Toon posts:

pc reboot na 3 seconden, mobo of cpu stuk?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb het volgende probleem. Mijn pc reboot na 3 seconden krijg tevens geen beeld door. Ik hem m`n ram eruit gehaald geen piep gehoord. Heb dit tevens gedaan met vidoekaart, ook geen piep. M`n voeding heb ik een andere pc getest en daar doet ie het gewoon. Heb de batterij van de bios er ook uit gehaald, maar het probleem bleef:(.
Nu zow ik graag willen weten of het aan de cpu of moederbord ligt en hoe ik hier achter kan komen. Ik heb namelijk weinig zin om alles te gaan opsturen.

Systeem:

Intel Core2Duo 6850
Gigabyte P35C-DS3R
Corsair 2GB DDR2 (2x1024MB) PC6400 800Mhz CL4
Asus 8800GT
Voeding Zalman 500w (zm500-hp)

Bedankt alvast

Mvg,

Unrealtje

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2008 17:35 ]

• Neodymium
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online

Neodymium

De Baron van 't Westen

Wat hoor je tijdens het starten van de pc? Een piep, of helemaal niets? Gaan de fans draaien, of is het helemaal stil. Geven de hardeschijven een kickje??

Als je alles voor een korte tijd hoort, is het het beste om even de bios van je moederbord te resetten, door middel van het jumpertje verplaatsen (zie manual moederbord waar die zit).

In dat geval ben je in ieder geval zeker dat de bios het niet is...

N00dlesoup alleen op afhalen (4,29EUR)

Verwijderd

Topicstarter
Luukland schreef op zondag 17 februari 2008 @ 17:44:
Wat hoor je tijdens het starten van de pc? Een piep, of helemaal niets? Gaan de fans draaien, of is het helemaal stil. Geven de hardeschijven een kickje??

Als je alles voor een korte tijd hoort, is het het beste om even de bios van je moederbord te resetten, door middel van het jumpertje verplaatsen (zie manual moederbord waar die zit).

In dat geval ben je in ieder geval zeker dat de bios het niet is...
Fans draaien, ik hoor helemaal geen piep ook zonder geheugen of videokaart geen piep. bios heb ik gereset maar hielp niet. ik heb tevens ook niks lopen overclocken heb alleen de cl van m`n geheugen goed gezet met daarbij de juiste voltage.

Verwijderd

Ik ken dit moederbord niet maar in de handleiding staat meestal wel hoe een moederbord aangeeft wat er mis is... Dat kan door middel van piepjes (zal bij jou wel niet :+) maar ook dmv ledjes of een (alphanumeriek) displaytje op het moederbord zelf. Check je handleiding eens.

• Neodymium
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online

Neodymium

De Baron van 't Westen

Dan maar even een gedetaiieerde beschrijving van het resetbios jumpertje; aangezien de symptomen van een corrupte bios toch overduidelijk in overeenstemming zijn met wat jij noemde :)

In stappen dit keer :)

1. Trek de voedingskabel uit de pc
2. Zet het jumpertje op de 2 pinnetjes die nodig zijn om te resetten
3. Doe de voedingskabel in de pc, zodat het moederbord lampje branden gaat
4. Wacht enkele seconden (1 minuut om zeker te zijn)
5. Trek voedingskabel uit pc
6. Zet jumper weer terug
7. Doe voedingskabel weer in pc
8. start de pc op

Uiteraard kun je ook ipv de voedingskabel eruit te halen, een switch gebruiken

---------------------------------------------------------------------------------

Als dit allemaal niet helpt, dan is er iets mis met één van je onderdelen. In dit geval gaat het leuk worden :)

Trek alles uit je pc, behalve moederbord, cpu en voeding. Laat de pc nu opstarten, hoor je piepjes, aangezien het geheugen mist, dan ligt het niet aan het mobo/cpu. Hoor je niets, tsja, moederbord of proc is dan een beetje deaud.

Voeg nu je geheugen eraantoe, doet ie het nu nog steeds goed, dan is het geheugen OK.
Herhaal dit proces enkele malen, terwijl je telkens een nieuw onderdeel toevoegt. Op het moment dat het ineens geen leven meer vertoont, is het simpel, dan is DAT de oorzaak.

N00dlesoup alleen op afhalen (4,29EUR)