Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Java]JDBC driver installeren

Pagina: 1
Acties:

• Jochemmol
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 07-05-2014
ik benbegonnen met java en heb daarvoor netbeans gedownload.

Ik kan nu aardig daarmee overweg. Ik wil nu een verbinding maken met MySQL.

Ik heb hiervoor de jdbc driver geinstalleerd van Mysql.com. Ik moet hem nu installeren. Ik heb zitten zoeken op mysql.com en op op google en goT.

Ik kom er niet uit. Ik ben heel erg begrenst op het gebied windows en system vars enz. Ik lees overal dat ik het bestand moet zetten in de CLASSPATH maar ik heb geen idee wat dat is? Is CLASSPATH de map system 32?

Ik heb bij deze computer-> eigenschappen --> geavanceerd-> omgevings variabelen gekeken maar ik weet niet wat voor naam en waarde ik de variabele moet geven

Ik heb geprobeerd het bestand te plaatsen in de map C:\Program Files\Java\jre1.6.0_04\lib\ext

Maar dat lukte ook niet. Wat is nog de juiste manier om JDBC te installeren.

Het is misschien een basic vraag. maar kan iemand mij een zetje de juiste kant op geven. _/-\o_

Jochemmol

• Tux
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-11 19:44

Tux

Met CLASSPATH bedoelen ze dat je een verwijzing naar de jdbc driver moet toevoegen aan je classpath (een variabele in windows die je kan aanpassen en bekijken met set in cmd.exe:

http://java.sun.com/j2se/...docs/win32/classpath.html

[ Voor 20% gewijzigd door Tux op 17-02-2008 19:19 ]

The NS has launched a new space transportation service, using German trains which were upgraded into spaceships.

• Kwistnix
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-11 09:31
Het is niet handig om een JDBC driver op het system classpath te zetten of in lib/ext van de JRE.