Toon posts:

Need some help here ;/

Pagina: 1
Acties:
  • 188 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Heej,

Ik ben vandaag naar de winkel (Mycom) gerend en heb daar het volgende gehaald:

Kast (250Wat Mycom ding..)
Asus p3v4x moederplankie
Cpu Celly 600
Dimmie 128mb ram (133MHz)
Hd (Maxtor 20,4 gig)
Geforce 2 MX

Nou heb ik alles aangesloten enzo en ik doe de powercable erin, knop om en tadaa... hij gaat niet aan.

Iemand suggesties waar ik het moet zoeken want ik word helemaal gek :)

bvd

Verwijderd

Zit de stekker er in? :P

Ga er wel lampjes branden ofzo? Staat er wel spanning op je WCD?

Iets meer details plz. ;)

Verwijderd

Topicstarter
Jaaa de stekker zit erin :)
En nee er gaan geen lampjes branden.. :/

Ik kan rammen op me aan/uit-knop wat ik wil, maar er gebeurt nix.

(En ja, ik heb ook de knop achterop aangedaan duh ;))

Laaa laa laa :)
O mijn god ik word gek :(

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 10:48

tazzman

a real boardmonkey

1. Gaat die fan van de Powersupply wel aan? Zo niet... dan hebben we of geen power (dooie powersup?) of kortsluiting (cpu cooler misschien naar de knudde? heb ik ook wel es gehad).

2. Fan van de powersup doet het wel.. we hebben prik op de handel, alleen er loopt iets niet. Zit de CPU wel goed in de socket? Heb ik ook es meegemaakt.. Meteen ff de DIMM nalopen, zit ie ook goed vast? Daarna gewoon al je HDD/FDD kabels los trekken - kan het daar ook niet aan liggen. VGA kaart, zit deze wel goed in zijn slot (dus niet scheef!).. ff d'r uit en d'r in steken. Nog niets? Alle kaarten behalve die VGA kaart d'r uit rukken.... (onwaarschijnlijk maar misschien een conflict?)...

Als we dan nog niets hebben dan hebben we.. een probleempje .. zou ik ff langs mycom weer fiesten, ff 1 en ander omruilen. Of hun d'r na laten kijken - niet dat zij alles hoeven te weten maar hun kunnen gewoon nieuwe onderdelen proberen.

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Verwijderd

Topicstarter
Oja

Die celly is slot 370 en zit met een conversiebracket in me slotje1

Verwijderd

Topicstarter
Er gaat helemaal geen fan of iets dergelijks draaien.
De power cable enzo is goed want als ik hem in de computer ernaast doe gaat die aan. (Maakt trouwens een boel herrie :P)

De cpu kan maar op 1 manier in me conversiebracket dus dat is ok.. hij zit goed in het slot

De dimm zit ook wel ok.. dus ik weet het echt niet meer :(

Verwijderd

De fan van de voeding gaat pas draaien als er stroom afname is. Als je mobo en/of harde schijf aangesloten is en er gebeurd niets dan is de voeding niet in orde.

Verwijderd

heb je het knopje achter op je voeding overgehaalt????

Verwijderd

Topicstarter
Ik zat even te denken

die Celly2 600 op dat Moederboardje..

multiplier is 9 maar in het boekje van me moederbordje staat zo'n mooi lijstje van multipliers en bussnelheiden maar 9x staat er niet bij. (Max 7)

Zou dat het zijn? :(

• johnwoo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 27-08 14:43

johnwoo

3S-GTE

Je hebt je power supply toch wel op 230V staan he!? Anders vindt je mamaplank dat niet leuk... ;)
Waarschijnlijk is je voeding kaduuk. Je hebt toch wel de ATX power connector in je mobo zitten he? :P

4200Wp ZO + 840Wp ZW + 1680Wp NW | 14xIQ7+ + 1xDS3-L | MTVenusE | HWP1

Verwijderd

hehe ik denk dat ik ut weet,

De powerknop van je kast moet natuurlijk verbonden worden met je moederbord....de zogeheten "ATX POWER SWITCH CONNECTOR" die op je moederbord geprikt mot worduh!
zonder dat kabeltje krijg je je pc NEVER aan :P

dussuh kijk even of dat kabeltje erin gepropt zit (in je MB zitten als ut goed is 2 uitstekende connector's die zich onder de groep van andere system panel connectors bevinden (meestal onder de isa slot.)
suc6

Verwijderd

Op je laatste vraag Arbz: Nee, zover kom je niet eens. Als de voeding goed is moet er toch echt iets aanslaan al is het maar je HD.

• me1299
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 02:47

me1299

$ondertitel

Slimbo :P

Het maakt eigenlijk niet uit wat je bewuste geest doet, omdat je onderbewuste automatisch precies dat doet wat het moet doen

Verwijderd

Virri : Damn wou ik net zeggen. :P

Verwijderd

heheh thx :)

Xaran: ik was lekker sneller :P :P :)

Verwijderd

Topicstarter
Ok mensen..

hij werkt :)
nee ik ga niet vertellen wat er niet goed was want dan word ik door heel computerend nederland uitgelachen ;)))

(ok ok.. het was dat kleine kutkabeltje van me aan/uit knop :P)

Verwijderd

YEAHHHHAAAAAAAA ik zei toch :)))))))))))
1 post was genoeg :P

hehe

Verwijderd

Arbz : Names heel computernerd Nederland. DOM DOM DOM :P ;)

• boekenbon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 30-08-2023
Arbz, weet nog goed toen ik m'n eerste ATX moederbordja aansloot: vergat ook 'het' kabeltje. Heb toen lang zitten pluizen. Kan gebeuren :)!

• aatos
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 00:20
hmm dus AT heeft nog wel een voordeel: de powerknop hangt zo in de weg dat je em niet vergeet ;)

Verwijderd

Aaaah, heerlijk als ie het dan toch uiteindelijk doet !!!
wordt er emotioneel van, ik ken die gevoelens, :'(

• Aaargh!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-08 18:16

Aaargh!

Bow for me for I am prutser

Had ik laatst ook, had scheel gekeken in het boekje van het mobo en 'm 90o gedraait op het mobo gedrukt (zo'n dubbele rij met pinnetjes) hij moest er dus anders op dan mij logisch leek :)

Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.

• Daylights
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-06 23:05

Daylights

Look @ the big brain on Brett!

Ik was laatst ook op een mooie zaterdagmiddag met een nieuw systeem bezig. Pappie was al een keer boven wezen kijken hoe alles vorderde en raakte daardoor kennelijk zo geïnspireerd, dat hij maar even het lampje op de overloop ging repareren, wat al een paar maanden moest gebeuren (er waren inmiddels al 6 verschillende lampen doorgebrand in een week).
Ik was inmiddels zo ver dat ik alles aangesloten/ingebouwd... en de tijd was aangebroken voor die eerste spannende start. *klik*... *klik*.... niets! :(

Nah, ik zal jullie besparen wat ik allemaal 4 uur lang heb veranderd/geprobeerd voordat ik er achter kwam dat pappie-lief de stop uit de stoppenkast gehaald had van de overloop. :o En laat nou net op diezelfde groep ook mijn stekkerdoosje zitten voor m'n pjoeter... ;)

Daar denk je dus echt niet aan op zo'n moment. Maar hij draait (nog steeds) als een trein!

Verwijderd

Daglicht : die is goed :)
Pagina: 1