Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Java compileren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedeavond,

Ik heb een vraag mbt Java compileren. Ik ben sinds vandaag begonnen met Java en dus weinig kennis. Ik heb een script gedownload en wil deze compileren zodat het uitvoerbaar wordt. In het script heb ik diverse imports. Maar deze staan niet op mijn computer en dus krijg ik fouten bij het compileren, hoe kan ik dit oplossen? Ik krijg tevens ook deze fout:
code:
1
2
3
4
5
start.java:219: cannot find symbol
symbol  : class TextBox
aN = new TextBox(aW[4], aW[5], 99, 0);
               ^

Wie kan mij helpen?

Mvg. Bart

Verwijderd

Over het algemeen is dit een kwestie van de CLASSPATH environment variabele zo instellen dat de locatie waar de Java classes staan wél gevonden wordt. Een .jar bestand kan ook deel uitmaken van je CLASSPATH. De meeste 3rd party libraries worden verspreid als .jar bestand, dus waarschijnlijk mis je die, of staat hij niet in je classpath.

Verwijderd

Topicstarter
Hetgeen wat ik gekregen heb is een .jar file en deze heb ik uitgepakt heb ik de betreffende .class file gedecompiled en aangepast naar mij wensen. En nu wil ik van de .java file een .class file maken en dat alles weer in een .jar file (dat is me overigens al gelukt).

Maar die classes waar kan ik die downloaden?

Dit zijn alle imports
code:
1
2
3
4
5
6
7
import java.io.*;
import java.util.*;
import javax.microedition.lcdui.*;
import javax.microedition.media.Manager;
import javax.microedition.media.Player;
import javax.microedition.midlet.MIDlet;
import javax.microedition.midlet.MIDletStateChangeException;

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Je hebt J2ME nodig.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Verwijderd

Topicstarter
Wat is dat en waar kan ik dat downloaden? Sorry maar ik ben een leek op het Java gebied.
Ik heb tevens wel JDK versie 6 update 4.

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

java.sun.com, Java Micro Edition. (Staat ook niet letterlijk in je source ofzo.)

edit:
Ik dacht dat JME bij Java 2 was blijven steken maar dat iljkt niet het geval te zijn.

[ Voor 90% gewijzigd door CyBeR op 17-02-2008 18:53 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Verwijderd

Topicstarter
Welke moet ik downloaden? Er staan er diverse maar ik weet niet welke, kan jij mij op weg helpen?

Verwijderd

WTK22

na het instaleren ga je naar de map \WTK22\lib en kopieer je alle jar bestanden daaruit. Voeg deze toe aan je classpath, Als je ecplise of een andere fatsoenlijke ontwikkelplatform kan je meestal bij project opties aanvinken uit welke map externe jars gehaald moeten worden. Werkt ook:)

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 17 februari 2008 @ 19:29:
Welke moet ik downloaden? Er staan er diverse maar ik weet niet welke, kan jij mij op weg helpen?
Je bent nu een app aan het maken voor je mobiele telefoon. Ik zou eerst eens beginnen met een simpel iets voor de normale pc en niet voor een mobiel.

En koop een boek ofzo ;)

Verwijderd

En als je echt diehard bent:P gebruik deze libary's dan eens voor het maken van mobiele applicaties

http://wurfl.sourceforge.net/java/index.php

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb JCreator. Daar probeer ik alle .jar bestanden uit de map \WTK2.5.2\lib toe te voegen bij JDK Profiles maar het werkt dan nog steeds niet.

• geforce5_guy
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 17 februari 2008 @ 20:03:
Ik heb JCreator. Daar probeer ik alle .jar bestanden uit de map \WTK2.5.2\lib toe te voegen bij JDK Profiles maar het werkt dan nog steeds niet.
Heb je een boek ofzo ? Dit zijn vragen die je niet zou stellen als je een boek zou hebben namelijk.

Lees het boek door, lees handleidingen op internet etc.

Dan leer je veel meer dan hier elkekeer dingen te vragen.

Verwijderd

Topicstarter
Nee ik heb geen boek. Ik ben sinds het weekend me met Java gaan bezig houden maar het wil nog niet echt lukken. Ik heb er dus ook nog weinig verstand van. Maar kunnen jullie mij helpen met compilen? Want dat wil niet lukken. Ik heb Wireless Toolkit gedownload van Java versie 2.5.2. Ik heb JCreator als Compiler.

• xos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-09 12:41

xos

JCreator is geen compiler maar een IDE. Op deze manier zal het je nooit gaan lukken en val je van het ene probleem in het andere. En na een tijdje is de lol er vanaf en is java "kut". Leen een boek bij de bibliotheek en ga daarmee aan de slag. Zomaar out of the blue een applicatie schrijven zoals jij nu doet leidt nergens toe.

• geforce5_guy
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 17 februari 2008 @ 20:09:
Nee ik heb geen boek. Ik ben sinds het weekend me met Java gaan bezig houden maar het wil nog niet echt lukken. Ik heb er dus ook nog weinig verstand van. Maar kunnen jullie mij helpen met compilen? Want dat wil niet lukken. Ik heb Wireless Toolkit gedownload van Java versie 2.5.2. Ik heb JCreator als Compiler.
Ken je een programmeer taal? Nee ? dan zal je dit ook niet lukken om zomaar even te leren. Je zult dan blijven vragen.

En nee we kunnen niet "even" helpen.

Zoals al eerder gezegt is:

Leen een boek over java ( niet j2me ) en ga die op je gemak doornemen. Dan kom je er vanzelf wel :)

Verwijderd

Topicstarter
In tegendeel ik kan PHP-en en VB-en daarnaas ben in ook met C++ bezig.

• Ontspannen
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 11-10 10:33
Verwijderd schreef op zondag 17 februari 2008 @ 20:40:
In tegendeel ik kan PHP-en en VB-en daarnaas ben in ook met C++ bezig.
Hier kan je genoeg vinden:
http://java.sun.com/docs/books/tutorial/

Misschien eventueel netbeans gebruiken, netbeans.org

O-)

Terzijde: java is ook %^& vanwege het feit dat sommige besturingselementen zo (&&*( te gebruiken zijn.

*O* 7(8)7 *O*
Pagina: 1