Toon posts:

1 coax ingang op hifi, maar 2 apparaten die er moeten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi,

Ik heb een hd dvd en een upc box, die ik beiden op mijn versterker wil aansluiten. Ik heb echter maar één coax ingang op mijn versterker (ook stereo en optisch, maar stereo is natuurlijk matig, en optisch heb ik geen uitgangen voor op mijn apparatuur).

Nu heb ik een minder ideale optie geprobeerd waarbij ik het geluid allemaal via de hddvd laat lopen, waarbij ik deze op line1 kan zetten zodat hij de input van de upc box pakt, echter de upc box verstuurt het geluid blijkbaar alleen in stereo door naar mijn hddvd. Niet ideaal dus.

Is er misschien een optie om een soort coax switch ertussen te zetten? Gewoon een schakelblok. Ik heb gezocht op google, maar vindt zoiets niet echt. Wel coax antenne switches, maar niet audio.

't zou op z'n minst een stuk makkelijker zijn om dan maar op die manier te switchen, dan dat ik de kabels steeds moet verwisselen als ik via de hddvd goed geluid wil en later weer op de upcbox.

Enig idee of het bestaat en ik verkeerd zoek? Gemiddelde audio zaak die zoiets misschien heeft? Of zie ik uberhaubt iets anders over het hoofd? Let me know.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:48

JvS

Ik heb hem zelf ook

Tenzij je ontzettend veel dolby digital films via UPC kijkt: gewoon stereo aansluiten, geen probleem, niets matigs aan, probleem opgelost.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Je hebt converters van optisch -> coaxiaal en viseversa. Zo'n kastje kost 15-20,-. Daar gaat het coaxiaal signaal van je bron in en die gooit er dan optisch uit :)

Verwijderd

Topicstarter
JvS schreef op zondag 17 februari 2008 @ 16:27:
Tenzij je ontzettend veel dolby digital films via UPC kijkt: gewoon stereo aansluiten, geen probleem, niets matigs aan, probleem opgelost.
Ik kijk veel naar Film1 ja. Neem aan dat die dolby uitzend. Plus dat ik daarop regelmatig naar digitale radio luister. Heb geen aparte tuner. :S Denk dat die ook dolby zend? Of is dat gewoons stereo?
Verwijderd schreef op zondag 17 februari 2008 @ 16:52:
Je hebt converters van optisch -> coaxiaal en viseversa. Zo'n kastje kost 15-20,-. Daar gaat het coaxiaal signaal van je bron in en die gooit er dan optisch uit :)
Ah kijk, dat zou super zijn dan. Ik ga daar eens even naar zoeken.

Thanks both! :>

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 17 februari 2008 @ 21:33:
[...]

Ik kijk veel naar Film1 ja. Neem aan dat die dolby uitzend. Plus dat ik daarop regelmatig naar digitale radio luister. Heb geen aparte tuner. :S Denk dat die ook dolby zend? Of is dat gewoons stereo?

[...]
Ah kijk, dat zou super zijn dan. Ik ga daar eens even naar zoeken.

Thanks both! :>
Bij deze zaak heb ik mijn eigen besteld, maar er zullen vast wel andere zaken zijn die het ook hebben. Maar dan weet je in ieder geval wat je zoekt. Even zoeken op CONVCOAXOPT op http://www.brigatti.nl

Verwijderd

Of het volgende feilloos werken zou is me een vraag:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/03a36d076343a43e0167e550774e295d/full.jpg

Ooit een keer voor een knaak gekocht op Ebay.. Als jij apparaten hebt voor op Coax zou je met zo'n kastje ook opweg kunnen. Hoewel de grootste discussies ontstaan zijn over de kwaliteit van de kabel laat ik dat maar even achterwege... Maar volgens mij moet zoiets ook wel werken :)

• Twazerty
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 00:06

Twazerty

AVCHDCoder developer

ik gebruik zelf gewoon een Stereo Audio Switch om coax te schakelen en het werkt uitstekend. Wel een betere als lism laat zien.

Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.

Pagina: 1