ATI 1600Pro werkt niet in Asus P5GC-MX/1333

Pagina: 1
Acties:

• Steephh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-03 00:53
Een raar probleempje heb ik hier. Ik heb hier een pc met een Asus P5GC-MX/1333 videokaart erin. Wanneer ik deze wil aansluiten wil hij geen output geven op de videokaart. De videokaart werkt in een andere pc perfect. In deze pc helaas niet maar waar het aan zou liggen zou ik echt niet weten. De voeding kan 400Watt en 20A op de 12V lijn geven, dus daar zal het probleem niet liggen dacht ik zo. Iemand bekend met hetzelfde of eenzelfde probleem op dit bordje?

Onboard werkt wel gewoon als ik dit in de bios instel, ook al zit de 16x kaart erin. Dit zal hopelijk wel uitsluiten dat het aan de voeding ligt. Verder probeer ik nu door de bios op 'Intergrated VGA' te zetten te kijken of ik de videokaart dan in Windows niet toch werkende krijg.

Overigens, in CPU-z en Everest is nergens een spoor terug te vinden van een PCIE interface.. nogal raar lijkt me..

Hij start overigens wel gewoon helemaal op.. Dus hardware matig lijkt er ook niets mis te zijn..

Ok, nu een nVidia 6600GT erin gezet.. Die werkt wel gewoon perfect. Maar die 1600Pro moet er ook in werken.. Toch?

Betabios werkt ook al niet.. :'(

Ik ben nu bezig om de FSB te underclocken, misschien dat dat scheelt. :)

Net de voeding per definitie uitgesloten. Heb er een zware Coolermaster (480watt) aangehangen zonder HD's e.d. :)

Het kan toch gewoon niet dat een kaart 'zomaar' niet werkt op een mobo?

--

Nu nog even afwachten wat Asus ervan zegt. Heb een mailtje naar hen gestuurd. :)

[ Voor 54% gewijzigd door Steephh op 18-02-2008 01:21 ]

_@/'

• Steephh
Heb net een 2900GT erin getest. Werkte ook perfect. Met de 1600Pro erin boot hij dus wel normaal, maar gewoon zonder beeld. De 1600pro doet het op een andere pc gewoon perfect.

[ Voor 21% gewijzigd door Steephh op 18-02-2008 17:55 ]

_@/'

• Steephh
Probleem is opgelost.. Het lag aan de monitor, want met een andere deed hij het wel. Best raar overigens want de monitor deed het weer wel op een andere videokaart.

[ Voor 32% gewijzigd door Steephh op 20-02-2008 20:17 ]

_@/'