Stomme vraag maar here goes: als je in Windows een dropdown menu aanklikt kun je er met de pijltjes door heen wandelen zonder hem uit te klappen. Het valt me op dat dit onder Mac OS niet kan, of is hier een andere toets combo voor nodig?
ctrl-F2 (voor de menubar)
Meer shortcuts kun je vinden in System Preferences > Keyboard & Mouse > Keyboard Shortcuts. Eventueel kun je Full keyboard access aanzetten om door alle controls heen te stappen met tab in plaats van alleen textboxs en lists.
Meer shortcuts kun je vinden in System Preferences > Keyboard & Mouse > Keyboard Shortcuts. Eventueel kun je Full keyboard access aanzetten om door alle controls heen te stappen met tab in plaats van alleen textboxs en lists.
[ Voor 3% gewijzigd door Daedalus op 17-02-2008 16:47 ]
“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/
Hmm ik denk dat jij iets anders bedoelt, ik bedoel de menu op bv een webpagina of in een applicatie zoals de gene hierboven onder de searchbox van GoT.
Maar wat bedoel je dan precies? Wat is het voordeel van er doorheen te lopen zonder hem uit te klappen?
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
Je kan direct iets kiezen met erdoor heenlopen ipv dat het menu uitklapt je moet kiezen en moet klikken om het te bevestigen.. Dat lijkt me wel een voordeeltje
Als ik met tab naar de searchbox ga, kan ik met de pijltjestoetsen door de opties heen wandelen. Het menu klapt wel open, maar dat lijkt me niet zo'n probleem. Je kunt ook de eerste letters van een optie in tikken om daar naar toe springen.
Edit:Je kunt je selectie bevestigen met return
Edit:Je kunt je selectie bevestigen met return
[ Voor 10% gewijzigd door Daedalus op 17-02-2008 16:58 ]
“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/
Het scheelt inderdaad één enter aanslag, want je zult wel eerst de keuze moeten bevestigen. Je kunt idd niet met tab meteen doorlopen.
Dat moet overkomelijk zijn
Dat moet overkomelijk zijn
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
Haha ja hoor zeker wel, maar omdat ik dagelijks met Windows en Mac OS werk merk ik dit kleine verschil altijd en vroeg me gewoon af of dat anders kon..
Helaas pindakaas!
Helaas pindakaas!
Voor zover ik weet kan dat niet anders.
Je merkt wel dat dit een echt belangrijk probleem is, wij (modjes) zitten er meteen bovenop
.
Je merkt wel dat dit een echt belangrijk probleem is, wij (modjes) zitten er meteen bovenop
In Camino 1.5.5 werkt het ook. (Gecko engine met OSX GUI)
Ik mis deze optie ook inderdaad. Ik werk dagelijks met Photoshop op zowel windows als OsX. In windows kan je retesnel door de fontmenuutjes (word gelijk toegepast) of laagopties (worden ook gelijk toegepast) lopen zodat je snel kan kiezen. In OsX moet je echt per font of laagoptie selecteren met de muis wat gewoon veel meer tijd kost.
Anyhoo van mij mag de optie best komen als deze er nog niet bestaat, ik moet wel zeggen dat ik er nog nooit naar gezocht heb.
Anyhoo van mij mag de optie best komen als deze er nog niet bestaat, ik moet wel zeggen dat ik er nog nooit naar gezocht heb.
[ Voor 6% gewijzigd door Pompiedom op 18-02-2008 11:21 ]
We create our own reality
Dat is volgens mij weer iets anders
. Daarvoor moet je naar "Systeemvoorkeuren" --> "Toetsenbord en muis" --> "Toetsencombinaties" (laatste tab) --> "Alle regelaars" (onderop). Als je dat aanzet, dan kun je wel met het toetsenbord (tab) door alle regelaars heen lopen.
Of je druk op ctrl-F7
Yep inderdaad!Ik mis deze optie ook inderdaad. Ik werk dagelijks met Photoshop op zowel windows als OsX. In windows kan je retesnel door de fontmenuutjes (word gelijk toegepast) of laagopties (worden ook gelijk toegepast) lopen zodat je snel kan kiezen. In OsX moet je echt per font of laagoptie selecteren met de muis wat gewoon veel meer tijd kost.
Vanavond eens even testen...Dat is volgens mij weer iets anders . Daarvoor moet je naar "Systeemvoorkeuren" --> "Toetsenbord en muis" --> "Toetsencombinaties" (laatste tab) --> "Alle regelaars" (onderop). Als je dat aanzet, dan kun je wel met het toetsenbord (tab) door alle regelaars heen lopen.
met photoshop in osx kan dit ook gewoon. Als ik op de tekst van de dropdownbox klik (niet op het pijltje) dan wordt die geselecteerd en kan ik gewoon met de pijltjestoetsen door de opties heen welke dan meteen worden toegepast, net als in windows..Pompiedom schreef op maandag 18 februari 2008 @ 11:17:
. In windows kan je retesnel door de fontmenuutjes (word gelijk toegepast) of laagopties (worden ook gelijk toegepast) lopen zodat je snel kan kiezen.
...
Pagina: 1