Verwijderd

Topicstarter
Vandaag heb ik eindelijk de waterkoeling van mijn nieuwe PC gevuld. Alhoewel het goed leek te gaan (geen lekkende koppelingen etc.) spoot na verder vullen het water uit een van de radiatoren.
Gelukkig draaide de pomp op een losse voeding en stond mijn PC niet onder spanning.

Nu blijkt dat de schroeven waar deze radiator mee vast zit zich hebben geboord in de onderliggende kanalen van de radiator (Thermochill pa120.1). De gaten zijn echter niet echt groot dus heb ik hoop dat deze wel dichtgesoldeerd kunnen worden. Heeft iemand hier ervaring mee of tips? :X

http://aycu08.webshots.co...002175167379678450_rs.jpg
http://aycu24.webshots.co...002147358622813852_rs.jpg

• TEAMIKKE
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Ik heb ze destijds idd. weer dicht gesoldeerd. Heeft een jaar lang goed gedraait en toen hem doorverkocht. Volgens mij heeft hij er ook geen problemen mee gehad en draait ie nu nog.
Gewoon solderen dus :)

• Zarkov
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22-12-2025
Verwijderd schreef op zondag 17 februari 2008 @ 15:52:
Vandaag heb ik eindelijk de waterkoeling van mijn nieuwe PC gevuld. Alhoewel het goed leek te gaan (geen lekkende koppelingen etc.) spoot na verder vullen het water uit een van de radiatoren.
Gelukkig draaide de pomp op een losse voeding en stond mijn PC niet onder spanning.

Nu blijkt dat de schroeven waar deze radiator mee vast zit zich hebben geboord in de onderliggende kanalen van de radiator (Thermochill pa120.1). De gaten zijn echter niet echt groot dus heb ik hoop dat deze wel dichtgesoldeerd kunnen worden. Heeft iemand hier ervaring mee of tips? :X

http://aycu08.webshots.co...002175167379678450_rs.jpg
http://aycu24.webshots.co...002147358622813852_rs.jpg
Ik geloof dat er ergens in het thermochill forum of een aanhangende groep. over-clock.co.uk een uitgebreide guide met foto's staat over hoe de thermochill pa's te solderen. Je bent in ieder geval niet de enige met dit probleem.

Waarom dat bedrijf de radiator met schroeven levert die het ding lek kunnen maken blijft voor mij ook een raadsel.

Verwijderd

Topicstarter
Ok, bedankt!
Heb em nu bij een autospeciaalzaak afegleverd en zij gaan eerst kijken of ze het kunnen. En anders ga ik zelf aan de knutsel.

• MexxT
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-04-2025
Ik heb in de mijnes M3 draad getapt, en daar in draadstang gedaan :P

Audi S3

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Misschien een goede tip. Wat ik altijd doe is eerst 1 schroef passen voor de rad en de fans en dan vervolgens alle andere schroeven op maat maken zodat dit nooit kan gebeuren. Eerst die ene schroef op maat maken en kijken of die niet de rad raakt. Dan alle schroeven op maat maken. Dan kan je gewoon alle schroeven er in draaien zonder ooit de rad te raken.

• TEAMIKKE
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Die van mij had een shroud. Ik heb die shroud er toen gewoon afgehaalt, de schroeven er op de kop doorgedaan, dus de kop onder, en dan gewoon een mooi dopmoertje op het uiteinde :)

• R-O-Y
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-06-2025

R-O-Y

Ik maak mijn zinnen nooit

PilatuS schreef op maandag 18 februari 2008 @ 16:38:
Misschien een goede tip. Wat ik altijd doe is eerst 1 schroef passen voor de rad en de fans en dan vervolgens alle andere schroeven op maat maken zodat dit nooit kan gebeuren. Eerst die ene schroef op maat maken en kijken of die niet de rad raakt. Dan alle schroeven op maat maken. Dan kan je gewoon alle schroeven er in draaien zonder ooit de rad te raken.
Dit wilde ik net posten, als je dingen gaat monteren kijk je toch eerst of het past? Lijkt mij een redelijk logische stap. Let er trouwens met solderen op dat het goed vloeit en dat je niet je leiding dicht staat te druppelen :P

Youtube Download ubersnel.nl

Verwijderd

Topicstarter
R-O-Y schreef op maandag 18 februari 2008 @ 23:59:
[...]

Dit wilde ik net posten, als je dingen gaat monteren kijk je toch eerst of het past? Lijkt mij een redelijk logische stap. Let er trouwens met solderen op dat het goed vloeit en dat je niet je leiding dicht staat te druppelen :P
Ja, ik weet het. Is mijn eerste waterkoelset en had gewoon aangenomen dat de bijgeleverde schroeven sowieso wel goed waren. Volgende keer zal ik er zeker op letten |:(

Verwijderd

Ik heb precies hetzelfde gehad, ik wou de gaten iets groter boren, en toen schoot ik door.

Ik heb hem gewoon weer dichtgesoldeerd, ik heb heb wel getest met water gewoon, maar nog niet met een echte opstelling.

als je gaat solderen eerst ff schoonmaken, met een dremel oid, zodat de tin goed hecht.

Verwijderd

Topicstarter
Het bedrijf waar ik ter reparatie heb aangeboden heeft em gefixed. Helaas hebben ze geen kostenindicatie gegeven zoals afgesproken waardoor ik een rekening van E55,- onder mijn neus kreeg. Das E15 minder dan een nieuwe :'(

De andere was ook beschadigd maar niet lek dus die ga ik zelf maar solderen om toekomstige lekkages te voorkomen.
Pagina: 1