Toon posts:

[WinXP] i8042prt error

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik was laatst even aan het scrollen in mn logboeken van Windows en daar kwam ik de volgende melding tegen:

Bron: Service Control Manager
Type: Fout
ID: 7026

De volgende opstartstuurprogramma's zijn niet geladen:
i8042prt

Nu heb ik al een paar dagen zitten zoeken op verschillende fora (ook deze) en de meeste geven aan dat dit een issue is met muis/toetsenbord.
Probleem is alleen dat deze beide op de juiste manier zijn geinstalleerd.
Net als alle andere hardware in mn computer.

Nu las ik ergens anders (kan op het moment van schrijven even niet meer voor me halen waar) dat dit te maken zou hebben met een scan uit de bios opzoek naar apparaten op PS/2 poorten.

Misschien dat iemand hier weet waar dit vandaan komt of mogelijk een oplossing.
Voor mij is het iig helemaal nieuw.

Alvast dank!

Verwijderd

Topicstarter
Is er niemand bekend mee?

Verwijderd

Eventid.net -> http://www.eventid.net/display.asp?eventid=7026&source= -> http://www.eventid.net/di...Control%20Manager&phase=1

hehe hier hebbie wat, EventID is een site waar je alles kunt vinden over errors in logboeken.
Voer het ID nummer in en zoek. Je komt dan altijd wat tegen.

Groet,
Jack

• Roman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-02 10:22

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

i8042prt

HKLM\SYSTEM\CurrentControlSet\Services
Description

The i8042prt subkey stores data for the i8042prt driver. The i8042prt driver controls the keyboard and PS/2-compatible mouse for the Intel 8042 controller.

NOW INTERACTIVE! Joystick controls Fry's left ear.

Verwijderd

Topicstarter
Kijk daar heb ik iets aan :)
Ik heb van die site veel info gekregen en ga nu even kijken of dit werkt op mijn PC.
In de hoop dat ik de boel niet sloop :P

Jullie beide dank voor de reactie en ik laat wel weten hoe het is afgelopen.

Greetz,
Weatherlight

(PS: Mochten er andere mensen zijn met ideeën of ervaring met dit probleem, laat me dat dan even weten :))

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2008 12:38 ]

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21-02 15:34
Zag deze melding laatst toevallig op een Compaqje voorbij komen waar een Dell-tobo+muis aan hing. Er was een programmaatje geinstalleerd (zat al in de image) die er voor moest zorgen dat de speciale extra toetsen die op het bijbehorende Compaq toetsenbord zaten hun werk deden.

Na het verwijderen van die software (wellicht dat het aansluiten van het Compaq tobo ook gewerkt) verdween deze melding ook.
Pagina: 1