[showcase] Sneeuw

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YouKnow
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Het heeft even geduurd, maar dan toch ben ik zo ver gekomen om een paar foto's te croppen en de kleur bij te stellen. Ze zijn geschoten met de aangevroren mist, net voor Kerst. Ik ben erg benieuwd wat jullie er van vinden. Ben kritisch, dat ben ik immers ook op anderen.

1.
Afbeeldingslocatie: http://www.yori.info/publish/DSC_2648.jpg

2.
Afbeeldingslocatie: http://www.yori.info/publish/DSC_2651.jpg

3.
Afbeeldingslocatie: http://www.yori.info/publish/DSC_2681.jpg

4.
Afbeeldingslocatie: http://www.yori.info/publish/DSC_2688.jpg

5.
Afbeeldingslocatie: http://www.yori.info/publish/DSC_2693.jpg

6.
Afbeeldingslocatie: http://www.yori.info/publish/DSC_2707.jpg

7.
Afbeeldingslocatie: http://www.yori.info/publish/DSC_2734.jpg

8.
Afbeeldingslocatie: http://www.yori.info/publish/DSC_2741.jpg

[ Voor 22% gewijzigd door YouKnow op 23-02-2008 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kemphaas
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14-09 09:31
Foto 2 heeft voor mij iets te veel ruimte bovenin die leeg is, iets te veel lucht dus. Foto 5 vind ik super, zeker die vogels rechtsboven, dat is zeer strak. Rest is gewoon netjes gedaan.

[ Voor 8% gewijzigd door kemphaas op 17-02-2008 22:00 ]

Werk hard als je tijd hebt, dan heb je tijd als je hard moet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BugBoy
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19-09 22:54
Ik vind de kleuren en het contrast dik in orde. Ook de scherpte zit wel goed. Het enige commentaar dat ik heb is dat ik het juist de kunst vind om alles in hetzelfde formaat te schieten.

The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3mph
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17-08-2024
foto 7 is erg mooi qua compositie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YouKnow
  • Niet online
Dank jullie voor het commentaar! Ik ben zelf het meest tevreden over foto 5, daarna 7, 6, 2 en 1. Het was echt een mooie bonus dat die vogels bij 5 voorbij kwamen vliegen!

De formaten heb ik aangepast omdat ik van plan ben een aantal van deze foto's als winterse kerstkaart te gaan gebruiken, en heb ze daarom in de huidige verhoudingen gemaakt. Foto 8 en 4 komen hiervoor trouwens niet in aanmerking denk ik... al twijfel ik nog wat over 4. Foto 5, 2 en 7 hebben hiervoor mijn voorkeur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beuzelarij
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Ik heb er eigenlijk niet veel aan toe te voegen, maar vind het gewoon mooie foto's. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-09 20:21

Deathchant

Don't intend. Do!

ik vind het prachtige foto's. Kleur, belichting is dik in orde. Wat ik wel zie, is dat de horizon vaker scheef lijkt te gaan, maar dit wordt goed verdoezeld door de vele contrasten. Klasse foto's!

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Foto 8 vind ik erg mooi. Jammer van die hoogspanningsmast in de verte.

Money for nothin' and your chicks for free

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beuzelarij
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Deathchant schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 08:43:
ik vind het prachtige foto's. Kleur, belichting is dik in orde. Wat ik wel zie, is dat de horizon vaker scheef lijkt te gaan, maar dit wordt goed verdoezeld door de vele contrasten. Klasse foto's!
Bij foto 4 lijkt de horizon inderdaad scheef te staan, maar dat is het gevolg van de schaduw, volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YouKnow
  • Niet online
Het lijkt inderdaad af en toe wat scheef te staan, maar bij foto 4 loopt de rand van het veld naar je toe aan de rechter kant, waardoor het scheef lijkt te worden. Bij foto 5 loopt er een weggetje van linksboven naar rechtsonder rechts van het huis, en loopt de berm rechts meer af, volgens mij staat die ook recht. Bij 6 en 7 durf ik het niet te zeggen eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grunnen
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-09 21:53
mooie foto's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meulugar
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21-09 16:59

Meulugar

Vanuit het zonnige zuiden![PT]

Foto 6,7,8 vind ik mooi. 6 is mijn favo omdat daar mooie diepte inzit met het hekwerk. 7 vind ik een goede voor op een kerst kaart. 8 is gewoon een mooie foto, waarom? dat kan ik niet zeggen maar toen ik er even vlug overheen scrolde, scrolde ik weer terug. Hij spreekt mij aan. op de eerste 4 foto's mis ik iets. ze zijn niet zo spannend, wat ook moeilijk is bij landschap foto's, en er zit veel leegte in. "er mist iets maar ik weet niet wat" kwam er gelijk in mijn hoofd op..

ja, * Meulugar is een doemaar freak :P

edit: Foto 1 uitgezonderd! die vind ik ook prachtige kleuren hebben en een mooie scherpte

[ Voor 8% gewijzigd door Meulugar op 22-02-2008 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:19

Onbekend

...

Een opmerking met betrekking tot de tekst rechtsonder:
Als je er een tekst in zet, zorg dat het dan goed leesbaar is. De tekst bij foto 1 is duidelijk leesbaar, bij foto 2 is het al wat minder leesbaar, en bij foto 3 is het al bijna niet meer te lezen.
Je kan bijvoorbeeld witte letters gebruiken met een zwarte rand waardoor de tekst leesbaar blijft. (Dit wordt ook gedaan bij ondertiteling op TV.)

Bij foto 1 is het onderwerp duidelijk zichtbaar, maar de vage takken op de achtergrond storen een beetje. Voor de rest is de foto prima.

Op foto 2 is teveel blauwe lucht zichtbaar. Aangezien je de foto's allemaal verschillende hoogtes hebben, is kan er bij foto 2 wel een stukje eraf.
Op foto 3 heb ik niets op aan te merken. Prachtige foto.

Op foto 4 is er geen duidelijk onderwerp. De bomen aan de rechterkant komen er niet goed uit omdat de lucht daar erg wit is. Helaas is hier niet zoveel tegen te doen.
Ook is op foto 5 geen duidelijk onderwerp. Het is een soort overzichtsfoto waarop "veel" te zien is.

Foto 6 en 7 zijn weer van prima kwaliteit. De foto's zijn ook scherp en hebben een goed contrast.

Foto 8 lijkt niet in de reeks te passen alhoewel je wel wat mist ziet in de verte. Eventuele sneeuw valt i.i.g. niet echt op.
Als je deze foto bij een andere serie foto's zou zetten zou je niet zeggen dat deze in de winter is gemaakt.

[ Voor 0% gewijzigd door Onbekend op 23-02-2008 12:06 . Reden: Typfout. ]

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YouKnow
  • Niet online
Dank jullie voor het commentaar. Hoe vaker ik ze zie, hoe beter ik foto 5 ga vinden. Er is daar toch juist wel een onderwerp te zien met de boerderij en vogels in vogelvlucht?

De foto's hebben allemaal een verschillende hoogte inderdaad, dat zou ik kunnen verbeteren. Ik heb nu een aantal foto's rechthoekig (1:3, 1:4), vierkant (1:1), en dan nog foto 4 en 8. Het zou inderdaad beter zijn om meer foto's hetzelfde formaat te geven, of in ieder geval te ordenen wat betreft formaat.

De tekst ga ik weer beter maken; ik heb ze beter gehad (ook vaker op een wat wisselende plek) maar door 'n fout ben ik toen alle bewerkingen kwijtgeraakt, en dit is wat sneller gegaan. Helaas idd nauwkeurigheid verloren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

Gezien de kwaliteit van de foto's vind ik dat deze best showcase mag heten hoor :) Bij deze dus.

Verder zijn 1, 5 en 7 mijn favorieten. Heb je overigens foto's met een wat hogere reso nog? Zou ze wel wat groter willen zien dan dit :)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YouKnow
  • Niet online
Ik heb de foto's even klikbaar gemaakt, met een max van 1024pixels. Als je ze nog groter wilt zien, hoor ik 't graag.

Waarom zijn die jouw favo's Remy?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YouKnow
  • Niet online
Even een subtiel kickje; er is een hogere resolutie beschikbaar, en ik vraag me af wat je juist goed vindt aan die foto's, of niet zo goed aan de anderen! :)
Pagina: 1