Toon posts:

Dood moederbord?

Pagina: 1
Acties:
  • 441 views

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is het volgende:
Ik druk op de power knop, alles krijgt stroom, maar scherm springt niet aan, geen biepjes en mijn LCD Poster blijft staan op CPU INIT.
Zonder geheugen en graka's opstarten geeft precies hetzelfde resultaat.

Specs:
Asus Striker II Formula
QX9650
2 x EVGA 8800 GTS G92
4 x Kingston HyperX 1200 Mhz 1 GB
2 x raptors
X-Fi soundcard

Er staat een waterkoeling set op, dus oplossingen zonder al te veel blokjes eraf te moeten halen zijn het meest welkom.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Neem Hangen en Opstartproblemen troubleshooter eens stap voor stap door. Alleen door te troubleshooten is het te achterhalen waar het probleem precies ligt. Als hij blijft hangen op cpu init dan is de cpu natuurlijk het logische ding om als eerste te vervangen.

• Mr-Beamer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 23-10-2025

Mr-Beamer

And what shall I improve today

Ik heb het zelfde probleem hiero (mobo 2 weken oud)
en als je wat rond zoekt zie je dat er nog veel meer mensen last van hebben
hier op GoT lopen al meer topics over
ook op google is er meer over te vinden
kleine kans dat je hem nog tot leven kan wekken

Wat je kan proberen is alle voedings stekkers verwijderen
Backup batt voor minimaal 3 uur verwijderen
Dan kijken of hij wel weer opstart en het eerste wat je dan moet doen is een bios update.

de mijne is iig een RMA

Het mobo is schijnbaar zeer gevoelig voor het type geheugen dat je hebt.

To modify or not to modify that's the quest... It's no question! Always modify!!

Verwijderd

Topicstarter
Yer, maar zoals ik al zei ben ik op zoek naar oplossingen zonder dat ik alles moet dismounten :)
Ja het is lui, maar anders ben ik weer een paar dagen verder.

Wat me ook opvalt is dat mijn LCD Poster op CPU INIT blijft staan, ook als staat de PC gewoon uit.

• Rub3s
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 21-05 15:29

Rub3s

+3 , omdat het kan

hmmm zo'n soort probleem heb ik ook gehad met de pc van men broer. die heeft een striker extreme 680i en die ook echt totaal niks meer. de dag ervoor deed ie het nog prima, maar die dag deed hij gewoon niks. bleek dat het moederboard 'opeens' meer prik nodig had. bleek dat we nog een kabeltje vergeten waren en toen deed ie het wel (terwijl die de dag ervoor het gewoon goed deed -.-). ook toen gaf hij cpu-init aan op dat blauwe schermpje vanachter.

een andere oplossing kan ook zijn om de batterij van de bios er een lange poos uit te houden (dat gaven mensen als 1 van de oplossingen op het internet bij de striker extreme), wel iets van 5 uur. vraag me niet naar de reden :(

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Verwijderd schreef op zondag 17 februari 2008 @ 16:17:
Yer, maar zoals ik al zei ben ik op zoek naar oplossingen zonder dat ik alles moet dismounten :)

Wat me ook opvalt is dat mijn LCD Poster op CPU INIT blijft staan, ook als staat de PC gewoon uit.
Ja, maar je zult toch echt moeten om eea uit te sluiten. Aan luiheid heeft men niet zoveel.

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-05 13:27
Zo werkt het dus niet. Het is 100% onmogelijk om ook maar iets met zekerheid te zeggen als je geen dingen wilt uitsluiten. Zo werkt PC-hardware nu eenmaal. Kortom, als je niet wil sleutelen, dan is je enige andere keuze om een ander dat te laten doen. Hoe dan ook hoort het dan niet op GoT thuis imho.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

• fleppuhstein
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-10-2025

Het zou makkelijk zijn, als je er een USB apparaat insteekt, en dattie onafhankelijk van je type systemboard, CPU, geheugen of andere kaarten zomaar even zegt wat er aan de hand is. Maarja dat bestaat nou eenmaal niet, dus je zal zelf actief (niet lui zijn) een beetje troubleshooting moeten doen.

Ik gok dat je CPU wat problemen geeft, misschien een beetje koelpasta onderop je cpu, of een pinnetje op je moederbord krom. Wat je ook verder nog niet vertelt, of het ooit wel gewerkt heeft ?

Verwijderd

Topicstarter
Graag wat nuttige toevoegingen over waarom die CPU INIT erop blijft staan, zelfs terwijl hij helemaal uit staat.

En ja ik zal em weer helemaal uit elkaar halen van zodra ik zonder enige andere opties zit, maar misschien zit er hier iemand die wat slimmer is zo meteen een antwoord heeft op een aantal van die vragen al.

Hij heeft drie dagen mooi gewerkt, dan die soundcard erbij gestoken en een latje extra geheugen (ik had er een kapot gemaakt bij het verwijderen van de koeler) en het was gedaan. Eerst biepte hij nog omdat het geheugen niet goed erin zat (en toen heb ik em helemaal opnieuw gedismount), maar nu zonder soundcard doet het niets meer. En zoals ik al zei heb ik al geprobeerd zonder graka's en geheugen, maar dan biept ie nog niet.

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2008 16:32 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als je mobo stuk is zul je dat toch moeten, en er is nu eenmaal niet een andere manier. Dus je zult er niet aan ontkomen.

• pcprutser
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 09-05 16:41

pcprutser

No message

probeer het volgende eens: koppel alle apparaten van je pc af, gooi je pc in de auto, en breng hem naar de dichst bijzijnde pc-boer. als je zelfs niks wil ondernemen, moet je voorlief nemen dat iemand anders (tegen betaling) voor je gaat sleutelen...

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat flppuhstein gelijk heeft met zij koelpasta op de CPU theorie :|
Wat vind ik mezelf dom nu :?

• fleppuhstein
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-10-2025
Verwijderd schreef op zondag 17 februari 2008 @ 16:41:
Ik denk dat flppuhstein gelijk heeft met zij koelpasta op de CPU theorie :|
Wat vind ik mezelf dom nu :?
Ach, dat krijg je als je servers repareerd als werk. Dan voel je dit soort problemen gewoon aan. 8)

Ik hoop dat hij niks beschadigd heeft. Heb al enkele Quad cores zijn overlijden aan koelpasta aan de onderzijde.

[ Voor 15% gewijzigd door fleppuhstein op 17-02-2008 16:54 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ah well, nog steeds niets, dus daar ligt het klaarblijkelijk toch niet aan. Tenzij ie nu dood is natuurlijk, maar dan heb ik een probleem aangezien ik geen andere werkende 775 CPU meer heb. Eens kijken of ik er ergens een goedkope kan vinden om mee te testen...

En ik denk dat er een pinnetje scheef staat, dus gelijk maar een nieuw besteld, geen zin om hier nog aan te zitten prutsen.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2008 17:33 ]

Verwijderd

Wat die CPU INIT betreft. Dat spreekt voor zich.
Het moederbord kan de CPU niet initialiseren en blijft hangen tijdens die fase van de POST.

Wat dat "CPU INIT blijft staan zelfs als de PC afstaat geval" betreft, dat is normaal.
Mijn Maximus Extreme met QX9650 heeft net hetzelfde.
Ik schakel 's nachts de stroom van mijn bureau met meerdere PC's en dergelijke altijd uit.
Als ik dan 's morgens de stroom aanzet komt er ook op CPU INIT (ASUS LCD Poster).

En als ik mijn PC dan aanzet start ie eerst (een halve seconde begint alles te draaien) en dan valt ie uit voor 1 seconde om vervolgens gewoon op te starten.

Dit is altijd zo geweest wanneer ik mijn voedingen zonder stroom zet.

En de reden van je CPU die niet wil geïnitialiseerd worden heb je al gevonden blijkbaar.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:58

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Dus wij moeten het werk maar voor je doen :Z

Luiheid wordt op GoT niet gewaardeerd, GoT is er voor de vragen waar je zelf niet uit kunt komen, niet voor de vragen waar je te lui voor bent om zelf even de basics na te lopen...

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.