Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[ASP] iDEAL op asp (niet .NET!)

Pagina: 1
Acties:

• palloquin
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 29-01-2021
Ik ben aan het proberen om een iDEAL integratie te doen. De site waarin we dit moeten inbouwen is geheel gebouwd in ASP, en helaas heb ik heel weinig (=geen) ervaring in ASP.NET

De bank (in dit geval ING) heeft documentatie en voorbeelden voor JAVA, PHP & ASP.NET, heel fijn, niet voor ASP.

Heeft er iemand ervaring met deze combinatie?
Is er ooit ASP documentatie / voorbeeld code geweest die door dat er een .NET versie kwam offline is gehaald?
Heeft iemand misschien zelf deze hele elende in elkaar gesleuteld?

Dank!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Volgens mij stuur je bij iDeal (zou het effe moeten nakijken, is al even geleden) met wat hidden fields gewoon wat waardes naar iDeal en posten zij een resultaat naar een door jou opgegeven url. Het concept moet prima af te leiden zijn uit 1 van de 3 talen die je hebt ontvangen en om te schrijven naar Classic ASP.

Again, iDeal is al effe geleden; maar het was bij mijn weten geen rocket science. Volgens mij voorzag onze partij ons zelfs indertijd met een hele waslijst aan (al dan niet) optionele parameters voor wat finetuning etc.

[ Voor 14% gewijzigd door RobIII op 17-02-2008 20:57 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• palloquin
Daar heb je grotendeels gelijk in...

maar je hebt 2 varianten van iDEAL, basic & advanced, de laatste geeft je veel meer mogelijkheden.

Voor de advanced versie is de 'basis' is het doen van HTTPS (XML) requests, daarop komt dan een XML response als antwoord.
Maar hHervoor moetje ondere andere werken met gesigneerde sleutels... De bron voor die sleutels zijn op de server geinstalleerde certificaten, hoe ik daar met ASP 'bij kom' is mij nog een raadsel...

en zo zijn er nog een paar zaken die het ombouwen naar ASP toch wel ingewikkeld maken. Ik zat stiekem te hopen dat er ergens een iDEAL ASP SDK (origineel, of van een mede programmeur) in om loop zou zijn..

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
palloquin schreef op zondag 17 februari 2008 @ 21:08:
en zo zijn er nog een paar zaken die het ombouwen naar ASP toch wel ingewikkeld maken. Ik zat stiekem te hopen dat er ergens een iDEAL ASP SDK (origineel, of van een mede programmeur) in om loop zou zijn..
As said, het is al even geleden, maar zover ik me kan herinneren hadden wij toen ook de 'advanced' en omdat ik veelal in ASP werk/heb gewerkt moet ik (denk ik) nog wel ergens wat hebben liggen. Ik kan wel eens voor je zoeken, maar don't get your hope up. Het zo zomaar alleen nog maar bij mijn oude werkgever liggen en niet meer in mijn meuk-mapjes :P

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• CrashOne
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Volgens mij is er nooit een ASP SDK geweest, heb met de eerste versie van de handleiding gewerkt waarin ook niks over ASP wordt vermeld.

De basic versie van iDeal is echter erg makkelijk te implementeren in ASP.

Huur mij in als freelance SEO consultant!

• palloquin
Nou, als je iets vind... heel graag!

Dank!

• palloquin
@ CrashOne
Dat snap ik ja, maar de wens is een advanced integratie... maar ik ga ook nog eens goed kijken waarom eigenlijk :)

• palloquin
Nog even gekeken naar de BASIC variant, en ik weet nu weer wat daar op tegen is...

De enig betrouwbare vorm van betalingscontrolle is via het iDEAL dashboard, er is GEEN betrouwbare automatische terug melding.

De klant wordt wel teruggestuurd naar de 'betaling OK' pagina, maar dat kan een slimme gebruiker faken.
je kan een email of XML notificatie krijgen, maar zonder authenticatie op basis van certificaten etc, dus ook dit is niet veilig..

Dus bij de basic variant moet de webshophouder altijd nog naar de iDEAL site om de betalingen te controleren...

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-11 14:21

LauPro

Prof Mierenneuke®

Je hebt verschillende versies maar ASP 3.0 is zo obsolete als het maar kan. Het beste kan je de kassavorm gebruiken die gebruikt eigenlijk alleen redirects.

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

• Nutcaze
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 06-11 19:57
Palloquin ben je hier inmiddels al verder mee? Het enige probleem waar ik mee kamp nu is nog dat ik niet weet hoe ik die tokenCode genereer. Misschien dat er nog andere obstakels zijn waar ik tegenaan ga lopen.....

Not all chemicals are bad. Without hydrogen or oxygen, for example, there would be no way to make water, a vital ingredient in beer.

Pagina: 1