Toon posts:

Upgraden of nieuw systeem aanschaffen?

Pagina: 1
Acties:
  • 198 views

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal, ik zou het top vinden als ik advies zou kunnen krijgen over het volgende. Ik heb een pc (4 jaar oud) die ik wil upgraden, het hoeft niet 'state of the art' te zijn, maar ook niet rubbish. Wat ik momenteel heb is;

Kast: PowerMate i-Select XL4 (Convertible)

Voeding: fsp250-60pna (PF), 250W power output, DC Output:3.3V 5Vab, fuse raiting: 6.3A, 250v-

Mobo: ASRock P4I65G, socket 478, FSB 800/533 MHz (6 maanden geleden vervangen)

Processor is een P4 3ghz

Videokaart is 256 mb, maar een Geforce fx van voor Christus, dus die moet sowieso verandert worden.

Geluidskaart is okay.

Geheugen bestaat uit 2x256 mb

-----

Ik ga ervan uit dat ik een nieuw mobo aan moet schaffen (dit wil ik ook doen omdat mijn CPU fan continu 4000rpm draait - en ik heb er echt veel aan gedaan om dit te stoppen), hierbij komt kijken een nieuwe videokaart en minimaal 1 gig aan RAM (zal xp pro draaien). Maar moet ik dan ook mijn voeding vervangen? Ik denk dat mijn kast groot genoeg is voor een upgrade. Ook heb ik nu een dvd speler en een cd-writer, deze wil ik vervangen door 1 dvd-writer. Mijn HDD is 120 gig, wat meer dan genoeg is voor mij.

Ik heb een budget van 200-250 euro in gedachten voor de upgrade - mocht ik dus hiervoor gaan, dit dus voor een mobo, videokaart en min. 1 gig aan RAM.

Alvast bedankt !!!!

• R.E.
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:44
Een nieuw mobo is dus ook een nieuwe proc. socket 478 mobo's zijn nu zo goed als niet meer te krijgen. Tenzij je een celeron wil, kom je er gewoon niet met je budget, naar mijn mening. Want:
nieuw mobo: 75,-
Geheugen: 50,-
Nieuwe videokaart 100,-

Dan hou je dus nog 25,- voor je proc....

En daar komt nog bij dat je voeding dit alles ook niet gaat trekken waarschijnlijk. Dus nog eens minimaal 50,- voor een nieuwe voeding erbij.....

[ Voor 20% gewijzigd door R.E. op 17-02-2008 18:13 ]

Vette shit!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Dat kun je heel goed zelf uitzoeken aan de hand van de de CSL FAQ, zie specifiek het daarvoor bedoelde stuk Ik wil mijn PC upgraden :) .

[ Voor 14% gewijzigd door gambieter op 17-02-2008 18:17 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

R.E. schreef op zondag 17 februari 2008 @ 18:10:
Een nieuw mobo is dus ook een nieuwe proc. socket 478 mobo's zijn nu zo goed als niet meer te krijgen. Tenzij je een celeron wil, kom je er gewoon niet met je budget, naar mijn mening. Want:
nieuw mobo: 75,-
Geheugen: 50,-
Nieuwe videokaart 100,-

Dan hou je dus nog 25,- voor je proc....

En daar komt nog bij dat je voeding dit alles ook niet gaat trekken waarschijnlijk. Dus nog eens 50,- voor een nieuwe voeding erbij.....
Kan wel hoor. Pak het basissysteem uit de BBG van januari, verwijder alle onderdelen die je niet nodig hebt en je komt ongeveer op zijn budget uit. Misschien dat de vgakaart net niet lukt, maar hij kan ook de onboard vga gebruiken (misschien zelfs wel beter voor hem aangezien hij een 250 Watt voeding wil gebruiken).

Ik zou trouwens wel een nieuwe hd halen en er niet een van 4 jaar oud gaan gebruiken.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Verwijderd

Topicstarter
Gambieter

Het is niet of ik het wil doen of niet, maar meer - is het logisch, of kan ik beter een nieuw systeem aanschaffen?

• ErgoStijn
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20-01 07:55
mee eens, en bij nieuw moederbord hoort ook andere proc. dual-core? ik weet niet of je met dat budget een goede upgrade kan doen, maar zoek nar bij elkaar passende onderdelen bij een winkel in de buurt en kijk of het in je budget past.

en anders, koop een nieuw systeempje

[ Voor 8% gewijzigd door ErgoStijn op 17-02-2008 18:19 ]

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op zondag 17 februari 2008 @ 18:18:
Gambieter

Het is niet of ik het wil doen of niet, maar meer - is het logisch, of kan ik beter een nieuw systeem aanschaffen?
Dat is een beslissing die je zelf zult moeten nemen. Er wordt op GoT namelijk een hoop eigen inzet verwacht :) . Ook dat staat in de FAQ uitgelegd ;)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:30

Thandor

SilverStreak

Verwijderd schreef op zondag 17 februari 2008 @ 18:18:
Gambieter

Dat kun je ook prima zelf even uitzoeken :). Bekijk wat je precies wilt upgraden en ga na hoe de situatie er na die upgrade uit zal zien. Vervolgens ga je kijken wat een nieuw systeem in petto heeft en analyseer je vervolgens weer hoe de situatie er uit zal gaan zien. Het enige wat dan overblijft is kiezen tussen A en B :).

Makkelijk hierbij is om gewoon op papier (digitaal papier?) neer te zetten wat je nu hebt. Wat de nieuwe onderdelen zijn/kunnen worden en wat de voor- en nadelen zijn. Zet daar de prijskaartjes bij en afwegen maar.

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.