diablo lijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:27
Pax Imperia: Een vluchtige blik op een fansite via google wekt bij mij de indruk dat je de volgende spellen eens zou kunnen proberen:

Imperium Galactica II
Galactic Civilizations II
Sins of a Solar Empire

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bangkirai
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13-10 22:27
Bardstale was altijd 2d eerst hoor, had weinig met 3d te maken.

Eye of the beholder is trouwens een alternate reality clone, kun je ook wel stellen.
Alternate reality: the city en later de dungeon waren 1 van de eerst 3d achtige rpgs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:28

FunkyTrip

Funky vidi vici!

DNS666 schreef op zondag 17 februari 2008 @ 23:01:
[...]
Homm3 :)
Ik heb nog een van de meest gedownloade usermaps gemaakt voor dit spel: Dragon King. Enkele tienduizenden downloads en raving reviews...mijn 15 minutes of fame :D

custom maps met storyline enzo waren echt een hype toen (1998 ofzo). Ik besteedde ook veel meer tijd aan de mapgraphics dan de makers zelf, dus zag het er erg cool uit!

[ Voor 18% gewijzigd door FunkyTrip op 19-02-2008 15:07 ]

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unaco
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 06-07 17:34
Weet iemand of ze die aanvullingen / extra versies van homm3 ooit allemaal hebben uigebracht? ( warlords of the wasteland, iets met Elements, The Clash of the dragons, en nog 2 geloof ik ).

Uiteraard zijn Shadows of Death en uhm... Armageddon's Blade de officiele expansions, maar die bedoel ik niet :).

Tevens als TBS vind ik Gorky17 wel tof.

*Edit

Warlords of the Wasteland
Conquest of the Underworld
Masters of the Elements
Clash of the Dragons
The World Tree
The Fiery Moon
Revolt of the Beastmasters
The Sword of Frost

Zo te zien zijn er iets meer dan ik dacht.. Helaas heb ik ze nog niet gevonden om te kunnen kopen, behalve dan vanuit de US voor $45 en dat gaat me toch een beetje te ver.. Dus, mocht iemand weten waar ik ze vandaan kan halen dan hoor ik het graag.

[ Voor 39% gewijzigd door unaco op 19-02-2008 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xardas
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11:26
Keen, die zou ik wel ff in een nieuw jasje willen zien :D

The story so far: In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beachead en Beachead II van de commodore 64,die zou ik wel eens in een nieuw jasje willen zien.

Echt toppie vond ik dat,was er maar iets wat er op lijkt.
Pagina: 1