Sites onvindbaar na windows update

Pagina: 1
Acties:

• Kurgan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-03 17:33
Ik heb hier een heel vaag probleem waar iik maar geen greep op krijg. De symptomen: Firefox kan sommige sites opeens niet meer vinden, hij blijft hangen bij "looking up...". Uit ellende toch maar even IE opgestart, en die vindt dan ook de site niet. Het gekke is dat dit bij willekeurige sites gebeurt, op volstrekt onvoorspelbare momenten. Ik kan bv. op een site een review zitten lezen, doorklikken naar de volgende pagina en dan is de site opeens onvindbaar. Soms gaat het meer dan een uur goed, soms is om de paar minuten de verbinding even weg. De ene keer is na ca. 1 minuut de site dan weer te vinden, de andere keer moet ik FF opnieuw opstarten. :?

Mijn laptop kan als dit gebeurt de site nog wel gewoon vinden, dus de hardware buiten mijn PC en de verbinding zijn in orde. Ik heb op een andere HD een schone windows installatie geplaatst en daar treedt het probleem niet bij op, de hardware in de PC is dus ook in orde. Toen heb ik windows update laten draaien, en prompt komt het probleem terug. Het is dus duidelijk een softwarematig probleem, maar wat is het? Ik heb al geprobeerd om de laatste updates ongedaan te maken, maar het probleem blijft. Alle andere trucs zijn ook al geprobeerd: alle settings terug naar default, BIOS update, firmware van de router updaten, enz. enz.

Heeft iemand anders dit probleem ook? En waar zou het aan kunnen liggen? Ik gebruik een Asus P5B-E plus mobo met daarop een Marvell Yukon 88E8056 chip, en ik draai WinXP MCE.

[ Voor 5% gewijzigd door Kurgan op 17-02-2008 21:28 ]

Foto's Take only pictures, leave only footprints, kill only time

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:16

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

kijk eerst eens of je uberhaupt wel een IP adres krijgt van je router.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• Kurgan
Ja, ik krijg een IP adres en ik kan de site nog wel pingen. Alle andere netwerkfuncties doen het ook nog gewoon, het is net alsof de verbinding met de DNS server wegvalt maar waarom dan alleen deze PC? En waarom alleen bij bepaalde sites? Als ik meerdere tabs open heb dan is de verbinding in sommige tabs weg en in andere OK. 8)7 Een voorbeeld: ik heb nu 4 tabs open: T.net; GOT; Asus main site en Asus support. Afwisselend zijn T.net en GOT onvindbaar, Asus support is al een tijdje niet meer bereikbaar.

[ Voor 90% gewijzigd door Kurgan op 17-02-2008 21:17 ]

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:16

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

ok, dus IP technisch werkt het. Dan zou je verder moeten zoeken in firewall, browser enz.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• Kurgan
Helaas, dat heb ik ook al geprobeerd. FF opnieuw installeren, alle firewalls zijn uitgeschakeld, het maakt allemaal niets uit. Die windows update heeft iets veranderd maar ik kom er maar niet achter wat. |:(

Verwijderd

Hmm, enig idee bij welke update dit begon?
Je DNS zal het niet zijn, je cache zorgt dat dat niet dan wel dan niet werkt, als hij een adres eenmaal kent, weet hij het IP voorlopig ook te vinden. Maar je zou natuurlijk kunnen spelen met nslookup.

Kun je wel constant naar een internet adres pingen?
En als je (een aantal) telnet http request(s) doet?
Zie ms howto:
code:
1
2
telnet www.google.com 80
GET /

(das overigens een Bad Request :-p)

Hoe is je netwerk trouwens? Gewoon DSL-gateway met kabel? Of iets exotischer..

• Kurgan
Constant pingen heb ik nog niet geprobeerd, net wel even via telnet www.asus.nl geprobeerd toen dat via FF niet bereikbaar was en dat lukte ook niet. Mijn netwerk is redelijk simpel: een Zyxel modem met daarachter een Linksys WRT300N gebruikt als switch. Aan de Linksys zitten 3 computers: 2 desktops met kabel en een laptop via wireless.

Verwijderd

Kwam een report tegen van zo'n probleem door een statisch adres wat de router niet aanstond (in tegenstelling tot een ander statisch adres). Kun je proberen een ander beschikbaar IP te pakken?

Overigens kwam die persoon qua info verder door simultaan te pingen naar zijn router's beide adressen en naar het internet, daar viel het _in_ de router weg.
bron

Telnet lukte niet, tja, uberhaubt geen foutmelding?

• Kurgan
Okee, het probleem *lijkt* opgelost te zijn. Een vriend van me met de juiste spullen heeft de signaalsterkte gemeten en die blijkt erg te wisselen, daarom zijn we de hele kabel maar eens gaan nakijken. De netwerkkabel van mijn PC naar de router loopt langs de muur onder de vloerbedekking door, en die vloerbedekking is vastgezet op latjes met van die kleine gemene spijkertjes. De kabel is gaan schuiven en een van die spijkertjes heeft de kabel licht beschadigd, blijkbaar net voldoende om wat signaalverlies te veroorzaken. Er ligt nu een nieuwe kabel, ver van alle spijkertjes, en het probleem heeft zich tot dusver niet meer voorgedaan. Ik heb goede hoop dat het nu is opgelost, maar ik geloof het pas als het probleem een week weg is. Alvast bedankt aan iedereen die heeft gereageerd! _/-\o_

Pagina: 1