Toon posts:

intel e2160 83% OC

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
heyhey

ik heb mijn intel pentium e2160 met behulp van een asus p5k se, kingston ddr2 667 cl5 2gb valueram( dat zijn werk momenteel doet op 367mhz(*2) en met timings van 3-3-4-9) en een zalman cnps9700 met arctic zilver pasta weten over te clocken naar 3.3 ghz!!.

hier al een paar plaatjes van mijn huidige OC

Afbeeldingslocatie: http://i24.photobucket.com/albums/c17/gbaspke/timingsgeheugenoverclock.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i24.photobucket.com/albums/c17/gbaspke/superpiscoreat33ghzen3-3-4-9.jpg

maar betreffende enige verdere aanstalte om de 3.6 ghz te bereiken heb ik een een vraagje.
er is een groot verschil tussen de temperaturen die coretemp en de andere programma's(= de bios, everst ultimate en TAT (=intel thermal analasys tool) uitlezen. het zit namelijk zo dat in idle geeft coretemp rond de 45°C aan terwijl de rest rond de 35°C zit en onder load zit coretemp aan 70°C!! terwijl de rest op een respectabele 55-60°C zit!

dus bij deze vraag ik aan iemand hier welke temps van welke progs nu de juiste zijn.

Verwijderd

Coretemp, of anders de heatsink zelf aanvoelen. Beter kan het niet B)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 17 februari 2008 @ 19:12:
Coretemp, of anders de heatsink zelf aanvoelen. Beter kan het niet B)
ik heb eens gevoeld aan de basis van mijn zalman ( aan de heatpipes) en ik kan deze makkelijk aanraken en het zou toch al pijn moeten doen over de 60°C niet???

• poepkop
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-04-2021
netjes, ik kom niet primestabiel verder dan de 2,8 ghz op mn e2160 met standaard voltage. _/-\o_ Kleine jaloezie van mijn kant dus... Maargoed, misschien dat die Zalman het verschil maakt?

[ Voor 16% gewijzigd door poepkop op 17-02-2008 19:17 ]

Athlon X8 3,6ghz 15000+ | 4 x 4GB PC 21000 | 2 x 4TB... < das pas patsen :-)

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 17 februari 2008 @ 19:14:
[...]

ik heb eens gevoeld aan de basis van mijn zalman ( aan de heatpipes) en ik kan deze makkelijk aanraken en het zou toch al pijn moeten doen over de 60°C niet???
Ja, maar het beste blijft de heatsink zelf, aangezien heatpipes de warmte naar de andere kant hengelen.

En die vraag over het verschil van programma X met Y in temperatuur is al honderden keren in de search te vinden. pleeg daarom ook eerst wat vooronderzoek. Leuke OC dat wel, maar een vraag die al zo vaak gesteld is wordt een beetje irritant ;)

Verwijderd

Topicstarter
poepkop schreef op zondag 17 februari 2008 @ 19:17:
netjes, ik kom niet primestabiel verder dan de 2,8 ghz op mn e2160 met standaard voltage. _/-\o_ Kleine jaloezie van mijn kant dus... Maargoed, misschien dat die Zalman het verschil maakt?
kan zijn, op stock voltage kreeg ik hem ook niet verder dan 2.8ghz, maar deze draait nu op 1.4125V.
en voor de 3.5ghz heb ik hem op 1.4425V moeten zetten maar dat durfde ik niet lang genoeg aanhouden vanwege dit temp probleem.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 17 februari 2008 @ 19:18:
[...]

Ja, maar het beste blijft de heatsink zelf, aangezien heatpipes de warmte naar de andere kant hengelen.

En die vraag over het verschil van programma X met Y in temperatuur is al honderden keren in de search te vinden. pleeg daarom ook eerst wat vooronderzoek. Leuke OC dat wel, maar een vraag die al zo vaak gesteld is wordt een beetje irritant ;)
jah, mijn excuses maar je wil vaak zo snel mogelijk een antwoord en dan vergeet je die dingen he. maar ik zal nu eens gaan kijken!! bedankt

Verwijderd

Je cpu loopt niet echt stabiel volges mij :P
Ik haal met m'n E2160 op 3.6Ghz 17.485 seconden op 3.8 zit ik in de 16sec en je kan mij niet gaan vertellen dat vista voor 2seconden vertraging zorgt :X

Tijdle geleden waren er veel discussies maar er werd toen wel duidelijk dat coretemp het beste is voor die cpu's ;)

• bvk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:03

bvk

Het gaat nooit snel genoeg!

Verwijderd schreef op zondag 17 februari 2008 @ 20:27:
Je cpu loopt niet echt stabiel volges mij :P
Ik haal met m'n E2160 op 3.6Ghz 17.485 seconden op 3.8 zit ik in de 16sec en je kan mij niet gaan vertellen dat vista voor 2seconden vertraging zorgt :X

Tijdle geleden waren er veel discussies maar er werd toen wel duidelijk dat coretemp het beste is voor die cpu's ;)
Wat is er mis met zijn SuperPi score als je naar zijn kloksnelheid kijkt vergeleken met jou? Ik denkt dat als TS naar de 3.6 Ghz doorklokt hij ook op de 17 sec. komt.

Specs

Verwijderd

Oeps verkeerd gelezen :$
Op één of andere manier zag/las ik ergens 3.8GHz
Krijg je als je hele dag achter pc zit :P iets met vierkante ogen 7(8)7
Pagina: 1