Toon posts:

Exchange 2003 (beginner)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ter voorbereiding op de lessen netwerken wou ik thuis even Exchange Server 2003 installeren op een Windows 2003 server.

De mailserver zou enkel moeten dienen om in mijn LAN omgeving mailtjes te sturen/ontvangen.
Wat ik reeds gedaan heb:

-Exchange geïnstalleerd
-User met bijhorend emailadres gemaakt in de Active Directory (olivier@ad.local)
-De Exchange account ingevoegd in Outlook.

Ik heb geprobeert om via Outlook met mijn Exchange account een mailtje te sturen naar mezelf.
Zo te zien wordt het mailtje verzonden want die komt in de map Verzonden Items maar ontvangen doet hij niet. Outlook geeft een foutmelding als ik probeer te ontvangen (De bewerking is mislukt. Kan een object niet vinden)

In de Exchange System Manager, bij het SMTP Protocol van mijn server staat bij Default SMTP Virtual Server wel een rood kruisje! Als ik hem wil starten zegt hij: Overlappende IO bewerking wordt uitgevoerd.

Wat vergeet ik te doen? Wat heb ik verkeerd gedaan?

Alvast bedankt :)

Verwijderd

Topicstarter
(Mag dus verplaatst worden naar het Netwerken forum)

Excuses :)

• RambOe
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10-02 17:44
Misschien is dit handig. :)

Verwijderd

Topicstarter
Maar dat is niet MS Exchange Server, of zie ik het verkeerd ?

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Je kunt het beste eens in Windows Servers en Server-software gaan kijken, vooral Windows Clients - Howto's and Guides. Verder is Petri's site een heel goede informatiebron voor dit soort kwesties. Staat je DNS, firewall etc wel goed? Geef wat meer specifieke informatie hoe een en ander is ingesteld :)

Exchange om mail in een LAN rond te sturen? Klinkt als behoorlijke overkill... :?

[ Voor 11% gewijzigd door gambieter op 17-02-2008 21:11 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal uw links eens doornemen.
Even wat situatie info:

Ik wil de mailserver enkel instellen voor lokaal gebruik.
Dus een firewall komt er niet aan te pas.
De DNS Server is automatisch geïnstalleerd met de AD.
Verder heb ik daar geen dingen in aangepast.
Kan iemand me zeggen welke dingen ik moet wijzigen aan de DNS server?
Moet ik bijvoorbeeld MX record(s) aanmaken? Zoja dewelke?

Bedankt :)

PS: Ondertussen is de 'Default SMTP Virtual Server' wel up and running.
Bij de Queue staat de teller van de berichten wel overal op 0, in tegenstelling tot mijn mailbox waar er een totaal van 30 berichten aangeduid staat.Maar ik ontvang nooit die berichten, ook niet in Outlook Web Access.MS Outlook geeft nog steeds een foutmelding bij het proberen ontvangen van emails.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op zondag 17 februari 2008 @ 21:21:
Ik zal uw links eens doornemen.
Even wat situatie info:

Ik wil de mailserver enkel instellen voor lokaal gebruik.
Dus een firewall komt er niet aan te pas.
De DNS Server is automatisch geïnstalleerd met de AD.
Verder heb ik daar geen dingen in aangepast.
Kan iemand me zeggen welke dingen ik moet wijzigen aan de DNS server?
Moet ik bijvoorbeeld MX record(s) aanmaken? Zoja dewelke?
Als het allemaal intern gaat, dan zul je nog steeds je DNS server in moeten stellen. MX-records voor local, dat durf ik niet te zeggen, dat zul je zelf op moeten zoeken.
PS: Ondertussen is de 'Default SMTP Virtual Server' wel up and running.
Bij de Queue staat de teller van de berichten wel overal op 0, in tegenstelling tot mijn mailbox waar er een totaal van 30 berichten aangeduid staat.Maar ik ontvang nooit die berichten, ook niet in Outlook Web Access.MS Outlook geeft nog steeds een foutmelding bij het proberen ontvangen van emails.
Staat Outlook op de server of op een andere PC? Hoe staan de netwerkinstellingen op die PC? Uitdraai van ipconfig/all in een DOS-scherm? Zonder dergelijke informatie is het onmogelijk iets te zeggen.

Echter, als dit bedoeld is voor lessen, dan zul je toch ook zelf aan de slag moeten. Gebruik de FAQs en de zoekfunctie van het forum/internet, dergelijke dingen zijn al vaak besproken :) .

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Pagina: 1