software scanner voor vrij kanaal in draadloze netwerken

Pagina: 1
Acties:

• Nick39
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
Ik woon in een buurt waar nogal wat oude mensen woonden,en helaas gaat een flink aantal daarvan dood.
Ok,wat doet dat op GOT ?
Wel de nieuwkomers hebben allemaal draadloze routers.
Als ik met mijn laptop scan ( XP ) kan ik een lijst krijgen met alle draadloze routers.
Wat ik echter niet zie is welk kanaal die gebruiken.

Sinds gisteren heb ik weer een behoorlijke storing en mijn buurman heeft een sterke sitecom router.
In zijn router zit een tool die scant naar netwerken maar die zet er gelijk de kanalen bij.
We bleken dus beiden op het zelfde kanaal te zitten, ik ben naar kanaal 11, hij is naar kanaal 2.
Met zijn tool in zijn sitecom was dus te zien dat zo'n beetje alle in de buurt aanwezige netwerken ( 12) uitzonden op kanaal 1.

Nu mijn vraag,is er een simpel stukje software dat scant en ziet wie er in de buurt op welk kanaal zit.

Ik ben niet van plan om misbruik te maken van iets,maar als er weer zo'n rare storing opduikt kan ik scannen naar een kanaal waar het "rustiger" is.
De standaard XP draadloze netwerk zoeker laat wel de aanwezige netwerken zien,laat zien of ze beveiligd zijn,laat zien met balkjes hoe hard ze zijn,maar welk kanaal is niet te zien.
Mijn router ( Linksys) laat wel zien op welk kanaal IK zit maar hier kan ik niet mee scannen.
Uiteraard heb ik op google gezocht en op got en ik kom op programma's als airscanner ,netstumbler,ISS internet scanner uit.
Maar dat zijn complete sniffers en moeten aangekocht worden.
Bovendien bieden ze een enorme functionaliteit maar dat zoek ik niet.
Ik wil een simpele sweep kunnen maken,zien dat bv kanaal 10 vrij is,dan zet ik mijn router daarop en ik stoor niemand en niemand stoort mij.
Weet iemand zo'n simpel programma ?

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

NetStumbler kan je gewoon gratis downloaden hoor.

Ey!! Macarena \o/

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:20

Kia e-Niro 2021 64kWh DynamicPlusLine. 3x Victron MP-II op 15kWh US5000 3f thuisbatterij met 3x25A→3x40A PowerAssist, Victron EVCS, 3200Wp HoyMiles zp. my GitHub, my blog

• BN
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-10-2024

BN

overbodig geworden...

[ Voor 82% gewijzigd door BN op 17-02-2008 16:00 ]

"Grandma was slow, but she was old....!!"

• Nick39
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
Ok,ik was daarnet op een page waar netstumbler bij stond maar je mocht daar pas downloaden als je betaalde.
Ik kwam op google niet zo ver met mijn keywords:
Scanner,network,channel... ik kan gewoon nooit de juiste keywords vinden,het levert altijd honderden hits op over breken van dit of dat.
Bedankt.
Ok,hoewel ik het fluitekruit niet begrijp van alle waar alle waardes op slaan,het geeft de kanalen aan en dat is voor mij voldoende..

[ Voor 13% gewijzigd door Nick39 op 17-02-2008 16:54 ]